חברת פרלמנט בבריטניה: "אדחה את לידת בני כדי להצביע על הברקזיט"

חברת הפרלמנט טוליפ סידיק בת ה-36 החליטה לדחות את הניתוח הקיסרי שלה, שתוכנן להיום, כדי שתוכל להצביע על הסכם הברקזיט • הסיבה? סידיק חוששת שבפרלמנט לא יכבדו את ההסכם שמקזז את אי-ההצבעה של חברי פרלמנט נעדרים

חברת הפרלמנט הבריטי טוליפ סידיק / צילום: Reuters, SUZANNE PLUNKETT
חברת הפרלמנט הבריטי טוליפ סידיק / צילום: Reuters, SUZANNE PLUNKETT

חברת פרלמנט בריטית החליטה לדחות את לידת הבן שלה רק כדי להצביע נגד עסקת הברקזיט של תרזה מיי הערב (ג') ב-21:00, רק מפני שאינה סומכת כי הממשלה תכבד את מסורת הקיזוז הנהוגה בהצבעות פרלמנט. על פי המסורת, כאשר חבר פרלמנט נעדר מהצבעה, הוא מתקזז עם חבר פרלמנט מהמחנה הנגדי. זאת על מנת לא להשפיע על תוצאות ההצבעה הסופיות.

חברת הפרלמנט טוליפ סידיק בת ה-36 החליטה לפעול נגד הייעוץ הרפואי שקיבלה ובחרה לדחות ביומיים את הניתוח הקיסרי שתוכנן עבורה להערב. סידיק מתכננת "להידחף להצבעה" בכיסא גלגלים בעזרת בעלה.

שמועות על שבירת מסורת הקיזוז החלו לצוף לאחר שהמצליף הראשי (חבר פרלמנט שממונה על קיום המשמעת הסיעתית בהצבעות ועל גיוסם של חברי מפלגתו) של המפלגה השמרנית, ג'וליאן סמית', הואשם בכך שאמר לחברי המפלגה שלו "להתעלם מכל הסדרי הקיזוז" לפני הצבעת הסכם הברקזיט הערב.

"אם שיטת הקיזוז לא תכובד, אין לי מה לעשות. וזאת עומדת להיות הצבעה צמודה מאוד", אמרה סידיק בהצהרה רשמית על החלטתה להצביע. "מצליפי המפלגה לא לחצו עליי להגיע להצביע אבל מדובר בהצבעה בעלת המשקל הכבד ביותר בחיי", הוסיפה חברת הפרלמנט.

נזכיר כי ביולי האחרון, המפלגה השמרנית לא הכחישה כי ג'וליאן סמית' אמר לשלושה חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית "להצביע בכל מקרה" על הסכם הברקזיט. ברנדון לואיס, יו"ר המפלגה, אף שבר את הקיזוז שלו אך התעקש על כך שהדבר נעשה בשוגג. שני החברים האחרים לא פעלו על פי עצת המצליף וביקשו חוות דעת משפטית.