רשת KFC חוזרת בפעם הרביעית: החלה לגייס עובדים בישראל

7 שנים אחרי שסגרה את פעילותה בישראל, ל"גלובס" נודע כי קנטאקי פרייד צ'יקן מתחילה לגייס כוח-אדם למטה שיוקם מחדש בארץ

סניף של רשת KFC / צילום: Shutterstock
סניף של רשת KFC / צילום: Shutterstock

7 שנים אחרי שעזבה את הארץ, רשת המזון המהיר KFC תחל לפעול בקרוב בשוק המקומי, והחלה בהליך גיוס עובדים בישראל. מאז עזבה הרשת את ישראל בשנת 2012, נכתב לא מעט על כוונות להחזירה לפעילות מקומית, אולם עד כה התוכניות הללו טרם התממשו. כעת, על-פי מידע שהגיע לידי "גלובס", הרשת החלה לגייס כוח-אדם בישראל כדי להקים מטה מקומי לפעילות של הרשת.

יהיה זה גלגולה הרביעי של הרשת בשוק הישראלי, לאחר ש-3 ניסיונות להביא את רשת קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) לישראל הסתיימו בכישלון צורב. הראשון היה בשנות ה-80, השני בשנות ה-90 והשלישי ב-2003, בדומה למותגים בינלאומיים שניסו את מזלם בישראל דוגמת ענקית בתי הקפה סטארבקס.

KFC נמצאת בבעלות תאגיד הענק YUM, המחזיק גם ברשתות פיצה האט וטאקו בל ונסחר בנאסד"ק לפי שווי של כ-29 מיליארד דולר. התאגיד מפעיל כ-45 אלף מסעדות במעל מ-135 מדינות ומהווה את אחת מקבוצות ההסעדה הגדולות בעולם.

למרות הכישלונות קודמים, הגעת הרשת לישראל בשנת 2003 באמצעות איש העסקים אודי שמאי זכתה כאן לקבלת-פנים חמה. תחת שמאי, KFC התפתחה לרשת של 8 סניפים בישראל. "באיזשהו שלב כבר הבנתי שזה לא עסק וסגרתי. זה היה הפסדי", אמר שמאי ל"גלובס" לאחר סגירת הרשת.

שמאי ייחס את הכישלון לסוגיית הכשרות. בתחילה KFC פעלה כרשת לא כשרה ולפי המתכון של החברה העולמית, שכלל גם שימוש בציפוי המפורסם לעוף של החברה העולמית שהכיל אבקת חלב. אלא שבתחילת 2009 הוחלט להפוך את הרשת לכשרה, ואת אבקת החלב בציפוי החליף חלב סויה.

לדברי שמאי, עניין הכשרות הקשה על הרשת. בראיון ל"גלובס" הסביר אז שמאי: "נאלצנו לקנות עוף כשר, וזה מה שהרס לנו. ברגע שעברנו לעוף כשר, המכירות התחילו לצלול, וזה כבר היה לא כלכלי. המוצר נעשה פחות טוב. על אף שכאשר עבדנו עם עוף לא כשר, זה עבד מעולה".

בתשובה לשאלה האם יש עתיד ל- KFC בישראל, שמאי השיב בזמנו: "לא, אלא אם כן זו תהיה רשת לא כשרה".

KFC העולמית מסרה ל"גלובס" בתגובה: "אנחנו מאוד אופטימיים לגבי השוק הישראלי ומאמינים מאוד בהצלחתו של KFC שם. אנו נמצאים בשלב התכנון של השקת KFC בישראל, וניתן יהיה לשתף פרטים נוספים בהמשך".