מבחן דרכים: פולקסווגן טוארג 2019 - טיפוס חזק ושקט

הטוארג החדש אינו מנקר עיניים כמו חלק מאחיו לקבוצה, אבל בעל יכולות כביש מרשימות, פוטנציאל שטח רציני ותא נוסעים מפנק, שכולל את מסך המולטימדיה הגדול ביותר בצד המערבי של הכדור • בשל העובדה שמדובר במנוע דיזל, הקרב האמיתי ממתין לו מול המתחרים עם הנעת פלאג-אין שנהנים מהנחת מס משמעותית

מי שעוקב אחר החדשות שזורמות בשבועות האחרונים מפולקסווגן לתקשורת, עשוי לקבל את הרושם שארגונים "ירוקים" ביצעו הפיכה שקטה והשתלטו על הנהלתה. רק לאחרונה היא סיימה השקה גלובאלית אולטרה-מתוקשרת של אאודי E-TRON החשמלית, והודיעה על תכניות לפרוש רשת באירופה מתקדמת של תחנות טעינה "ניידות" לרכב חשמלי, שיוכלו לבצע טעינה כמעט מלאה בתוך 17 דקות. כיום היא גם בונה בהדרגה "הייפ" דומה סביב החשמליות "העממיות" שלה. הראשונה, ID , שתושק ב-2019 ותעלה כמו פולקסווגן גולף אחריה תושק עירונית קטנה, שתעלה פחות מ-20 אלף יורו.

אבל זה חלק מהמשחק של יצרניות רכב. חלק נכבד ממכירותיהן נמצא כיום בסין והן צריכות יחסי ציבור טובים בשאר העולם. גם פולקסווגן יודעת היטב שלא מכאן יגיעו הרווחים (תשאלו את טסלה). לפיכך היא ממשיכה להשקיע משאבי פיתוח רציניים בדגמים עם מנועי בעירה פנימית, כאלה שמייצרים רווחים ממשיים בשוק הגלובלי האותנטי, הרחק ממסך העשן הירוק והנוצץ.

וכך הושק לו השנה, בשקט ובצנעה, דור חדש של הטוארג: SUV עצום ממדים, שמונע במנוע טורבו-דיזל גדול וחזק ורחוק קונספטואלית מאאודי E-TRON כמו טסלה מ"האמר".

פולקסווגן טוארג 2019 אתר
 פולקסווגן טוארג 2019 אתר

כמו נגמ"ש, רק עם עיצוב מינימליסטי

עיצובו של הטוארג החדש הוא המינימליסטי ביותר במשפחת ה-SUV פול-סייז של קבוצת פולקסווגן, שמשתרעת מאאודי Q7 ועד פורשה, למבורגיני ובנטלי. זאת בהנחה שאפשר להשתמש בביטוי "מינימליסטי" כדי לתאר כלי עם פרופורציות של נגמ"ש, שנמתח לאורך כמעט 4.9 מ' ולרוחב של 2 מ'.

Volkswagen-Touareg-INSIDE
 Volkswagen-Touareg-INSIDE

יש לו פרופיל נקי ושמרני, זנב שמזכיר גרסה מוגדלת פולקסווגן גולף וגג מעט נמוך יותר מהדור היוצא שתורם למראה אתלטי. אלמנט העיצוב המוחצן היחיד הוא רשת פסים אופקיים, שחוצה את הגריל ואת פנסי ה-LED מצד לצד ומזכירה קצת את העיצוב התעשייתי, שחביב על לקוחותיו המיליונרים של פיליפ סטארק. ואם עוד נותרו מלפנים נהגים שזרים לעולם העיצוב העילי, ושאינם מתרשמים מהסמל הענק של פולקסווגן בחרטום, ממדי החרטום ופנסי ה-LED החורכים ישכנעו אותם לפנות את הנתיב.

הכניסה לתא דורשת מידה מסוימת של כושר, במיוחד אם מתלי האוויר נמצאים במצב הרגיל. את פני הנכנסים מקדם מסך מולטימדיה עצום - לא פחות מ-15 אינץ' - שממוקם במרכז הקונסול. טסלה החלה את טרנד הסופר-סייז LCD, וולבו והסינים המשיכו אותו ופולקסווגן החליטה כנראה לסתום לכולם את הפה. אין ספק, שזה מסך חד ואיכותי, שמשולב בצורה אסתטית בסביבתו, מציג אייקונים גדולים עם שליטת מגע חכמה (עם זיהוי של קרבה פיזית), מאפשר שליטה נוחה יחסית בעשרות תפריטים עם מאות פונקציות ומספק בידור בפקקים.

אבל חייבים להודות שבשלב מסוים העסק גוזל קצת יותר מדי תשומת לב מהנעשה בכביש. נסו לנהוג כשלצדכם לפטופ 15 אינץ' ועליו מפות גוגל, ותבינו למה הכוונה. גם לוח המחוונים הוא על טהרת ה-LCD, אם כי הוא ממוקד במידע החיוני ומאפשר התאמה אישית.

פרט לכך, תא הנוסעים של הטוארג הוא מקום מאוד נעים לשהות בו זמן ממושך. המושב האחורי מספק מרחב רגליים, כתפיים וראש ראוי ללימוזינה והמושבים נוחים להפליא ומפיגים את המתח מהשרירים - אפילו ללא המסאג' המתוחכם, שהוא אופציה לא זולה. בידוד רעשי החוץ רציני וכל התא עטוף בעור, עץ ומתכת שרמת הגימור והאיכות שלהם תכניס ללחץ את מעצבי הפנים של המותג-האח היוקרתי "אאודי". רמת האבזור התקנית די מוחלטת והעדר שורת מושבים שלישית מאחור מפנה תא מטען ענק.

