חגית להב ומשפחת טנוס השתלטו על השלד הבורסאי גו.די.אם ובוחנים יציקת פעילות קנאביס רפואי לתוכו

בהשקעה כוללת של פחות מ-3 מיליון שקל רכשו נתח של כ-45% ממניות השלד הבורסאי מידי דב גולדשטיין • להב פועלת כיום עיקר בתחום הנדל"ן, ואילו משפחת טנוס היא בעלת קבוצת בסט, יזמית ומבצעת פרויקטים • להב: "כרגע בוחנים את האפשרויות"

אליאס טנוס / צילום: שלומי יוסף
אליאס טנוס / צילום: שלומי יוסף

יזמת הנדל"ן חגית להב פועלת להרחבת פעילותה בבורסה, ולצורך כך השתלטה יחד עם משפחת הקבלנים טנוס על השלד הבורסאי גו.די.אם , כשבהשקעה כוללת של פחות מ-3 מיליון שקל רכשו נתח של כ-45% ממניות השלד מידי דב גולדשטיין.

ככל הידוע, להב ומשפחת טנוס עדיין לא החליטו באופן סופי על הפעילות אותה יירצו לשלב בשלד הנרכש. ואולם, על פי ההערכות בשוק, השותפים מעוניינים לצקת לתוכו פעילות מהתחום הלוהט של קנאביס רפואי.

להב, לשעבר בת זוגו של היזם אלי להב, שותפה בהחזקותיו בחברה הבורסאית להב אל.אר, הפועלת בתחומי הנדל"ן המניב והאנרגיה הסולארית ונסחרת בבורסה בשווי של כ-105 מיליון שקל. היא פעילה כיום בעיקר בתחום הנדל"ן ופרויקט הדגל שבו היא שותפה הוא במתחם פי גלילות, שם מתוכננת הקמת מספר רב של דירות וכן שטחי מסחר נרחבים. במתחם שותפה, בין היתר, חברת קנדה ישראל שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר.

משפחת טנוס היא בעלת קבוצת בסט (BST), יזמית ומבצעת פרויקטים גדולים ומורכבים בתחום הנדל"ן. בסט הוקמה לפני כ-45 שנה על ידי בדיע טנוס (שהלך לעולמו אשתקד), וכיום היא נחשבת לשחקנית בולטת בתחום הייזום, הבנייה והפיתוח בישראל. יו"ר החברה הוא רפי ביסקר, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בקבוצת אי.די.בי כשהייתה בידי נוחי דנקנר, והמנכ"ל הוא אליאס טנוס.

חגית להב מסרה: "אנחנו כרגע בוחנים את האפשרויות, וכשיהיה מה לדווח, נדווח כמקובל".

"אנחנו בוחנים את האפשרויות"

גו.די.אם עדכנה כבר בחודש אוגוסט האחרון על פנייה משני גופים שבחנו את רכישת השליטה בחברה לצורך הכנסת פעילות קנאביס לתוכה, אבל בהמשך דיווחה על סיום המו"מ בין הצדדים. זאת, "לאור העובדה שהרוכשים הפוטנציאליים של השליטה בחברה לא השכילו להעמיד ביטחונות מספקים על מנת שניתן יהיה לוודא כי הם יוכלו לעמוד בהתחייבותם להשלמת העסקה". גו.די.אם נמצאת כבר זמן לא קצר ללא פעילות עסקית משמעותית, ומחזיקה בפעילות בתחום ההתוויה מחדש של תרופות קיימות וידועות.

רפורמת הקנאביס הרפואי של משרד הבריאות, לצד ציפיות להתפתחויות משמעותיות בתחום בישראל הפכו את חברות הקנאביס הפרטיות לסחורה לוהטת בבורסה. לא מעט מהן מוזגו לתוך שלדים או לתוך חברות עם פעילות דלה בתקופה האחרונה, כך שכיום יש כבר כ-15 חברות נסחרות בתחום או שהצהירו על כוונתן לפעול בתחום.

לגו.די.אם אין הכנסות כבר כמה שנים, ובסוף המחצית הראשונה של 2018 בקופתה היו מזומנים בהיקף של כחצי מיליון שקל. בהתאם למצבה, כיום מוגדרת גו.די.אם כחברת מעטפת, חברה ללא "פעילות עסקית ריאלית המניבה או צפויה להניב הכנסות במהלך העסקים הרגיל".