הממונה על ההגבלים אישרה את מתווה העסקה העדכני למיזוג בין רשת וערוץ עשר

בהתאם למתווה העסקה העדכני, קבוצת RGE צפויה להיות בעלת השליטה בחברה הממוזגת • בתוך כך, הלפרין אישרה היום את ההתקשרות בין קשת לרשת, לפיה קשת תרכוש את החזקותיה של רשת בחברת החדשות

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה היום (ד') את מתווה העסקה העדכני למיזוג בין רשת וערוץ עשר.

המתווה הקודם של עסקת המיזוג אושר על-ידי הממונה ביום 8 באוגוסט 2018 על בסיס דוקטרינת "החברה הכושלת", ובמסגרתו בעלי המניות ברשת היו צפויים להיות בעלי השליטה בחברה הממוזגת. כעת, בהתאם למתווה העסקה העדכני, קבוצת RGE צפויה להיות בעלת השליטה בחברה הממוזגת.

בעקבות שינוי מבנה העסקה, הלפרין שבה ובדקה את השלכות העסקה על התחרות.

החלטת הממונה לאשר את המיזוג מבוססת על ממצאי בדיקתה, לפיהם בהיעדר המיזוג עלול ערוץ עשר לצאת מהשוק בסבירות גבוהה, ובאופן שמעלה חששות חמורים לפגיעה בתחרות ובציבור. יציאת ערוץ עשר הייתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה.

לפי הממונה, בשל מסקנה זאת, הרי שאישורו של המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו.

אישור המיזוג הנוכחי ניתן גם הוא בתנאי שרשת תמכור את החזקותיה בחברת החדשות, בה היא מחזיקה במשותף עם שידורי קשת, וזאת בטרם ביצוע המיזוג ("fix it first").

כמו כן, הלפרין אישרה היום את ההתקשרות בין קשת לרשת, לפיה קשת תרכוש את החזקותיה של רשת בחברת החדשות. עסקה זו הובאה בפני הממונה במסגרת מימוש התנאי למיזוג רשת וערוץ עשר כאמור.