עובדים במשרה מלאה? במדינות האלה זה כבר לא מספיק

מקומות עבודה דוחקים בעובדים שלהם לשבת עוד ועוד שעות מאחורי השולחן שלהם • כך, למשל, כמות השעות הנוספות של עובדי המשרדים באיחוד האמירויות הערביות מגיעה ל-24 בחודש - עוד 3 ימי עבודה מלאים • שעות נוספות לא בהכרח משפרות את הפרודוקטיביות של העובד, אלא יכולות לפגוע בה

עובד עייף / צילום: SHUTTERSTOCK
עובד עייף / צילום: SHUTTERSTOCK

מרגישים שאתם עובדים יותר מדי שעות נוספות? לפי מחקר חדש של MAXIS Global Benefits Network אתם לא לבד - ברחבי העולם, שעות העבודה החודשיות הן הרבה מעבר להיקף המשרה המקובל. 

החוקרים מצאו כי 79% מעובדי משרדים (במדינות שנבדקו) עובדים בממוצע 20.4 שעות נוספות בחודש - כלומר, מוסיפים לחודש העבודה שלהם כמעט עוד 3 ימי עבודה מלאים. הסיבה לכך היא תרבות ארגונית שמעודדת את העובדים לשבת שעות ארוכות מאחורי השולחן ולשדר מראית עין של עבודה.

אז איפה עובדים הכי הרבה שעות נוספות?

1. כמות השעות הנוספות באיחוד האמירויות הערביות מגיעה ל-24 שעות בחודש. 71% מעובדי המשרדים במדינה מעידים כי מצופה מהם לעבוד עוד ועוד. 

2. בהונג קונג ובארה"ב כמות השעות הנוספות עומדת על 23.2 שעות בחודש. 74% מעובדי המשרדים האמריקאים ו-76% מעובדי המשרדים בהונג קונג מרגישים כי מצפים מהם לעבוד יותר. 

3. 80% מעובדי המשרד בצרפת עובדים בסביבה עם תרבות ארגונית שמעודדת שעות נוספות, שמגיעות ל-22.4 שעות בחודש.

4. ברוסיה ובהודו היקף השעות הנוספות של עובדי המשרדים מגיע ל-21.2 שעות בחודש. 83% מהעובדים בהודו ו-82% מהעובדים ברוסיה מעידים כי מצופה מהם להישאר במשרד עד מאוחר. 

5. בברזיל עובדים 18 שעות נוספות בחודש. 78% מעובדי המשרדים במדינה מועסקים בחברות שמצפות ליותר שעות עבודה. 

6. בבריטניה מדובר ב-17.2 שעות נוספות. 79% מעובדי המשרדים מעידים כי מצופה מהם לעבוד יותר.

7. במקסיקו הכי הרבה מעובדי המשרדים מרגישים כי מצופה מהם לעבוד שעות נוספות (87%). ממוצע השעות הנוספות בחודש עומד על 16 שעות.

8. בדרום אפריקה עובדים 14.8 שעות נוספות מדי חודש. שיעור עובדי המשרדים שמרגישים שמצופה מהם לעבוד יותר עומד על 83%.

תרבות אירגונית שמעודדות שעות נוספות אמנם עשויה להיראות ככזו שמביאה לעלייה בפרודקטיביות, אך לפי המחקר נראה כי מדובר בעיקר באשליה. בסופו של דבר, התרבות האירגונית הזו אף עולה כסף למעסיקים בשל ימי מחלה והיעדרויות העובדים. 

כשהעובדים נשאלו איך משפיעה הציפייה לשעות נוספות על העבודה שלהם, יותר מרבע מהם (29%) אמרו כי הם פשוט פורשים את כמות העבודה הקיימת על יותר שעות - כלומר אין שום עלייה בפרודקטיביות של העובד, אלא דווקא פגיעה. 20% מהעובדים בסקר טענו כי הציפייה הזו מורידה את המוטיבציה שלהם ו-22% ציינו כי השעות הנוספות משפיעות לרעה על מצבם הנפשי והגופני.