פרקליטי נתניהו ממשיכים בפניות ליועמ"ש: מבקשים לחקור את ההדלפות מחקירות רה"מ

במכתב ששלחו הערב עורכי הדין של נתניהו, הם מבקשים מהיומ"ש לפתוח בחקירה נגד מה שהם מכנים "שיטפון ההדלפות מחקירות רה"מ" • עוד נכתב בפנייה ליועמ"ש כי חקירות נתניהו לוו לאורך כל הדרך ב"הדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף

פרקליטין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים בפניות ליועץ המשפטי לממשלה. אחרי שביקשו מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לדחות את ההכרעה על השימוע לאחרי הבחירות, הסנגורים שלחו הערב (ד') מכתב ליועמ"ש, בו הם מבקשים ממנו לפתוח בחקירה נגד מה שהם מכנים: "שיטפון ההדלפות מחקירות ראש הממשלה".

במכתב ליועמ"ש, עליו חתומים עו"ד נבות תל-צור ועו"ד טל שפירא, נכתב כי חקירות ראש הממשלה לוו לאורך כל הדרך ב"הדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד".

לטענת הסנגורים, "הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית נגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות, וכן על-מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה, אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש", נכתב במכתב.

הפרקליטים ציינו כי "מדובר בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום". הם מזכירים במכתבם כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על-ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן בהם, העולה לכאורה כדי עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין וכן עבירה של גילוי בהפרת חובה לפי סעיף 117 לחוק העונשין".

עורכי הדין הזכירו במכתבם כי הפרקליטה ליאורה גלט-ברקוביץ, אשר הדליפה חומרי חקירה לתקשורת ערב בחירות מתוך חקירותיו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, הביאה אותה להרשעה פלילית חמורה.

"הדלפות אלה נעשו מתוך מטרה ברורה להזיק ולפגוע בראש הממשלה, במטרה ליצור דעת קהל שלילית כנגדו, על-מנת להשפיע שלא כדין על החלטות שעומדות להתקבל בעניינו, וכן במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המתקרבות, באופן שיש לראות בכך משום ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי ולהטות הליך בחירות דמוקרטי, כל זאת על-ידי גורמים בעלי עניין מתוך רשויות האכיפה", ציינו הפרקליטים במכתבם ליועמ"ש.

"בנסיבות אלה, אנו פונים בזאת לכבוד היועץ המשפטי לממשלה בכדי שיורה על פתיחה בחקירה לאלתר של הנושא, בין על-ידי מח"ש ובין על-ידי כל גוף מוסמך ומתאים אחר", הדגישו הפרקליטים. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הם עדיין בראשיתם. נתניהו הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.