דיווח: אפל פיטרה 200 עובדים מחטיבת הרכב האוטונומי

הצעד נעשה כחלק מארגון מחדש של החטיבה • עוד דווח כי תהליך הארגון מחדש של החטיבה היה צעד לו ציפו מאז אוגוסט האחרון, אז מונה דאג פילד להוביל את הפרויקט לצד בוב מנספילד

טים קוק /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טים קוק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אפל פיטרה מעל 200 עובדים מ"פרויקט טיטאן" של החברה שעוסק ברכב אוטונומי, כך לפי דיווח ב-CNBC. הצעד נעשה כחלק מארגון מחדש של החטיבה, ולפי הדיווח גם עובדים נוספים שהושפעו ממנו מועברים לחלקים אחרים של החברה.

עוד דווח כי תהליך הארגון מחדש של החטיבה היו צעד צפוי בתוך החברה, בעקבות מינוי דאג פילד להוביל את הפרויקט לצד בוב מנספילד, באוגוסט 2018. פילד עבד לפני כן כסגן נשיא להנדסה בטסלה, וכן עבד באפל גם בעברו. גם ב-2016 התרחשו פיטורים בפרויקט.

דובר אפל  מסר ל-CNBC בתגובה לפרסום כי "יש לנו באפל צוות מוכשר מאוד שמפתח מערכות אוטונומיות וטכנולוגיות נוספות. היום הצוות מתמקד במספר אזורי המפתח בהם יעסוק ב-2019, וכחלק מהתהליך מספר קבוצות הועברו לחלקים אחרים בחברה, בהם יתמכו בלמידת מכונה ויוזמות נוספות הנוגעות לכלל החברה.

"אנחנו עדיין מאמינים שיש הזדמנות אדירה במערכות אוטונומיות, שלאפל יש יכולות ייחודיות לתרום לתחום, ושזהו פרויקט למידת המכונה השאפתני ביותר אי פעם".

מיליארדי דולרים הושקעו עד היום בסטראט-אפים שמפתחים רכבים אוטונומיים, ע"י משקיעי הון סיכון ואף משקיעים אסטרטגיים מתעשיית הרכב המסורתית. בין הסטארט-אפים האלו נמנים Zoox, Pony.AI, Aurora, May Mobility, Embark ואחרים. אך לאחרונה מנכ"ל אפל, טים קוק, התייחס דווקא לתחום הבריאות ככזה שהפיתוחים בו ייחדו את החברה בעתיד. "אני מאמין, שבעתיד כשישאלו את השאלה 'מה הייתה התרומה הגדולה ביותר של אפל לאנושות?' התשובה תהיה קשורה לבריאות" אמר קוק בראיון.