אלוף במיל' עמירם לוין לא יתמוך יותר באבי גבאי ובמפלגת העבודה

"אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחורי אבי גבאי ובמפלגה תחת הנהגתו", כך כתב האלוף במיל' לוין במכתב שנשלח ליו"ר העבודה • במכתבו רמז כי גבאי מעדיף לשריין סלבריטאים ברשימה על פניו • מהעבודה מסרו: "אנו מעריכים את פעילותו של לוין למען ביטחון המדינה. במקום להתמודד מול הבוחרים, עמירם דרש שריון במפלגה וסורב"

אלוף במיל' עמירם לוין / צילום: שלומי יוסף
אלוף במיל' עמירם לוין / צילום: שלומי יוסף

האלוף במיל' עמירם לוין פורש היום (ב') מתמיכה באבי גבאי ומפלגת העבודה. היום (ב') הוא שלח מכתב לגבאי, בו כתב לו: "אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחורי אבי גבאי ובמפלגה תחת הנהגתו".

לדברי לוין, אשר כתב את הדברים לגבאי כבר אחרי הועידה של המפלגה בינואר הוא ניסה לסייע לגבאי "להביא מסרים אמיתיים עם חזון ששם את החברה והבוחרים במרכז" אולם כעת, כשלושה שבועות לפני הגשת רשימות המפלגות לכנסת, לוין בוחר לפרסם מכתב בניסוח אגריסיבי ולהודיע על הפסקת תמיכתו.

גורמים בסביבת לוין אמרו כי כבר לפני יותר משבועיים הודיע לוין לגבאי כי לא יוכל לסייע בעדו, עם זאת לדבריהם, גבאי ניסה לשכנעו לגשת להתמודדות בפריימריז ואף ביקש להיפגש והציע שריונים. בימים האחרונים הסתבר ללוין שגבאי חזר בו מן ההצעות.

הגורמים הוסיפו: "עמירם לוין פעל לאורך כל השנה האחרונה בניסיון לסייע לגבאי בזמן שרבים מחברי מפלגת העבודה פעלו נגדו. כל הצעותיו לסייע בבניית תוכניות ביטחוניות, מדיניות וכלכליות וסיוע בהבאת קהלים חדשים נדחו כל העת בתואנות שונות".

כזכור ביולי 2017, עמירם לוין התמודד על ראשות מפלגת העבודה אולם הסקרים הפנימיים במפלגה לא הראו שהוא מצליח להתרומם. לוין החליט לפרוש מן המירוץ והיה הראשון שהודיע על תמיכה בגבאי.

במכתבו היום רמז לוין על כך שגבאי מעדיף לשריין סלבריטאים ברשימה על פניו:

"חברתי לאבי גבאי כי חשבתי שהרקורד שלו הכשיר אותו למשימה וליעד. עשיתי זאת כשהייתי בתנופה וללא כל דרישות. הלכתי אתו לאורך כל התקופה וניסיתי לעשות מה שטוב לבוחרים ולתומכיי.. אבל בכל שלב, במקום לסייע בבניית חזון חדש, ולמשוך עוד ועוד בוחרים אבי העדיף הססנות ושיתוק. במקום להקשיב וללמוד את צורכי הבוחרים ולהתחבר אליהם דרך חזון ומסר חדש, העדיף את הטריקים הקלים והישנים של פוליטיקאים, המחפשים סלבס שלא מביאים שום בשורה. עכשיו כשמתקרבים לבחירות, אינני יכול להמשיך להיות שותף למנהיג ומפלגה שלא משרתים את החברה, ומתרכזים כמו כל היתר, רק בעצמם ובבחירתם. אי אפשר להיות שותף למנהיג שבולם את מי שרוצה לסייע לו. מהסיבות הללו אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחרי אבי גבאי, ובמפלגה תחת הנהגתו".

ממפלגת העבודה מסרו: "אנו מעריכים את פעילותו של עמירם לוין למען ביטחון המדינה לאורך השנים. במקום להתמודד מול הבוחרים, עמירם דרש שריון במפלגה וסורב".

בנוסף יותר מוקדם היום הודיע אבי גבאי כי ח"כ עמר בר-לב יעמוד בראש המדיני ביטחוני של המפלגה במערכת הבחירות ויתכן שגם להודעה זו הייתה השפעה על החלטת לוין. "בר-לב הוא איש המפתח שלנו בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, יו"ר ועדת המשנה למוכנות צה"ל ובעל רקורד מרשים כמפקד סיירת מטכ"ל מוערך", נאמר בלשון ההודעה.