סקאל מוכרת את אמפוריום לחברה משותפת לה ולבריל תמורת 5 מיליון שקל

התמורה בעסקה תפוצל לשניים: 1.5 מיליון שקל בשלב ראשון, והיתר באמצעות תמלוגים על מכירות עתידיות • אמפוריום מונה כ-11 סניפים, מהם 5 סניפי עודפים אותם סקאל תמשיך להפעיל

חנות אמפוריום / צילום: אסף לוי
חנות אמפוריום / צילום: אסף לוי

קבוצת סקאל מעבירה את מותג האופנה אמפוריום (Emporium) מבעלותה המלאה לבעלות חברה שבבעלות משותפת שלה ושל קבוצת בריל.

על-פי הסכם שנחתם עתה, חברת SBN, שמוחזקת בחלקים שווים על-ידי בריל וסקאל, תרכוש את כל המניות והפעילות של המותג האמור מידי סקאל בתמורה ל-5 מיליון שקל.

אמפוריום מונה 11 סניפים של מותגים בינלאומיים עם מחזור מכירות של כ-30 מיליון שקל. הרשת משווקת מגוון רחב של מותגי אופנה בינלאומיים, ביניהם ראלף לורן, לקוסט, טימברלנד, נאוטיקה, קנת קול, גנט ואחרים.

השלמת העסקה תלויה במספר תנאים ובראשם ביצוע בדיקת נאותות, בקבלת אישור מהרשות לתחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים) ואישור מבעלי שיעבודים. בבריל מדווחים כי בכוונת החברה-הבת SBN "לפעול לפיתוח פעילות המותג במסגרתה". כמו כן, לבריל תינתן כחלק מהעסקה האופציה לקבל מ-SBN זיכיון לפתיחת חנויות תחת השם "אמפוריום פוטוור" (Emporium Footwear).

התשלום שתקבל סקאל עבור אמפוריום יינתן בשני שלבים מרכזיים. התשלום הקבוע הראשון, שיפוצל לשניים, יעמוד על רמה של 1.5 מיליון שקל. מחצית מסכום זה תשולם מיידית כמקדמה' והיתרה תשולם לסקאל במועד השלמת העסקה. התשלום השני בגובה 3.5 מיליון שקל ישולם "באמצעות תמלוגים שתשלם החברה-הבת לסקאל, מתוך מכירות פעילות הממכר והמותג אצל חברת SBN".

נכון להיום סקאל מפעילה בעצמה ובאמצעות זכיינים 11 חנויות תחת שם המותג אמפוריום. חנויות אלה פועלות "ברחבי מדינת ישראל ושטחי הרשות הפלסטינית", כאשר "פעילותן של 6 חנויות מתוך 11 החנויות הנ"ל תירכש על-ידי החברה-הבת (SBN, ש"מ) במסגרת הממכר", מדווחת בריל.

עוד היא מגלה למשקיעים כי "5 החנויות הנותרות ימשיכו להיות מופעלות על-ידי סקאל, כחנויות עודפים בלבד של המותג", וזאת עד למועד בו יושלם התשלום השני, אז "תחדל סקאל להפעיל את 5 החנויות הנ"ל, כחנויות הנושאות את שם המותג".