פחות דואליות בבורסה: חברת הטכנולוגיה סיירן נמחקת מהמסחר בתל אביב

התאריך הצפוי למחיקת המניה מהמסחר הוא 10 באפריל, והיא תמשיך להיסחר רק בנאסד"ק • בשנה האחרונה נמחקו מבורסת ת"א חברות הביומד אינטק פארמה, קולפלנט ותראפקיס ביו, וקודם לכן עשו זאת מלאנוקס, סיליקום ואיתוראן

ליאור סמואלסון, יו"ר ומנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי
ליאור סמואלסון, יו"ר ומנכ"ל סיירן / צילום: תמר מצפי

חברה דואלית נוספת מוותרת על הבורסה בתל-אביב ומודיעה היום על מחיקתה הצפויה מהמסחר בבורסה. חברת הטכנולוגיה סיירן, המספקת פתרונות לאבטחת סייבר מבוססי מחשוב ענן, הודיעה כי תמחוק את מניותיה ממסחר בבורסה בת"א ותישאר להיסחר רק בנאסד"ק, כשהתאריך הצפוי למחיקה הוא 10 באפריל.

סיירן  נסחרת ברשימה המשנית של נאסד"ק לפי שווי שוק של 152 מיליון דולר. לחברות דואליות קל יותר להימחק ממסחר בבורסה המקומית, משום שהמהלך אינו דורש הצעת רכש, אלא רק הודעה של 90 יום מראש על כוונה להימחק. בדיווח שפרסמה, החברה לא סיפקה הסבר למהלך.

סיירן מצטרפת בכך למספר גדל והולך של חברות שהחליטו להימחק בשנים האחרונות ממסחר בבורסה בת"א, ולהישאר להיסחר רק בוול סטריט. ביניהן ניתן לציין את חברות הביומד אינטק פארמה, קולפלנט ותראפקיס ביו שעשו זאת בשנה האחרונה, ואת מלאנוקס, סיליקום ואיתוראן שנמחקו מוקדם יותר. מעבר לכך, נמחקו בשנה האחרונה ממסחר בבורסה מניות של חברות בולטות שנמכרו, מזור וסודהסטרים, וכמוהן נמחקה גם מניית פרוטרום אלא שבמקומה החלה להיסחר החברה שרכשה אותה, IFF.

סיירן נשלטת על ידי קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית ורבורג פינקוס (הרוכשת גם את לאומי קארד). הקרן רכשה את השליטה בסיירן (50.9%) בסוף 2017 במחירים שנעו בין 1.85-2.5 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 2.8 דולר.

סיירן היא חברה ותיקה שעברה גלגולים שונים בחייה. בעבר נקראה החברה קומטאץ', והיא הוקמה ב-1991 והונפקה לראשונה בנאסד"ק ב-1999. בתחילת 2014 שינתה את שמה ואת הכיוון העסקי שלה, שהיה קודם לכן אספקת מוצרים לאבטחת דואר אלקטרוני.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו הכנסות החברה ב-26.4 מיליון דולר - צמיחה של 13.4% ביחס לתקופה המקבילה - אבל במקביל, ההפסד הנקי שלה גדל ב-64.7% והסתכם ב-13.8 מיליון דולר, או 11.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.