מנוע דיזל מלא-מלא

פולקסווגן עדיין עובדת על פיתוח דור חדש של מנועי בנזין ופלאג-אין עבור אירופה מוכת ה-WLTP (גרסת פלאג-אין כבר מוצעת בסין), כך שבינתיים האופציה היחידה בטוארג היא מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3 ליטרים, שמייצר 286 כ"ס. בימינו זה לא נשמע הרבה עבור SUV של 2 טון, אבל מומנט של 60 קג"מ שזמין מסל"ד נמוך, סוגר היטב את הפינה. במצב ההיתכנות הרגיל קיימת אמנם השהייה קצרצרה עד שהדחף נבנה, אבל לאחר מכן הכלי שועט קדימה כמו קרנף שזיהה פולשים לטריטוריה שלו.

מצב הספורט מחדד את תגובת הדוושה והתיבה, אבל האמת, שאין בו הרבה צורך. המנוע כל כך שקט, צובר מהירות בקצב כל כך בלתי מורגש, עד שחלק ניכר מהזמן העדפנו לנסוע במצב "אקו", שממתן את תגובת הדוושה, כדי להקטין את הסיכוי לאיבוד רישיון בהיסח דעת. פולקסווגן נוקבת בצריכת דלק ממוצעת של כ-15 קילומטר לליטר. בואו נאמר, שגם 11 קילומטרים לליטר יהיו תוצאה ריאלית מכובדת.

את הפלטפורמה ברוכת הכישרונות של הטוארג כבר פגשנו לאחרונה בכמה דגמים של הקבוצה, והגרסה של פולקסווגן היא ללא ספק הידידותית והמאוזנת שבהן. מתלי האוויר ניטרלו בלי למצמץ את כל מה שהשלכנו לעברם, כולל רמפות הרעדה עירוניות קשוחות ודרכי עפר מחורצות. למרות הממדים הגדולים, הכלי נותר יציב ומאוזן בפניות הדוקות ומפותלות. ההיגוי מהיר ודי מדויק, לא עניין של מה בכך בכלים כאלה, והיציבות הכיוונית מופתית במהירויות גבוהות גם תחת רוחות עזות של חורף בכביש החוף. בסך הכול הכלי גורם לנהג להרגיש די בלתי מנוצח.

ביחד עם מתלי האוויר מגיעות גם יכולות שטח לא מבוטלות, כולל אפשרות להגבהת הגחון לגובה רציני והנעה כפולה חכמה עם מגוון אפשרויות בקרת משיכה והזרמת כוח בסוגי שטח שונים. נכון שלא נתקלנו אי-פעם בישראל בטוארג חדש שצולח ביצות ומטפס על סלעים, אבל טוב לדעת שקיים פוטנציאל לנהיגת שטח בנוסח "כוון את ההגה והרכב כבר יעשה את העבודה".

פולקסווגן טוארג מאובזר היטב, עם מתלי אוויר, עולה בישראל כ-500 אלף שקל, מחיר כמעט זהה לגרסת בסיס פחות מאובזרת של אאודי Q7 עם חמישה מקומות שמצוידת באותו מנוע, וכ-130 אלף שקל פחות מאאודי Q8, גם עם אותו מנוע. בהתחשב ברמת האבזור-למחיר זהו כיום הכלי עם התמורה הגבוהה ביותר במשפחה, אבל הקרב האמיתי ממתין לו מול המתחרים עם הנעת פלאג-אין שנהנים מיתרון מס של כמעט 60%. 

חלק מהמתחרות 

ב.מ.וו X5-30D 2019

ה-X5 החדש שיגיע לישראל בקרוב מציע ממדים גדולים יותר מקודמו ובסיס גלגלים ארוך יותר לטובת עד שבעה נוסעים. הנוסעים. הוא מצויד במערך מתקדם של מערכות בטיחות סמי-אוטונומיות ויציע לראשונה אופציה ליכולות שטח מקצועיות. מנוע הטורבו-דיזל ההתחלתי הוא עם שישה צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 265 כ"ס ו-62 קג"מ

_BMW-X5-2019
 _BMW-X5-2019

מרצדס GLE 300d

גם הדור החדש של ה-SUV הגדול של מרצדס, שגם הוא יגיע בקרוב, מציע עיצוב "רך" יותר, ממדים מוגדלים ותא נוסעים, שעוצב בהשראת ה- S קלאס החדשה. יש לו מתלי אוויר, יכולות שיוט כמעט אוטונומיות ובשלב הראשון מוצע באירופה מנוע טורבו-דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר, שמייצר 245 כ"ס ו-50 קג"מ

לנדרובר דיסקאברי 240sd4

578 אלף שקל הוא המחיר של לנדרובר דיסקאברי החדש, שמציע ממדים נכבדים ותא נוסעים מרווח לשבעה נוסעים. הרכב עמוס בטכנולוגיות מתקדמות ובמתלי אוויר עם יכולות שטח מקצועיות, על פי מיטב המסורת של המותג. במחיר הזה מקביל מנוע 2 ליטר טורבו-דיזל עם 240 כ"ס ו-51 קג"מ, שמאיץ את הכלי ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות