חשד לעבירות מרמה: המשטרה פתחה בחקירות נגד נקסטקום

הותר לפרסום כי המשטרה מנהלת חקירה נגד חברת נקסטקום בחשד לעבירות מרמה ועבירות נוספות • בשלב זה ובאופן חריג הטיל בית המשפט השלום בת"א צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה למשך חצי שנה

חדר חקירות / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
חדר חקירות / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

הבוקר (ג') הותר לפרסום כי יחידת לה"ב 433 במשטרה פתחה בחקירה נגד חברת נקסטקום ובעלי תפקידים בה בחשד לעבירות מרמה ועבירות נוספות. בשלב זה ובאופן חריג הטיל שופט בית המשפט השלום בתל-אביב עלאא מסארווה צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה למשך חצי שנה.

מעבר לתקופת הזמן החריגה בה יעמוד הצו בתוקפו - אלא אם כן יצומצם - מעניין לציין שהצו עצמו הוא כה גורף, שהוא חל גם על ציטוטים מלאים, או חלקיים של פרסומים מכלי תקשורת זרים, הפנייה אליהם או לפרסומים באינטרנט וכל אמצעי מדיה אחר שיכולים לרמוז על עובדות הנוגעות לעניין.

פעילותה של נקסטקום מחולקת ל-3 מגזרים - פרויקטים בתחום התקשורת האלחוטית והאנרגיה הסולארית, שירותים לשוק תקשורת הפס הרחב (תשתיות על קרקעיות) ושירותי חפירה וקידוחים תת-קרקעיים. בעל השליטה בה הוא גיא ישראלי, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל, ומחזיק בכ-62% ממניותיה.

בחודש אוקטובר האחרון הגיעה מניית נקסטקום  לרמת שיא ששיקפה לחברה שווי של כ-95 מיליון שקל, וזאת אחרי שתוך שנה קפצה בכ-90%, ועם הירידות היום - כ-10% - השלימה התרחקות של כ-25% מנקודה זו, לשווי נוכחי של כ-70 מיליון שקל.

בסיכום 2017 הציגה נקסטקום צמיחה של 14% בהכנסותיה, שהגיעו ל-239 מיליון שקל, עם מגמה חיובית שנרשמה בשלושת מגזרי הפעילות ותמכה בשיפור השורה הגולמית והתפעולית. בשורה התחתונה הציגה נקסטקום רווח נקי של יותר מ-6 מיליון שקל, אחרי הפסד של כחצי מיליון שקל ב-2016.

בדיווח שהגישה היום לבורסה, עדכנה החברה את בעלי מניותיה כי היום הופיעו חוקרי משטרת ישראל במשרדי החברה עם צו חיפוש במסגרת חקירה של משטרת ישראל בנוגע לעבירות של מרמה ועבירות נוספות. נכון למועד הדיווח אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה.

*** חזקת החפות: חקירת המשטרה בחשד לעבירות שביצעה חברת נקסטקום ובעלי תפקידים בה נמצאת בראשיתה, והמעורבים בפרשה זכאים ליהנות מחזקת החפות.