"נולדתי עם כף-יד אחת, ובאינסטגרם אני מציירת דמויות על גדם היד החסרה"

מנהלת הפרויקטים מנטורל אינטלג'נס שעלתה מגרמניה מתחזקת חשבון אינסטגרם המוקדש לציור דמויות על כף-ידה החסרה • תוך כדי היא גם מעוררת מודעות, כיוון ש"יש הרבה אנשים ללא ידיים ורגליים, ואין להם די ייצוג בתקשורת", ומעודדת אחרים לאהוב את עצמם: "אני אוהבת את עצמי לא למרות השונות שלי, אלא בזכותה. אני רוצה לעודד את מי שנמצא במקום ההוא, ולהראות לו שזה יתרון"

פיה ברמן /  צילום: פרטי
פיה ברמן / צילום: פרטי

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"בסידורים של שישי בבוקר, שלא קשורים לענייני עבודה. בתקופות לחוצות קורה שאני עובדת גם בסופ"ש. נטורל אינטלג'נס עוזרת לצרכן לקבל החלטות בנושאים שונים - מאנטי וירוס ועד דייטינג - ומגישה מידע נגיש על עשרת השירותים והמוצרים שרלוונטיים לו ביותר, מתוך שלל המידע. היא זו שמשווה ומתאימה. אני מנהלת פרויקטים, וגם מנהלת התוכן של האתרים בגרמנית".

איך הגעת לתפקיד?

"אני 4 שנים בחברה, מאז שאני סטודנטית. לפני 6 שנים עליתי לבד מגרמניה. ידעתי אז עברית רק בקטנה, והעובדה שלמדתי פה פוליטיקה ותקשורת שיפרה אותה מאוד".

מה גרם לך לעלות?

"ציונות וזה שהרגשתי פה בבית. ביקרתי לפני כן בישראל כשהגעתי להתנדב לעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים, דרך עמותת שק"ל. העלייה היא החלטה לא קלה לפעמים, אבל בניתי את החיים שלי פה".

חשבת שתגיעי להייטק?

"לא, גם לא היה לי רקע טכנולוגי. לפני כן עסקתי כעצמאית בתרגומים".

ומה את עושה כשאת לא בעבודה?

"הייתי אומרת שהדבר שהכי מייחד אותי זה האינסטגרם שלי. יותר נכון של היד שלי ששמו gotta_hand_it_to_her. נולדתי עם כף-יד אחת, ביד שמאל בלבד, ובאינסטגרם אני מציירת על היד הימנית, הקטנה, ועושה ממנה דמויות. פתחתי חשבון באינסטגרם משלוש סיבות: הראשונה היא אמנות, כי אני מאוד אוהבת לצייר ועשיתי את זה כבר כילדה על היד - זה מעניין הרבה יותר מלצייר על סתם דף.

כילדה שמתי עליה כובעים של בובות ברבי למשל; הסיבה השנייה היא מודעות - יש הרבה אנשים ללא ידיים ורגליים, ואין להם די ייצוג בתקשורת; הדבר השלישי, והוא הכי חשוב - עידוד. כילדה שגדלה בכפר קטן בגרמניה, באמצע שום מקום, היה לי קשה לקבל את עצמי, וכל מה שרציתי זה להיות כמו כולם. בשלב מסוים הבנתי שזה בסדר שאני אחרת, ושאני אוהבת את עצמי לא למרות השונות שלי, אלא בזכותה. אני רוצה לעודד את מי שנמצא במקום ההוא, ולהראות לו שזה יתרון".

למה דווקא אינסטגרם?

"זו הדרך הטובה להגיע לאנשים. זה שאני מציירת ומצלמת בטלפון שלי זה נחמד, אבל אף אחד לא רואה את זה. אינסטגרם הוא מדיום טוב. התחלתי ממש לאחרונה, לפני כ-4 חודשים, ואני רואה יותר ויותר אנשים שעוקבים אחרי וחלקם גם שולחים לי הודעות".

הרגשת שזה הגביל אותך בחיים?

"לא נתתי לזה להגביל אותי. אני לא יכולה לנגן בגיטרה, אבל בזכות היד שלי הפכתי ליותר יצירתית".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"החלום שלי הוא לעזור לצעירים לאהוב את עצמם ולהבין שאין אידיאל אחד לא מציאותי".

פיה ברמן [27]

■ מנהלת פרויקטים במחלקת תוכן בנטורל אינטלג'נס

טווח שכר: 12-17 אלף שקל