לקראת הדוחות הכספיים: מה ניתן לצפות מאמזון?

אמזון תעדכן הלילה את המשקיעים איך עונת החגים באה לידי ביטוי בתוצאות החברה • עוד מצפים מהמנכ"ל בזוס לדווח אם לגירושיו תהיה השפעה על השליטה בחברה • האם הדוח יתייחס גם להגבלות על חברות סחר מקוון זרות בהודו שהשפיעו גם על אמזון?

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Reuters, Joshua Roberts

אמזון  היא האחרונה מבין ענקיות הטק שתדווח על תוצאותיה הרבעוניות השבוע, ביום חמישי (ענקית אחרת, אלפבית, החברה-האם של גוגל, תדווח ביום שני בשבוע הבא). אמזון חזתה כי ברבעון הנוכחי יסתכמו הכנסותיה ב-66.5-72.5 מיליארד דולר, והיא תרשום רווח תפעולי של 2.1-3.6 מיליארד דולר - שני הנתונים הללו אכזבו את האנליסטים, שציפו שיהיו גבוהים יותר בעונת החגים.

למרות זאת, אמזון הצהירה לאחר מכן כי ימי ההנחות של תקופת החגים, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, שברו שיאים של קניות דרכה; וכי סייבר מאנדיי היה היום בו מכרה הכי הרבה בתולדותיה - אך לא פרסמה מספרים מדויקים. לפי נתונים שפרסמה חברת מאסטרקארד, המכירות בעונת החגים באופן כללי השנה היו הגבוהות ב-6 השנים האחרונות, עם צמיחה של 19% לעומת השנה שעברה.

גם לאור נתונים אלה, אנליסטים מצפים כי החברה תכניס ברבעון זה 71.8 מיליארד דולר - סכום שנמצא בטווח שאמזון עצמה חזתה, לעומת 60.45 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווחים צפויים לעמוד על 5.6 דולר למניה, לעומת 2.16 דולר ברבעון המקביל. לרוב, אמזון לא עוברת את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי, אף על-פי שבשנה שעברה היא הצליחה לעשות זאת. ברבעון השני והשלישי של השנה, ענקית המסחר המקוון פספסה את הציפיות להכנסות, אך כבר 4 רבעונים ברצף הציגה רווח נקי של מעל מיליארד דולר.

עם זאת, בחודש הבא צפויות להיכנס לתוקף תקנות חדשות בהודו שיגבילו חברות מסחר מקוון זרות שפועלות במדינה, דבר שיכול כמובן לפגוע באמזון, וייתכן שנושא זה יעלה בשיחת המשקיעים. נושא נוסף שמעורר דאגה בקרב משקיעים הוא הגירושים של מנכ"ל ומייסד החברה ג'ף בזוס מאשתו מקינזי, עליהם הזוג הודיע לאחרונה. זהו נושא צהוב לכאורה, אך עשוי להשפיע על המשקיעים. בשלב זה עדיין לא ברור איך יחולקו הונו והחזקותיו של בזוס בין השניים - ואיזו השפעה תהיה לשינוי הסטטוס של האיש העשיר בעולם על שליטתו בחברה שייסד.