5 גאדג'טים קשוחים שישרדו עבודה בתנאים מאתגרים וקיצוניים

רמקול שימשיך לנגן גם אחרי נפילה למים או על בטון, טלפון אקסטרים שלא מושפע מקרינה סולרית, לפטופ שאפשר להניח עליו 30 קילו בלי למצמץ ועוד גאדג'טים שיחד עם הג'וקים, יוכלו לשרוד פצצת אטום

מוצרי הצריכה האלקטרוניים הופכים להיות חכמים מיום ליום אבל עדיין סובלים מהבעיות המוכרות: רגישות לשימוש לא זהיר ונטייה להישבר או להתקלקל בתנאים שטח ואקלים תובעניים. לפתרון הבעיה מאמצת כיום התעשייה תקנים חדשים של הקשחה ועמידות, שמגיעים היישר מחזית אמצעי הלחימה הצבאיים

טלפון שישרוד גזים מאכלים

אם אינכם יכולים להפרד מהסמארטפון גם כשאתם יוצאים למרחבי הפרא, הטלפון DuraForce PRO2 של קיוסרה נועד לכם. הוא לא אופנתי ואלגנטי ביותר למראה, אך הוא מוגן מפני אבק וחול ואטים למים בעומק עד 2 מטרים עד חצי שעה. גוף הטלפון עונה לסטנדרט הצבאי 810G, שמאפשר לו לעמוד בתנאים קיצוניים של זעזועים, רעידות, טמפרטורות קיצוניות, גשם אופקי ו/או קפוא וקרינה סולרית אינטנסיבית - במדבר למשל. כל זה מגובה על ידי החברה באחריות בת שנתיים.

הוא מפגין גם עמידות ראויה בפני גזים מאכלים (אם כי לא בטוח שבעל הטלפון עמיד בפניהם) ויש לו מסך 5 אינץ' עם הגנה שאמורה להפוך אותו חסין לחלוטין מפני שריטות. כראוי לטלפון שאמור לפעול בסביבות רועשות כמו מפעלים תעשייתיים, הוא מצויד ברמקולים קדמיים בעוצמה של עד 106 דציבל ובארבעה מיקרופונים עם תוכנה לניטרול רעשים. יש גם שלוש מצלמות מתוכן אחת היא "מצלמת אקשן" לצילומי אקסטרים ב-4K עבור גולשים, צנחנים, שייטים וכדומה.

המפרט הטכני עדכני וכולל מעבד סנאפדרגון בן 8 ליבות, זיכרון של 64 גיגה, מגוון מצבי צילום וסוללה שמאפשרת עד 21 שעות דיבור רציפות. המשקל של 235 גרם.

מחיר בארצות הברית: 444 דולר.

מצלמה קומפקטית עמידה לנפילות

אף על פי שהסמארטפונים כבר כבשו כל חלקה טובה בעולם הצילום הדיגיטלי, עדיין נותרו כמה פלחי שוק שבהם אין עדיין תחליף למצלמה הקלאסית. לדוגמה צלמי שטח, שזקוקים למכשיר שיכול לעמוד מול איתני הטבע.

עבור השוק הזה השיקה השבוע Ricoh את WG-6, מצלמה קשוחה בגודל כף יד. היא כוללת מפרט עדכני כמו חיישן של 20 מגה-פיקסל, צילום וידאו באיכות 4K, עדשת זום בזווית רחבה, מסך LCD בפורמט רוחבי, מצפן, GPS, מצב צילום לילה וטבעת נוריות פלאש לתאורה ממוקדת. אבל הייחוד שלה הוא בעמידות: היא מתוכננת לשאת נפילות תכופות מגובה כ-2 מ' ומסוגלת לצלם מתחת למים בעומק של עד 20 מטרים למשך עד ארבע שעות.

מחיר: כ-400 דולר.

רמקול אלחוטי למסיבות פרועות

מפתחיו של הרמקול האלחוטי 3 MegaBoom טוענים כי הוא "בלתי ניתן להריסה". הוא חסין בפני חבטות ונפילות שאופייניות למסיבות בריכה, עמיד בפני אבק ומים, ומסוגל לתפקד מתחת למים בעומק של עד 1 מטר למשך 30 דקות.

