רייטינג שבועי: גמר "הכוכב הבא" בראש, "2025" מדשדשת

תוכנית הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון" החזירה אותנו השבוע לנתונים שזכורים מימי טרום פיצול ערוץ 2 עם רייטינג ממוצע של 30.8% • הרף של הצפייה ב-"2025" הלך וירד בהדרגה עד שהגיע ל-16.4% ביום רביעי האחרון - האם השבוע הרייטינג יעלה?

קובי מרימי בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" / צילום: רונן אקרמן
קובי מרימי בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" / צילום: רונן אקרמן

תוכנית הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון" בערוץ קשת 12 החזירה אותנו השבוע לנתוני רייטינג שזכורים בעיקר מימי טרום פיצול ערוץ 2: התוכנית רשמה רייטינג ממוצע של 30.8%, והיא המשדר הנצפה ביותר מאז הפיצול. גם המקום השני בדירוג השבוע הוא של פרק של התוכנית ששודר ביום שני ורשם רייטינג של 19.8%.

לצד זאת מסתפקת קשת השבוע בנתוני רייטינג מאכזבים לפרקים הראשונים של התוכנית "2025" - הריאליטי השאפתני של הערוץ שהושק השבוע לאחר בילד-אפ רציני שהציע פורמט מהפכני. רשמית הממוצע של 3 התוכניות הראשונות עומד בהתחייבות של קשת למפרסמים (18% ממוצע רייטינג) ולרף שהציבו מפתחי התוכנית תקשורתית. עם זאת, הרף של הצפייה בתוכנית הלך וירד בהדרגה עד שהגיע ל-16.4% ביום רביעי האחרון - הרבה פחות מהמצופה. "האח הגדול" של רשת, ששודרה ביום זה, רשמה רייטינג ממוצע של 15.5%.

נותר רק לקוות עבור שתי בעלות הרישיון שהנתונים הנמוכים באותו ערב נבעו מכך שהיה זה מועד חג האהבה (הוולנטיינס דיי), מה שעשוי היה להצביע על דפוסי הצפייה באופן כללי באותו ערב. 

טבלת רייטינג רשת-קשת
 טבלת רייטינג רשת-קשת

בשלב הזה האינדיקציות לגבי חיבת הקהל ל-"2025" אמנם לא מבשרות טובות, אך חשוב לזכור שהפרק הראשון היה פרק הצגת מועמדים שאיננו קשור לפורמט עצמו, ואילו הפרקים הבאים רק נתנו את תחילת ההבנה לגבי המשחק שחוקיו מסובכים יחסית לפורמט ריאליטי - מה גם שאחד מהם נפל כאמור על יום שממילא הצפייה בו חלשה. השבוע צפוי להיות "רגיל" מבחינת דפוסי הצפייה, וקהל הצופים כבר אמור לגבש דעה האם מעניין אותו לצפות בתוכנית או לא. יש להניח כי בדירוג התוכניות הבא כבר תתבהר תמונת המצב של הפורמט החדש, ונדע האם מדובר בתוכנית שמתניעה לאט או שמדובר בפלופ יקר.

רשת מיוצגת בטבלה עם שני פרקים של "האח הגדול", מתוכם זה של אמש (מוצ"ש) שהיה התוכנית המובילה של הערב בפריים-טיים.

ממוצע הפריים-טיים של קשת השבוע עמד על 17.9%, לעומת 9.5% לרשת. ממוצע החדשות בקשת עמד על 17.9%, לעומת 8.3% לחדשות ברשת.