"את דעתי על הקנאביס למטרות פנאי אמרתי כשהייתי במדים. אני בעד אי הפללה באופן נרחב משנעשה היום"

חברת הקנאביס טוגדר הודיעה הבוקר על מינוי מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו ליו"ר הדירקטוריון שלה • דנינו יקבל בטוגדר שכר חודשי של 36 אלף שקל עבור לפחות 40 שעות עבודה בחודש, בדומה לשכר החודשי של יו"ר אינטרקיור אהוד ברק

נראה כי כמו כל מפלגה, כך גם כל חברת קנאביס, זקוקה בימים אלה לדמות המשרה ביטחון. לאחר שאינטרקיור מינתה ליו"ר החברה את אהוד ברק (לשעבר ראש ממשלה, שר ביטחון ורמטכ"ל), ולאחר שקנאשור מינתה ליו"ר את עידו נחושתן (לשעבר מפקד חיל האוויר לשעבר), מינתה היום טוגדר פארמה ליו"ר את יוחנן דנינו, לשעבר מפכ"ל משטרת ישראל. לא בדיוק גנרל, אבל קרוב.

דנינו היה גם יו"ר מגדל ביטוח, והיום משמש כיו"ר חברת הסייבר Cyberd וכיועץ לחברות נוספות בתחום, ביניהן Black-Cube ו-SOSA NY. כמו כן הוא משמש כיועץ לחברת מקנזי.

בעקבות ההודעה עולה מניית טוגדר  5.5% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-300 מיליון שקל.

בשיחה היום עם "גלובס" אמר דנינו: "אני עוקב אחרי התחום הזה הרבה שנים. ובעיקר בשנים האחרונות. כמובן עקבתי אחריו בתפקיד הקודם כשביקשנו למנוע זליגה של קנאביס מהשוק הרפואי לביתי, אך ברמה האישית נחשפתי לצד הערכי של התחום כשקרוב משפחה שלי טופל בקנאביס רפואי, שממש הציל את חייו".

מדוע בחרת בטוגדר?
"בכירי החברה ואני, כולנו מגיעים מהצד הדרומי" (דנינו גדל באשקלון, שם מוקמת החווה של טוגדר, והיום מתגורר במודיעין, ג"ו). "ראיתי בחברה הזו את הפוטנציאל הגדול ביותר. הם נקטו באסטרטגיה נכונה, אבני הדרך מאוד ברורות. אם נצליח לעמוד ביעדים שהחברה הזו קבעה לעצמה, נעשה הרבה טוב להרבה אנשים".

מה יהיה תפקידך בכוח?
"בהמשך התוויית האסטרטגיה, ביצירת קשרים גלובליים, הבאת משקיעים".

אין היום סטיגמה לתחום? לא שואלים אותך איך מפכ"ל המשטרה לשעבר עוסק בסמים?
"אני עוסק בקנאביס רפואי, ולא רואה שום סטיגמה. הקנאביס הרפואי הוא לגמרי מתחום הפארמה. מייצרים היום תרופות מסמים הרבה יותר מסוכנים. אגב, את דעתי על הקנאביס הלא רפואי למטרות פנאי אמרתי כשהייתי במדים. אני לא בעד לגליזציה מלאה, אבל כן בעד אי הפללה, באופן נרחב יותר ממה שנעשה היום. אני חושב שתחום הקנאביס הרפואי טופל נכון בארץ, על ידי הרגולטורים ומשרד הבריאות, אם כי אולי היה אפשר להתקדם אפילו מהר יותר".

דנינו יקבל בטוגדר שכר חודשי של 36 אלף שקל עבור לפחות 40 שעות עבודה בחודש (שכר חודשי דומה לזה של יו"ר אינטרקיור אהוד ברק). כמו כן הוא יקבל מניות ואופציות של החברה, בשלוש חבילות. החבילה הראשונה, אשר תבשיל תוך 90 יום מכניסתו של דנינו לתפקיד, כוללת מניות השוות כבר היום על הנייר 1.5 מיליון שקל, ואופציות הניתנות למימוש במחיר של 5.3 שקל ("מחיר הבסיס") הנמוך ב-20% ממחיר המניה היום, ולכן שוויין על הנייר לו היו ממומשות היום, הוא כחצי מיליון שקל.

שתי החבילות השניות יבשילו בינואר 2020 וינואר 2021 בהתאמה. בכל ינואר יוענקו 232 מניות (שהיו שוות סך כולל של 3 מיליון שקל לו היו ניתנות היום) ו-465 אלף אופציות, אשר בשני המקרים הן כרגע מחוץ לכסף.

טוגדר שנכנסה לבורסה בדצמבר 2017, הקימה פעילות גידול צמחי קנאביס בישראל ובאוגנדה, ובשני המקרים נמצאת על סף קצירת הצמחים הראשונים - כך על פי דיווחי החברה. יו"ר החברה עד כה היה ניסים ברכה, אשר שימש במקביל וימשיך לשמש כמנכ"ל.

דנינו גדל כאמור באשדוד, למד משפטים באוניברסיטת תל אביב, והחל בקריירה שלו במשטרה במקביל ללימודים. בין תפקידיו ניתן למנות את הקמת היחידה הארצית למאבק בפשע כלכלי וניהול האגף לחקירות ומודיעין תחתיו הוקמה במהלך כהונתו יחידת להב 443. כהונתו אופיינה במלחמה בשחיתות ובפשיעה מאורגנת, והטמעה של מודלים כלכליים ללוחמה בפשיעה. דינינו נחשב למפכ"ל שחיזק את קשריה הבינלאומיים של המשטרה, אך זכה לביקורת על הקשר עם התקשורת.

בכהונתו הקצרה, בת השנתיים כיו"ר חברת הביטוח מגדל, לא יצר דנינו כותרות, לטוב או לרע. הוא פרש מהתפקיד ב-2017, כשפינה מקומו לטובת בעל השליטה שלמה אליהו. במקביל לתפקיד במגדל ומאז סיומו, הוא פועל בדרך כלל בחברות מתחום האבטחה והלוחמה בפשיעה בעולמות ההייטק.