רכבת ישראל תפצה על השיבושים הבוקר מב"ש ועד הרצליה

(עדכון) - בשל תקלת איתות באזור שפיים נרשמו הבוקר עיכובים, וחלו שינויים בתנועת הרכבות באזור • בשעות הבוקר המאוחרות תנועת הרכבות חוזרת לסדרה בהדרגה • הזכאים לפיצוי בגין תקלת האיתות בשפיים הבוקר יזוכו, לראשונה באופן אוטומטי, בכרטיס הרב-קו

עומסים ברכבת ישראל / צילום: ליהיא אליהו
עומסים ברכבת ישראל / צילום: ליהיא אליהו

עדכון: מרכבת ישראל נמסר כי תקלת האיתות בשפיים תוקנה, וכי תנועת הרכבות שבה לסדרה בהדרגה.

מוקדם יותר הבוקר (ג') דוווח של שוב על שיבושים ברכבת: בשל תקלת איתות באזור שפיים, במרכיב הסימנאורים (הרמזורים המסילתיים), נרשמים עיכובים, וחלים שינויים בתנועת הרכבות באזור.

הרכבות בקו באר-שבע-הרצליה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מדרום בתחנת תל-אביב סבידור מרכז. הרכבות בקו בית שמש-נתניה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מדרום בתחנת הרצליה.

רכבות בקו אשקלון נתניה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מדרום בתחנת הרצליה.

מטעם רכבת ישראל נמסר כי טכנאים נמצאים במקום ופועלים לתיקון התקלה. 

עוד נמסר כי רכבת ישראל תפצה את הנוסעים על השיבושים. הזכאים לפיצוי בגין תקלת האיתות בשפיים הבוקר יזוכו, לראשונה באופן אוטומטי, בכרטיס הרב-קו.

לאחר תקופת פיתוח טכנולוגי לזיכוי ישיר לכרטיס הרב-קו, רכבת ישראל יוצאת היום בפיילוט מיוחד, הכולל פיצוי אוטומטי לנוסעים אשר רכבותיהן איחרו בגין תקלת האיתות הבוקר.

לפי נהלי הרכבת, נוסעים שרכבתם איחרה במעל 30 דקות, זכאים לכרטיס נסיעה אחד בקו. במקרה שהעיכוב הוא למעלה משעה, הזכאות היא לשני כרטיסים.

הפיצוי יינתן באופן ישיר ואוטומטי, תוך 48 שעות, ללא מילוי טופס בקשה, ויתוקף עם הנחת כרטיס הרב-קו במכונות הכרטיסים האוטומטיות בתחנות.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מרימה כל אבן ועושה כל שניתן, כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו, תחת האילוצים הקיימים".