ארליסנס הישראלית השלימה סבב גיוס של 39 מיליון דולר

עם השלמת סבב הגיוס השישי הגיע סך הגיוסים של החברה הישראלית, המפתחת ומשווקת מערכות לניטור מצבם הרפואי של חולים ללא מגע עם הגוף, ל-145 מיליון דולר • עיקר הגיוס הגיע מחברת המיטות הרפואיות היל-רום עימה יש לארליסנס שיתוף פעולה בן 11 שנים

אבנר הלפרין, מנכ"ל חברת ארליסנס / צילום: יונתן בלום
אבנר הלפרין, מנכ"ל חברת ארליסנס / צילום: יונתן בלום

חברת ארליסנס (EarlySense) הישראלית, המפתחת מערכות לניטור מצבם הרפואי של חולים ללא מגע עם הגוף, הודיעה היום (ב') על השלמת סבב גיוס שישי בסך 39 מיליון דולר. ארליסנס מפתחת חיישנים המונחים מתחת למזרן ומדווחים באופן מדויק על קצב לב, קצב נשימה ומדדים נוספים שבאמצעותם ניתן לאתר מוקדם ולמנוע הידרדרות במצב החולה. על פי הודעת החברה עיקר המימון מגיע מחברת Hill-Rom (היל-רום), ומהקרן האסטרטגית של וולס פארגו, זרוע ההשקעות של חברת השירותים הפיננסיים וולס פארגו (WFC).

לסבב זה הצטרפו הרשות לחדשנות בישראל, והקרנות בלובירד, ארגוס, ו-Hotung כמשקיעים חדשים והשתתפו בו המשקיעים הקיימים, הקרנות פיטנגו ו-JK&B. עם השלמת הגיוס מגיע סך הגיוסים של ארליסנס ל-145 מיליון דולר. ארליסנס, שבסיסה ברמת גן מעסקיה 140 עובדים, 90 מהם, לרבות עובדי המו"פ, בישראל.

לפני כחודש וחצי הודיעו ארליסנס והיל רום על שדרוג שיתוף הפעולה בן ה-11 שנים ביניהן במסגרתו מערכת של ארליסנס תוטמע בכל מיטה של היל-רום ובשתי החברות העריכו שהמוצר עם המערכת של ארליסנס יופעל ב-20%-30% מהמיטות שיימכרו וכי בשנים הקרובות המכירות יגיעו לעשרות אלפי מיטות. על פי הודעת החברה, "השקעתה של היל-רום באה בעקבות השקת המיטה החכמה סנטרלה המנטרת מדדים חיוניים, לרבות קצב הלב והנשימה, שנדגמים מאה פעמים בדקה, ללא כל מגע במטופל".