קרן אוזן תפנה לביהמ"ש אם מינויה ליו"ר הרשות השנייה לא יעלה לאישור הממשלה

במכתב ששלחו היום עורכי דינה של קרן אוזן, שאמורה להתמנות לתפקיד יו"ר הרשות השנייה, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן, נאמר כי אוזן תפנה לבית המשפט תוך 5 ימים אם מינויה לא יעלה לאישור הממשלה

קרן אוזן / צילום: איל יצהר
קרן אוזן / צילום: איל יצהר

קרן אוזן, שאמורה להתמנות לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה, תפנה לבית משפט בתוך 5 ימים אם מינויה לא יעלה לאישור הממשלה. 

"האינטרס הציבורי מחייב קבלת החלטה בהקדם הן במינוי גברת אוזן והן במינויים של יתר חברי המועצה", כך טוענים עורכי הדין של אוזן במכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן, זאת בעקבות בעקבות העיכוב באישור מינויה של אוזן לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה.

על-פי המכתב, שנשלח באמצעות משרד עורכי הדין חייקין-דרור-לזר, "נוצר מצב בו מכהנת מועצה שהקדנציה שלה הסתיימה באוקטובר 2017. המועצה למעשה פועלת ללא מניין חוקי, מכהן בה חבר מועצה שכהונתו לכאורה בניגוד לדין וקיבל אישור זמני בלבד לכהונה מתוך הסתמכות על כינונה של מועצה חדשה, ואף משרת המנכ"ל מאוישת באופן זמני בלבד, כאשר המנכ"ל בפועל תלוי בהארכת חוזה מדי חודש על-ידי יו"ר המועצה, מצב שעשוי לפגוע בעצמאות המנכ"ל". 

על-פי הנטען, בנסיבות אלה האינטרס הציבורי מחייב את מינויה של אוזן ויתר חברי המועצה ללא דיחוי: "היעדר המינוי פוגע במשימות העומדות על הפרק בפני המועצה, לרבות נושאים התלויים ועומדים בערכאות". אוזן מיוצגת גם על-ידי עו"ד ציון אמיר. 

נזכיר כי לפני מספר שבועות, בעקבות תלונה של ארגון העיתונאים, החליט שר התקשורת איוב קרא שלא להאריך את כהונתה של יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', והמליץ למנות במקומה את אשת התקשורת קרן אוזן. מינוי אוזן עבר את ועדת גילאור המאשרת מינויי בכירים, ואמור היה לעלות לאישור הממשלה ביחד עם 14 חברי מועצה חדשים שנבחרו. איתם אמור היה להגיע להצבעה גם מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד המנכ"לית. הבחירה באוזן קרמרמן וחברי המועצה נפלה לפני ההחלטה על פיזור הכנסת, מה שהפך את הממשלה לממשלת מעבר שאינה אמורה למנות מינויים לא הכרחיים.

אוזן וקרמרמן לא קיבלו עד עתה הודעה כלשהי לפיה מינויים הוקפא בגלל תהליך הבחירות. במשרד התקשורת שואפים להביא את המינויים לאישור וטוענים כי אין מניעה לעשות זאת, אך בפועל מתעכב הבאת המינויים לאישור שבוע אחרי שבוע.

"הגברת אוזן עזבה את מקומות עבודתה הקודמים עם פרסום ההמלצה עליה לתפקיד על-מנת להימנע ממצב של ניגוד ואף חתמה על הסדר כזה. העיכוב בהעלאת מינויה של אוזן לאישור הממשלה מסב לה נזק רב", נכתב במכתב.

עוד מוזכר כי הממשלה ממשיכה בימים אלה לאשר מינויים - למשל את זה של שירה גרינברג לכלכלנית הראשית במשרד האוצר. "מפאת כבודה של ממשלת ישראל והרצון להימנע מעימותים משפטיים, נשלחה אליכם פנייה זו, תוך תקווה כי עניינה של הגברת אוזן יעלה על סדר יומה של הממשלה בהקדם האפשרי".