על רקע מאבק השליטה המסתמן ב-BOS, חברת הטכנולוגיה הישראלית מפרסמת דוחות טובים ל-2018

ספקית הפתרונות בתחומי ה-RFID ושרשרת האספקה סיכמה את השנה עם עלייה של 12.9% בהכנסות ושל 28% ברווח הנקי • לאחרונה דווח כי חברת Pure Capital, שבשליטת כפיר זילברמן, הפכה לבעלת עניין ב-BOS, עם החזקה של 5.5%

דוחות כספיים / צילום: shutterstock
דוחות כספיים / צילום: shutterstock

על רקע מה שמסתמן כמאבק שליטה שהחל בחברת הטכנולוגיה הישראלית BOS , החברה מפרסמת היום (ב') את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2018. ספקית הפתרונות בתחומי ה-RFID ושרשרת האספקה סיכמה את השנה עם עלייה של 12.9% בהכנסות ושל 28.1% ברווח הנקי, כשהציגה הכנסות שנתיות של 32.7 מיליון דולר ורווח נקי חשבונאי של 990 אלף דולר. הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, היה 1.1 מיליון דולר, לעומת 890 אלף דולר ב-2017. ברבעון הרביעי BOS רשמה רווח נקי Non-GAAP של 411 אלף דולר על הכנסות של 9.1 מיליון דולר, גידול של 15.1% ושל 14.7%, בהתאמה לעומת הרבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של BOS
 תוצאות הרבעון של BOS

ה-EBITDA השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-12.1% לכ-1.6 מיליון דולר, 509 אלף דולר מתוכם תרם הרבעון הרביעי.

BOS מנוהלת על-ידי המנכ"לים המשותפים יובל וינר ואייל כהן, והיא נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי כ-13 מיליון דולר. לפני מספר שבועות הועבר דיווח לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) לפיו חברת Pure Capital, שבשליטת כפיר זילברמן המוכר כסוחר בשלדים בורסאיים, הפכה לבעלת עניין ב-BOS.

זילברמן רכש מניות BOS בתמורה כוללת של כ-75 אלף דולר, במחירי מניה שנעו בין 2.22-2.45 דולר, לעומת 3.56 דולר כעת. החברה שבשליטת זילברמן חתמה על הסכם הצבעה עם בעלות מניות מיעוט אחרות ב-BOS, החברות iDnext ו-Next-Line של מוטי הראל, שהפכו לבעלות מניות ב-BOS בעקבות עסקת מניות במסגרתה BOS רכשה את פעילות החברות ב-2016. יחד מגיעה ההחזקה ל-5.5%. זילברמן סבור ש-BOS מוערכת בחסר, ובמכתב ששלח לחברה דרש לכנס אסיפה שבה יצביעו בעלי המניות על הדחת הדירקטורים הנוכחיים ומינוי דירקטורים חדשים, ביניהם שותפו יצחק שרם.

נראה שעל הרקע הזה, הדגישו היום בכירי החברה את התהליך שעברה BOS בשנים האחרונות. המנכ"ל וינר מסר כי "הפכנו את BOS לחברת צמיחה, עם עלייה בהכנסות ורווחיות בת קיימא. אסטרטגיית ה-turnaround והיוזמות שנקטנו הביאו לשיפור משמעותי: רווח נקי של כמיליון דולר ב-2018, לעומת הפסד נקי של 9 מיליון דולר ב-2009, השנה שלפני מינוי ההנהלה הנוכחית. במקביל, חיזקנו את המאזן, והקטנו את החוב מ-14 מיליון דולר ל-0.6 מיליון דולר".