חם בביומד: איתמר מדיקל גייסה 11.5 מיליון דולר, וכיטוב 6 מיליון דולר

גיוס הגישור של איתמר, בו משתתף גם מור בית השקעות, עשוי לגדול • מניית כיטוב צונחת כעת בבורסה בתל אביב ביותר מ-20% לאחר שיעור עלייה תלת ספרתי ביומיים האחרונים

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת אבחון הפרעות השינה איתמר מדיקל   נערכת ליציאה לגיוס הון בארה"ב, בגיוס גישור פרטי בהיקף של 11.5 מיליון דולר. איתמר מדיקל הצהירה על כוונתה לגייס בארה"ב כבר מספר פעמים, אך טרם הגישה תשקיף פומבי.

את הגיוס הובילו משקיעים אמריקאים, בהם קרן בניהולה של חברת Deerfield Management Management, חברת השקעות גדולה וותיקה המתמחה במדעי החיים, וכן הקרנות Triple Gate Capital, West Elk Partners ו-Alpha Capital Anstalt. המשקיע הישראלי בהנפקה הוא מור בית השקעות. את איתמר מדיקל מלווה סייבל השקעות, האחראית על שוק ההון של החברה לרבות הגיוסים.

מחיר המניה בהנפקה הוא 1.17 שקל, דיסקאונט של 16%. מהלך של גיוס גישור בדיסקאונט כזה הוא מקובל כדי להכניס משקיעים חזקים למניה לפני ההנפקה, ולוודא כי החברה יוצאת להנפקה בקופה מלאה. ייתכן כי לגיוס יצטרפו משקיעים נוספים, עוד לפני ההנפקה. בשעות הצהריים נסחרה מניית החברה בירידות של כ-1.3%, לפי שווי של 391 מיליון שקל.

השלמת ההנפקה בפועל תלויה בקבלת אישור מרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), משום שהמשקיעים האמריקאים השקיעו תמורת ADS, איגרת מעקב אמריקאית אחר מניה בבורסה זרה, וה-ADS עצמן אמורות להירשם בארה"ב. בימים אלו ה-SEC מושפעת מהשבתת הממשל בארה"ב. בינתיים ניתן להשלים את הצד הישראלי של ההנפקה.

איתמר מדיקל פיתחה מערכת לאבחון ביתי של הפרעות נשימה בשינה. המערכת משווקת בעיקר דרך רופאים קרדיולוגים, בשל הקשר החזק בין דום נשימה בשינה לבין הסינדרום המטבולי (מחלות לב, השמנה וסוכרת).

בעלי המניות הגדולים באיתמר הם קרן ויולה (25%), קרן MS Pace (המחזיקה 14%), המייסדים גיורא ירון (10%) ומרטין גרסטל (5%) וכן המוסדיים הישראליים ילין לפידות (9%), מגדל (7%), מיטב דש והפניקס (5%).

ברבעון השלישי של 2018 צמחו הכנסות החברה ב-14.7% לעומת התקופה המקבילה,  לכ-6.1 מיליון דולר. ההכנסות בארה"ב, שם מרכזת החברה את מאמציה, הגיעו ל-5 מיליון דולר. הכנסות שנתיות של 20 מיליון דולר ומעלה (כפי שנגזר מההכנסות הרבעוניות הללו), הן לרוב הרף ממנו חברות מכשור רפואי מתחילות להיות מעניינות עבור שוק ההון האמריקאי. 

הניסוי הפנה תשומת-לב למניית כיטוב הקטנה

במה שהפך לכמעט שגרה עבור חברות ביומד בנאסד"ק, גם כיטוב פארמה   לא נתנה לעלייה יוצאת הדופן במנייתה ביומיים האחרונים לעבור מבלי שתנצל זאת לגיוס הון. כיטוב הודיעה אתמול על גיוס פרטי של 6 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים, וזאת לאחר שהמניה נסקה שלשום בנאסד"ק ב-170%, בעקבות תוצאות ניסוי מעבדה במוצר לסרטן הנמצא בשלבי הפיתוח הראשוניים.

גם גיוס זה יתבצע באמצעות ADS, כשמחירה של כל איגרת מעקב בהנפקה יהיה 1.75 דולר. מחיר זה גבוה ב-68% ממחיר מניית החברה לפני העליות שלשום, אך המחיר האפקטיבי הוא נמוך יותר כי מצורפת לכל מניה 3/4 אופציה במחיר מימוש של 2 דולר, הניתנת למימוש למשך חמש שנים.

מניית כיטוב ירדה אתמול בנאסד"ק ב-42% בעקבות ההודעה על הגיוס ומחיר המניה בנאסד"ק הוא כעת 1.6 דולר, נמוך מן המחיר הרשמי בהנפקה ב-9% (כאמור המחיר האפקטיבי בהנפקה היה נמוך יותר). את ההנפקה מוביל בנק ההשקעות H.C.Wainright.

ההודעה על ההנפקה הגיעה אתמול אחרי סגירת המסחר בתל-אביב, כך שבבורסה המקומית עדיין נסחרה המניה בעליות של 34% בסוף יום המסחר אתמול, מה שכמעט וסגר את הפער מול המחיר בסגירת המסחר בנאסד"ק שלשום.

ניסויי מעבדה לרוב אינם מקפיצים את מניות הביומד בשיעורים שנרשמו בימים האחרונים, ולרוב אינם משפיעים על מניות הביומד כלל. נראה כי במקרה של כיטוב הפרסום הפנה תשומת לב למניה הקטנה, שנסחרה עד אתמול במחיר המשקף לחברה שווי של פחות מ-20 מיליון דולר.

בניסוי הראתה כיטוב כי חשיפה קצרה של תאים סרטניים הובילה לחסימה של מנגנוני הסרטן בתוך התא, ולהרס ספציפי של התאים הסרטניים. החברה עדיין תצטרך להראות את התוצאות הללו בניסויים בבעלי חיים ובבני אדם, תהליך אשר באופן מסורתי אורך שנים רבות וסיכויי ההצלחה שלו נמוכים, אם כי בשנים האחרונות קוצרה הדרך לקבלת אישור בתרופות לסרטן.

בחודשים האחרונים הביאה כיטוב לשוק ומסחרה את תרופת הדגל שלה, המשלבת בין שתי תרופות גנריות - לכאב ולהורדת לחץ דם. במסגרת הסכם המסחור, תקבל כיטוב 3.5 מיליון דולר במזומן באופן מיידי, וכן 60% מהרווחים מהמוצר עד לתקרה של 15 מיליון דולר, ו-40% מהרווח משלב זה והלאה. ההסכם הוא לתקופה של 15 שנים.