בזמן שהמניה זינקה: מדוע המלט עיכבה דיווח למשקיעים?

החברה-הבת הקוריאנית חתמה לפני כשבועיים על הסכם הספקה של מוצרים לבקרת זרימה ל-14 אוניות המובילות גז טבעי בהיקף של עד 11.1 מיליון דולר • רק היום בהמלט הוציאו דיווח למשקיעים

מנייתה של חברת המלט, המייצרת מחברים ושסתומים לתעשייה, מזנקת כעת ביותר מ-6% בבורסה בתל-אביב, וזאת על רקע דיווח של החברה על עסקה של החברה-הבת הקוריאנית, S&S Valve שבבעלותה המלאה, עם חברת סמסונג Heavy לאספקת מוצרים לבקרת זרימה של 14 אוניות.

למעשה, העסקה נחתמה ב-9 לינואר, אך המלט פרסמה את הדיווח למשקיעים רק הבוקר, כשבועיים מחתימתה. מנייתה המלט משלימה כעת זינוק של 17% בשלושת ימי המסחר האחרונים בבורסה בתל-אביב.

היקף העסקה עומד על 9.4 מיליון דולר ואספת המוצרים תבוצע החל מהרבעון השני של 2019 ועד סוף שנת 2020. החברה-הבת הקוריאנית, לה ניסיון של 35 שנה  בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזי תהליך וברזי בקרה בהולכה של נוזלים וגזים, צפויה לקבל הזמנות רכש נוספות למוצרים מחוץ להסכמים בסיכום של כ-1.7 מיליון דולר, כך שבסך-הכול הזמנות הרכב עשויות להסתכם ב-11.1 מיליון דולר.

בהמלט  מעריכים כי העסקה מהווה דריסת רגל אסטרטגית שכן מדובר באספקה ל-14 אוניות המובילות גז טבעי מתוך 36 אוניות שבקוריאה. 

מדוע עוכב הדיווח למשקיעים? ב-15 לינואר וב-21 (היום) התקבלו הזמנות רכש ראשוניות לאספקת המוצרים עבור שתי אוניות, אך הלקוח התחייב כלפי החברה-הבת בקוריאה לנסות ולהשלים את הכמות ל-14 האוניות.

בהמלט כותבים כי החברה החליטה על עיכוב הפרסום עד למועד קבלת ההזמנות כיד למנוע פרסום מוקדם שהיה יכול לסכל את העסקה או להרע את תנאיה "באופן ניכר". "לאחר קבלת הזמנות הרכש הראשונות, החברה סבורה כי הוסרה המניעה לדיווח", נכתב בהודעת המלט למשקיעים.

בעלת השליטה בהמלט, אותה מוביל המנכ"ל אמיר וידמן, היא קרן פימי, המחזיקה בכ-60% ממניות החברה. פימי רכשה את השליטה בהמלט באמצע 2012 מידי דסק"ש של נוחי דנקנר לפי שווי של כ-430 מיליון שקל. כיום נסחרת החברה בבורסה בשווי של כ-950 מיליון שקל לאחר שאיבדה שליש מערכה מאז אוקטובר האחרון נוכח גל הירידות בשוקי העולם, ובכל זאת הקרן שמוביל ישי דוידי רושמת בינתיים רווח "על הנייר" של יותר מפי 2 על השקעתה (כולל דיבידנדים).