היועמ"ש נפגש עם סנגורי נתניהו; העבודה על תיקי החקירות תימשך כרגיל

היועמ"ש מנדלבליט צפוי לדחות את בקשת סנגורי רה"מ לעכב את ההחלטה בתיקי נתניהו עד לאחר הבחירות • צוות ההגנה של נתניהו: "אנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: איל יצהר
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: איל יצהר

פגישתם של סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לדיון באפשרות להימנע מקבלת החלטה בעניין התיקים הפליליים נגד נתניהו לפני הבחירות, החלה לפני זמן קצר. אל צוות ההגנה הנוכח בפגישה - הכולל את עו"ד נבות תל-צור, עו"ד טל שפירא, עו"ד עמית חדד והשופט בדימוס עודד מודריק - הצטרף גם נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע לשעבר, השופט בדימוס יוסף אלון. על-פי המסתמן, מנדלבליט צפוי לדחות את בקשת הסנגורים ולהודיע להם כי העבודה על תיקי החקירות תימשך כרגיל.

בפגישה משתתף גם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, אך נעדרת ממנה עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), שמובילה בימים אלה את ליווי חקירות ראש הממשלה נתניהו בתיקים 1000, 2000 ו-4000. 

מצוות ההגנה של נתניהו, עו"ד נבות תל-צור, עו"ד עמית חדד ועו"ד טל שפירא, נמסרה הצהרה משותפת: "צוות הפרקליטים של ראש הממשלה הגיע היום לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה בליווי שני שופטים בכירים בדימוס, השופט עודד מודריק והשופט ספי אלון. לא ניכנס לתוכן הפגישה, ונוכל רק לומר שאנחנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן. בנוסף הוגש ליועץ המשפטי מכתב בחתימת שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, שתומך אף הוא בעמדתנו".

ממשרד המשפטים נמסר: "במענה לפניות, אנו מעדכנים שנסתיימה פגישתם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עם סנגוריו של ראש הממשלה, בה הציגו באריכות טענותיהם בעניין מועד פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה בעניין ראש הממשלה. הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל. היועץ המשפטי לממשלה יגבש את עמדתו בימים הקרובים, והיא תימסר לסנגורים בהקדם". 

נתניהו, כידוע, מתמודד בימים אלה עם ממצאיהן של 3 חקירות פליליות שהועברו להכרעת היועמ"ש והפרקליטות, עם המלצה להעמידו לדין: תיק 2000, שסובב סביב השיחות בין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס לנתניהו; תיק 1000, שסובב סביב טענות לשוחד שקיבל מבעלי הון בין היתר בדמות מתנות יקרות; ותיק 4000, שהועבר השבוע לפרקליטות וכלל טענות לשוחד בתמורה לפרסומים חיוביים באתר וואלה.

היועמ"ש כבר הבהיר כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, אשר החל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסדרו ומתנהל כמתוכנן. בכוונת היועץ המשפטי לממשלה לפרסם את ההחלטה לפני הבחירות, אלא אם לא יספיק לבחון את החומר בטרם יגיע מועד הבחירות. ואולם מנדלבליט היה מוכן לקיים את הפגישה לבקשת הסנגורים ולבחון האם יש בפיהם טענות מהותיות שעשויות להשפיע על החלטתו בנוגע למועד קבלת ההחלטה.

בלשכת היועמ"ש ובפרקליטות רווחת הדעה כי לא יהיה בפי צוות ההגנה טיעונים שיהיה בהם בכדי לעכב את ההחלטה עד לאחר הבחירות. לגישתם, יש לנהל את הליך בדיקת הראיות והחומר המשפטי במהירות האפשרית ולקדם את סיום התיקים. מבחינתם העבודה נמשכת כרגיל, ובלי טיעון חזק מאוד מצד נתניהו - לא יהיה שינוי בגישה זו.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הם עדיין בראשיתם. נתניהו הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.