מחזיקי פליי קארד של אל על? תשכחו מהטבות במגה ודור אלון

מחזיקי כרטיס האשראי של פליי קארד לא יוכלו לצבור עוד הטבות בקנייה ברשתות מגה ודור אלון, כך הודיע מועדון הנוסע המתמיד של אל על ללקוחותיו • שיתוף הפעולה בין אל על ומועדון YOU יסתיים בפועל – בתחילת ספטמבר 2019

כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק
כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק

מחזיקי כרטיס האשראי של פליי קארד לא יוכלו לצבור עוד הטבות בקנייה ברשתות מגה ודור אלון, כך הודיע מועדון הנוסע המתמיד של אל על ללקוחותיו. לפי החוק, ההודעה מגיעה 9 חודשים לפני שייפסק שיתוף הפעולה בפועל - בתחילת ספטמבר 2019.

שיתוף הפעולה עם מועדון YOU למחזיקי כרטיסי האשראי פליי קארד ופליי קארד פרימיום (דיינרס) מאפשר כיום צבירת נקודות ביחס של 1 נקודה על כל קנייה בסכום של 250 שקל ברשתות מגה או בדור אלון ונקודה על כל קנייה ב-50 שקל ברשת אלונית. במקביל מתאפשרת צבירת נקודות מואצת בהתאם לסכום הקנייה החודשי. ההטבה כאמור תפסיק את הצבירה של נקודות הנוסע המתמיד בקניות בסניפי מגה, מגה בעיר, מגה באינטרנט, תדלוק ברשת דור אלון או קנייה ברשת חנויות הנוחות אלונית וב-AM:PM. הצבירה לחברי מועדון הנוסע המתמיד תתאפשר עד ל-1 בספטמבר 2019. בנוסף, החל במועד הזה לא יונפקו המחאות זיכוי למימוש נקודות שנצברו בנוסע המתמיד בעקבות קנייה ברשתות האלו. המחאות שיונפקו לפני המועד ניתן יהיה לממש עד למועד פקיעת תוקפן.

לאחרונה חתם מועדון פליי קארד של אל על הסכם חדש ולתקופה של 10 שנים עם כאל. אל על תקבל מענק חתימה של 125 מיליון שקל ואופציות במידה וכאל תימכר או תונפק בבורסה. ההצעה שהגישה כאל בהתמודדות על המועדון היוקרתי ביחד עם מאסטרקארד ניצחה את זו של לאומי קארד שהוגשה יחד עם ויזה העולמית.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על שההצטרפות אליו היא חינמית מונה יותר מ-2.1 מיליון חברים, 60% מתוכם מתגוררים בישראל, השאר בחו"ל ובעיקר בארה"ב. כ-312 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי פליי קארד שנחשב לאחד ממועדוני הצרכנות החזקים. 25% מתוכם מחזיקים בכרטיס פרימיום. היקף העסקאות מוערך ב-21 מיליארד שקל עסקאות בשנה (9,500 הוצאה חודשית ממוצעת בחודש: 4,500 שקל בפליי קארד המהווים כ-75% מכרטיסי המועדון, והוצאה ממוצעת של 23,000 שקל לכרטיס הפרימיום). 10% ממחזור הסליקה מומר לנקודות אל-על. דמי הכרטיס שמשלמים החברים הם 19.90 שקל בחודש עבור כרטיס בסיסי ועבור כרטיס פרימיום משלמים בעלי הכרטיסים 31.90 שקל עבור כרטיס דיינרס ו-40 שקל לחודש לכרטיס אמריקן אקספרס.

מפליי קארד נמסר: "ההסכם בין פליי קארד למועדון YOU תם אחרי חמש שנים של עבודה משותפת. אנו בוחנים כל העת שיתופי פעולה חדשים במגוון תחומים".

במקביל, ב-1 באפריל ישתנו תנאי הצבירה והמימוש של הנקודות הנצברות לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד. הצבירה החדשה עליה הודיע המועדון בחודש אוגוסט האחרון מבוססת מחיר, כלומר שמי שמוציא יותר כסף יצבור יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה יותר צוברים יותר. לפי השיטה החדשה, לקוחות היוקרה יקבלו 25% יותר - על כל 8 דולר שהם שילמו ממחיר הכרטיס הם צוברים נקודה, לעומת צבירה של נקודה על כל הוצאה של 10 דולר לנוסע המתמיד במעמד הבסיס. השינוי הזה יתגמל בטיסות יקרות יותר, ובטיסות מוזלות החברים יצברו פחות לעומת שיטת הצבירה הנהוגה כיום. גם אופציות המימוש ישתנו.