לוי-אבקסיס מפחידה ניאו-ליברלים, ובצדק

העלייה בסקרים של מפלגה שמבטיחה להילחם בבעלי ההון מעוררת גם אויבים

ח"כ אורלי לוי אבקסיס / צילום: שלומי יוסף
ח"כ אורלי לוי אבקסיס / צילום: שלומי יוסף

זה לא היה טור שנכתב באופן בונה, ולא טיעון בעד אידאולוגיה ניאו-ליברלית, אלא השתלחות בפועלה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ("האופורטוניזם של אורלי לוי-אבקסיס: לא חברתית ולא אפקטיבית", עידן ארץ, 9.1.19, "גלובס").

 חבל שהכותב לא מונה את אותן עמותות סוציאליסטיות שתומכות כביכול במפלגת גשר, כי במפלגה לא מכירים עמותות כאלה, ואם הכוונה לתמיכה כספית - הרי שהיא אסורה ע"פ חוק. לגבי חקיקה - אורלי לוי-אבקסיס פעלה רבות למען הדיור הציבורי והעובדה היא, שכל מי שעוסק בנושא, משבח את עבודתה ורואה בה בעלת ברית אמיתית.

בכל הקשור למדד החברתי, זהו הוא מדד מעוות שנשען על פרמטר אחד בלבד, נוכחות בהצבעות. מעבר לכך, המדד מעוות את נתוני ההצבעה לגבי לוי-אבקסיס, לאור העובדה שבשלוש הצבעות מתוך חמש שנטען כי אורלי לא נכחה, היא נכחה ואף הצביעה בעד.

ההפחדה המתמשכת לגבי תוכנית משכנתא 90%, היא חסרת בסיס. משבר הסאבפריים לא נוצר בגלל גודל המשכנתאות, אלא בגלל מדיניות מופקרת וחסרת אחריות של הבנקים בארה"ב שאישרו משכנתאות למשפחות שיכולת ההחזר שלהן הייתה מראש מוטלת בספק. בארץ הבנקים פועלים באחריות זה עשורים, מאשרים משכנתאות לפי יכולת ההחזר, וכך יהיה גם במשכנתאות של 90% - רק שהרבה יותר אנשים יוכלו ליהנות מהם.

להאשים את לוי-אבקסיס בכך שמהלך של משכנתא 90%, נועד להציל טייקונים זה ללכת מאוד רחוק עם אמון הקוראים. היא נלחמה בהם בכל כוחה סביב מתווה הגז ופועלת למען השכבות החלשות במהלך כל הקריירה הפוליטית שלה - ממש לא לצד הטייקונים.

לוי-אבקסיס ניסתה לקדם מהלך של חסימת אפליקציות שאיפשרו פגיעה קשה בילדים ובני נוער וכאשר נטען במהלך הדיון בכנסת שלא ניתן לעשות זאת טכנית וציינה כי בסין יש אפליקציות חסומות, כך שהדבר אפשרי. לא ביקשה להיות "כמו סין" ואף לא קרוב לכך.

היא הצטרפה למפלגת ישראל ביתנו בבחירות 2009, כאשר המפלגה היוותה פסיפס של החברה הישראלית עם דמויות, כמו עוזי לנדאו, משה מטלון ויאיר שמיר. וזאת, כדי לקדם את האג׳נדה החברתית שלה. כשהמפלגה סטתה מהדרך שהתחייבה לה, היא ויתרה על מקום בממשלה ויצאה למדבר פוליטי, תוך שהיא משלמת מחיר אישי. הרמיזה שהיא קשורה במשהו לפרשת השחיתות במפלגה זו פשוט הונאה של ציבור הקוראים.

בכל הקשור לפרשת המגרשים בבית שאן - אורלי לא זכתה בהגרלה במגרש, אלא קיבלה אותו ב"זכות" זכאותו של בעלה, נכה צה״ל. למרות זאת וכדי למנוע לזות שפתיים, ויתרה על זכייתה בדין.

היא גדלה בבית שאן, עם 11 אחים ואחיות. אחרי הצבא עברה למרכז ולאחר שנישאה חזרה להתגורר בקיבוץ באזור. הקשר שלה לבין הפריפריה מקרי בהחלט?! בגלל שהעזה ללמוד משפטים בבינתחומי? באמת חוצפה שאשה מזרחית מן הפריפריה מעזה לדרוך בקודש הקודשים של האליטה.

סוג השיח שעולה מהמאמר הוא בדיוק זה שמפלגת גשר שואפת לשנות - במקום לפלג ולהכפיש, לאחד ולמצוא את המכנה המשותף - את הגשר - שיאפשר לכולם לחיות כאן יחד.

הכותב יכול היה פשוט לומר את האמת - לאורלי אין מקורבים טייקונים, היא רוצה להעיף את הלוביסטים מהכנסת, היא נלחמת בבעלי ההון לטובת האזרח וכל הליברלים מפחדים ממנה פחד מוות. לכן, הדרך הכי טובה היא להכפיש ולקוות שמישהו יאמין לזה. הבעיה שלהם, שכמו לוי-אבקסיס, גם חברי מפלגתה יורדים לפרטים, בודקים לעומק, ולא נותנים לאחרים לשחק עם מספרים או נתונים כדי לעוות את האמת.

הכותב הוא איש חינוך ירושלמי, פעיל במפלגת גשר