היום: נתיבי איילון ייחסמו ל-24 שעות בשל העבודות על גשר יהודית בתל אביב

המקטעים בנתיבי איילון צפון בתל אביב ייסגרו החל מהשעה 17:00 היום (שישי) ועד 17:00 מחר • התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל לכל אורך סוף השבוע

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר
נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

חברת נתיבי איילון, המבצעת את פרויקט גשר יהודית, הודיעה על החסימות המתכוננות בשל התחלת העבודות על גשר יהודית. גשר יהודית, שמיועד להולכי רגל ורוכבי אופניים, עתיד לעבור מעל נתיבי איילון במטרה לחבר בין שדרות יהודית בשכונת מונטיפיורי בתל אביב לבין מגדלי אלון במערב העיר.

היום ייסגרו המקטעים הבאים בנתיבי איילון לתנועת כלי רכב מכיוון דרום לצפון החל מהשעה 17:00 (יום שישי) ועד השעה 17:00 מחר (שבת):

לבאים מכביש 1 ייסגר המקטע שבין מחלף לה גארדיה למחלף השלום, וזאת לכיוון אחד בלבד - לכיוון צפון.

לבאים מכביש 20 מדרום לצפון, ייסגר המקטע בין מחלף קיבוץ גלויות לשלום.

לא תתאפשר הירידה לכביש 20 בצומת חולון לבאים מכביש 44 , לוי אשכול ודרך בן צבי.

דרכי נסיעה חלופיות - לנוסעים מכיוון כביש 1 לאיילון צפון תתאפשר יציאה במחלף לה גארדיה לכיוון מזרח על כביש יגאל אלון וירידה לכיוון צפון חזרה במחלף השלום, או לחילופין יציאה לכיוון מערב לכביש הרכבת ומנחם בגין לכיוון צפון וכניסה חזרה לנתיבי איילון צפון במחלף השלום.

לבאים מכיוון חולון על כביש 20 תתאפשר הפנייה בצומת הולץ לכביש 461. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל לכל אורך סוף השבוע.

העבודות היו אמורות להתחיל לפני חצי שנה, אך בוטלו בשל ההתנגדות של הסיעות החרדיות לחילול שבת. כזכור כדי לבצע את הנפת הפלדות נדרשת חסימה מלאה של נתיבי איילון למשך 24 שעות - דבר שאינו מאפשר את ביצוע העבודות בלילות ומחייב עבודות בסופי שבוע כאשר התנועה דלה יותר.

שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה להקפיא את תחילת העבודות שדרשו סגירה הרמטית של נתיבי איילון במשך שישה סופי שבוע רצופים. בתגובה לכך עתרה עיריית תל-אביב לבג"ץ ודרשה משר התחבורה להסביר מדוע יש להקפיא את העבודות. השבוע הודיעה העירייה לבג"ץ כי כל האישורים הנדרשים לביצוע העבודות התקבלו, כולל האישור לביצוע העבודות בשבת.

הפרויקט הקמת גשר יהודית החל את דרכו לפני עשור, כאשר הרעיון המרכזי של המתכננים היה לחזק את הקשר בין מזרח ודרום תל-אביב לבין מרכז העיר. הקמתו אמורה לעודד שימוש באופניים והליכה ברגל. כמו כן, הדבר צפוי לאפשר לתושבי רמת-גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל-אביב ובכך להפחית את מספר כלי הרכב בתוך גוש דן.