מקור הכוח הוא סוללת ליתיום נטענת בטכנולוגיה של כלי רכב חשמליים, שאמורה לספק פעולה למשך עד 20 שעות בין טעינות. מלבד יכולת להזרים מוזיקה אלחוטית מסמארטפונים ומקורות קול נוספים, הרמקול גם מתחבר לאפליקציית "מסיבות" שמאפשר לצמד ולסנכרן עד 150 רמקולים מאותו סוג ולתת משמעות חדשה למושג "צליל היקפי". כל העסק שוקל 1.2 קילו ומגיע בשלל צבעים.

מחיר באמזון: 200 דולר.

לפטופ סטודנטיאלי עם ציפוי גומי

יש כיום בשוק המקצועי כיום לא מעט מחשבים ניידים וטאבלטים שמיועדים לתנאים קשוחים ועולים הון. אבל גם מי שתקציבו מצומצם יותר עדיין יכול לקבל עמידות מכובדת במחיר שפוי, לדוגמה מחשב הכרומבוק Flip C214MA מבית אסוס, שהושק בתערוכת CES ויוצא כיום לשוק. אנשי אסוס הגיעו למסקנה, שתנאי השימוש של סטודנטים אינם שונים בהרבה מאלה של הצבא, לפיכך המחשב הנישא כולל ציפוי גומי מקיף והקשחה, שמאפשרת לו לשרוד נפילות מגובה של עד 1.2 מ'. הצירים קשוחים במיוחד ונבחנו ב-50 אלף מחזורי פתיחה-סגירה, המחשב יכול לשאת משקל של עד 30 קילו על החלק הקדמי או האחורי ללא נזק, המקלדת חסינה בפני נתזים של כוסות משקה והמסך חסין שריטות עד דרגה מסוימת.

פרט לכך המחשב כולל בין השאר שתי מצלמות - מצלמת רשת ומצלמת חזית לצילום הסביבה - מסך קלט מגע עם סטיילוס לגרפיקה ורשימות, סוללה שפועלת עד 11 שעות, יציאות USB עדכניות ושלל חיבורים אלחוטיים. כמקובל במחשבים כאלה המעבד הוא סלרון צנוע והמסך בגודל 11 אינץ' הוא ברזולוציה HD+.

מחיר: פחות מ-300 דולר.

שעון חכם לטיול בתנאים קיצוניים

שעוני המטיילים היו בין מוצרי הצריכה הראשונים שהוקשחו כדי לעמוד בתנאים קשים והטכנולוגיה ממשיכה להתקדם גם לפלח שעוני הכושר החכמים. כזה הוא Instinct החדש של גרמין, שהוכרז בסוף השנה שעברה ויוצא כיום בהדרגה לשוק העולמי.

השעון נבנה בתקן 810G הצבאי והוא מתוכנן לעמוד בעומק של עד 100 מטרים במים ולשאת תנאים קיצוניים של זעזועים, אבק וטמפרטורה. גוף השעון עשוי מחומרים מרוכבים והמסך מחוזק כימית מפני שריטות וחומרים מאכלים ומציע בהירות מוגברת לתצוגה באור שמש מלא.

שאר הביצועים מוכרים משעוני הכושר וההרפתקאות של המותג: מקלט GPS שתומך בלא פחות משלוש רשתות איתור לוויניות גלובליות לכיסוי כלל עולמי; מערכך חיישנים שכולל חיישן תאוצה על שלושה צירים, ברומטר, מד גובה, מעקב אחרי דופק וצעדים ועוד; חיבור אלחוטי לסמארטפון לצורך קבלת הודעות, עדכוני תוכנה ומידע מיפוי מהרשת של גרמין ואפילקציות נוספות של טלפון חכם. הסוללה אמורה לספק פעולה של כ-14 יום בין טעינות, ועד 16 שעות כאשר ה-GPS פועל ברציפות.

מחיר באמזון: כ-300 דולר.