בית הדין של הליכוד פסל את התמודדות גלעד שרון במחוז דרום

בית הדין אשרר את החלטתו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו • עם זאת, שרון עדיין יכול להתמודד ברשימה הארצית

גלעד שרון / צילום: יוסי כהן
גלעד שרון / צילום: יוסי כהן

בית הדין של הליכוד החליט היום (ה') לאשרר את החלטת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ולפסול את התמודדותו של גלעד שרון במחוז הדרום של המפלגה, זאת על אף פעילות פוליטית שלו במשך כמעט שלוש שנים בקרב הסניפים של המפלגה.

שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון שהיה מטעם הליכוד (לפני שפיצל את הליכוד ועבר לקדימה), התפקד לליכוד לפני כמעט שלוש שנים, אך חסר של כ-3 חודשים איפשר לנתניהו להפעיל שיקול דעת ולפסול את התמודדותו, מה שנתפס כנקמנות אישית של נתניהו במשפחת שרון.

לעומת שרון, נתניהו אישר ״קיצור פז״מ״ למתמודד יואב גלנט, איש מפלגת כולנו עד לפני כשלושה שבועות, מתפקד טרי מאוד בליכוד. הטעם שניתן להבדלים בין שני המצטרפים לליכוד, הוא היותו של שרון מתמודד במחוזות וגלנט מתמודד ברשימה הארצית.

גלעד שרון עתר לבית הדין של הליכוד, בטענה שיש כאן חוסר שוויון והיום החליט בית הדין, בראשות עו״ד מיכאל קליינר לאשר את החלטתו של נתניהו ולפסול את גלעד שרון. כעת, יכול שרון לפנות לערכאות משפטיות (בית משפט מחוזי) או להחליט להתמודד ברשימה הארצית.

בית הדין כתב כי ההחלטה לפטור מועמד משלוש שנים של הכשרה נמצאת בשיקול דעתו של יו״ר המפלגה. "ראש התנועה הבהיר שהוא נחרץ, ללא תנאי, בהתנגדותו לקיצור פז״מ במחוזות. אכן בעבר אושרו קיצורי פז״מ במחוזות למועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד״ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי, אולם שינוי העמדה הליברלית הגורפת שהייתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז״מ, החל מן הבחירות לרשויות המקומיות האחרונות, אינה חורגת ממתחם הסבירות״.

עו״ד יצחק בם, חבר בית הדין של הליכוד, התייחס בהחלטה לטענת גלעד שרון על מניעים אישיים של נתניהו שמקורם ״בעוינות ששררה בין אביו של גלעד שרון לבין נתניהו״. לדבריו, ״החלטה על קיצור פז״מ היא החלטה פוליטית ושיקולים פוליטיים רלבנטיים. מדובר בשיקולים פוליטיים להבדיל משיקולים אישיים או מחנאיים. כלומר, שיקול לפיו גלעד שרון מבקש את קיצור הפז״ם כי אינו נמנה עם המחנה הנכון, או מעורר אנטגוניזם - אינם שיקולים רלבנטיים. לעומת זאת,שיקולים בנוגע לפועלו הפוליטי של גלעד שרון בעבר עשויים להיות רלבנטיים".

בם הוסיף: ״גם לו היה יו"ר המפלגה (נתניהו) אומר כי מי שהיה שותף ב'פורום החווה' שגרם נזקים אדירים לחברה ולמדינה בישראל לא יקבל הנחה או קיצור תקופת ההכשרה בליכוד, לא הייתי אומר כי ההחלטה אינה סבירה. היו"ר מוסמך לשקול שיקולים פוליטיים וציבוריים".

"עברו הפוליטי והציבורי של המועמד והיותו שותף פעיל לתכנון ועיצוב של אחד האסונות הקשים שניחתו על ישראל במאה ה-21 הנם שיקולים לגיטימיים שהיו"ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה האם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה".

לפי ההחלטה שרון עדיין יוכל להתמודד ברשימה הארצית.