המצבר של ברנמילר מתרוקן: הלוואת גישור נפלה והמניה ממשיכה להתרסק

החברה הודיעה על פקיעת תוקפו של מזכר עקרונות לא מחייב לקבלת הלוואת גישור מקרן השקעות פרטית, בהיקף של כ-20 מיליון שקל • ברנמילר עדכנה כי היא והמלווה "ממשיכים במאמציהם להגיע להסכמות מסחריות ומשפטיות"

חברת ברנמילר , הפועלת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל, ספגה בימים האחרונים מכה, עם פקיעת תוקפו של מזכר עקרונות לא מחייב לקבלת הלוואת גישור מקרן השקעות פרטית, בהיקף של כ-20 מיליון שקל. ברנמילר, שבשליטת היו"ר והמנכ"ל, היזם אבי ברנמילר, עדכנה כי היא והמלווה "ממשיכים במאמציהם להגיע להסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם, וזאת כדי לאפשר את חתימתם על הסכם המימון לצורך מתן ההלוואה בהקדם, אולם אין כל ודאות כי הסכם המימון ייחתם, ומה יהיו תנאיו הסופיים".

מדובר בהסכם להלוואה שעליו דיווחה ברנמילר בחודש שעבר, שאותה תכננה החברה לפרוע בעוד קצת יותר משנה, בחודש מארס שנת 2020, עם אפשרות לדחיית מועד הפירעון במלואו או בחלקו בשנה נוספת, "תמורת תוספת ריבית ובכפוף לעמידה ביחסים פיננסיים". מזכר העקרונות בין הצדדים כלל גם הקצאת אופציות לא סחירות לקרן המלווה הניתנות למימוש למניות ברנמילר.

בהמשך לעדכון על אודות פקיעת התוקף של ההסכם מול הקרן, בעל השליטה בחברה, אבי ברנמילר, העביר לה השבוע 400 אלף שקל, שמטרתם לשמש "לתמיכה בתזרים המזומנים של החברה", וזאת כחלק מהלוואה בסכום כולל של עד 2.5 מיליון שקל שעליה חתמו הצדדים בחודש ספטמבר האחרון.

ברנמילר, שבשלב הנוכחי לא מייצרת הכנסות, צוברת הפסדים ובדוחותיה הכספיים האחרונים, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט 2018, ציינו רואי החשבון שלה כי הנהלת החברה מעריכה שיש בידיה "משאבים מספיקים למימון המשך פעילותה לתקופה של לפחות 15 חודשים מיום דוח הסקירה", כלומר, עד סוף נובמבר 2019.

בדוחות הפנו רואי החשבון של החברה את תשומת לב המשקיעים להפסד של יותר מ-7 מיליון שקל ולתזרים מזומנים שלילי של 12.5 מיליון שקל שהצטבר לברנמילר במחצית הראשונה של 2018, וציינו כי המשך מימון פעילותה "מותנה בתזרים הכנסות חיובי וגיוסי הון ממקורות חיצוניים".

הפרויקט המרכזי שלהשלמת הקמתו והפעלתו המסחרית פועלת ברנמילר הוא פרויקט רותם 1 - תחנת כוח לייצור חשמל המתוכנן להימכר לחברת החשמל.

בסוף 2018, זמן קצר אחרי שחתמה על הסכם ההלוואה מהקרן שכעת פקע, עדכנה ברנמילר כי פנתה לרשות החשמל בבקשה להאריך את מועד אבן הדרך שברישיון המותנה להפעלת יחידות הייצור ברותם 1 שבדרום הארץ בשמונה חודשים נוספים, עד לפברואר 2020.

זאת בעקבות "עדכונים בתוכניות ההנדסיות ובתצורת תחנת הכוח", וכן בשל חריגה מלוחות הזמנים המקוריים של משיכת ההלוואה מלאומי, לאחר שבחודש אוקטובר החברה משכה סכום של כ-21 מיליון שקל, המהווה את עיקר כספי ההלוואה שקיבלה מלאומי למימון השלמת הקמת הפרויקט. עוד באוקטובר, ברנמילר השלימה גיוס הון בבורסה של כ-7 מיליון שקל.

ברנמילר היא אחת מהנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) של "מניות מחזור 2017-2018" שהונפקו בבורסה בתל-אביב בשנתיים האחרונות, והיא מציגה ביצועים מהגרועים ביותר מביניהן. מאז שהחלה להיסחר בחודש אוגוסט 2017 צללה המניהנ ביותר מ-70% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל.