וורן באפט: "אני לא מבין לגמרי לאן מתקדם תחום מחשוב הענן"

וורן באפט התייחס בראיון ל-CNBC אמש למכירת החזקותיו בחברת אורקל ולפעילות שלה בתחום מחשוב הענן • ברקשייר האת'ווי, שבאפט עומד בראשה, מכרה את החזקותיה באורקל, בשווי 2.13 מיליארד דולר, לאחר שרכשה אותן רק רבעון קודם לכן

וורן באפט/ צילום: קווין למרקו, רויטרס
וורן באפט/ צילום: קווין למרקו, רויטרס

"אחרי שהתחלתי להשקיע באורקל, הרגשתי שאני עדיין לא מבין את העסק" - כל אמר אמש (ב') וורן באפט לגבי מכירת החזקותיו בחברת אורקל, במסגרת ראיון טלוויזיוני ל-CNBC. מוקדם יותר החודש, חברת ברקשייר האת'ווי שבאפט עומד בראשה חשפה כי ברבעון הרביעי של שנה שעברה מכרה את החזקותיה באורקל, בשווי 2.13 מיליארד דולר, לאחר שרכשה אותן רק רבעון קודם לכן. מדובר בצעד נדיר עבור החברה, שמחזיקה מניות מסוימות במשך עשורים. נדיר גם שהחברה מבצעת השקעות גדולות בסקטור הטכנולוגי.

באפט דיבר בראיון על ההשקעה הלא מוצלחת שלו בחברת IBM, שאת החזקותיו בה מכר לחלוטין לפני שנה. ההשקעה הזו ב-IBM הובילה אותו לקבוע כי לא מתאים לו להשקיע באורקל, למרות שלדבריו מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, עשה "עבודה מצוינת" בניהולה. "אורקל היא עסק נהדר, אבל בייחוד אחרי הניסיון שלי עם IBM, אני לא חושב שאני מבין לגמרי לאן הענן מתקדם", אמר באפט. אורקל היא ענקית בתחום ממסדי הנתונים, שנכנסת גם לתחום מחשוב הענן.

באפט התייחס גם לשתי השחקניות הגדולות בתחום הענן - אמזון ומיקרוסופט בדבריו. "אני נדהם ממה שאמזון עשתה בתחום. ועכשיו גם מיקרוסופט עושה אותו דבר, אז אני לא יודע לאן המשחק הזה הולך".

ב-2018 אורקל הפסיקה לדווח על הכנסות הענן שלה, והחלה לדווח עליהן יחד עם מכירות התוכנה שלה. אורקל אמרה כי השינוי נובע מכללי חשבונאות חדשים.

ברקשייר אמרה כי בסוף השנה החזיקה במניות בשווי 172.8 מיליארד דולר, הכוללות מניות בשווי 40.3 מיליארד דולר באפל, אותה באפט רואה כחברה לייצור מוצרים לצרכנים.

לפי פורבס, באפט בן ה-88 שווה היום 84.2 מיליארד דולר. במכתב השנתי למשקיעים שפורסם ביום ראשון באפט סיפר על ההשקעה הראשונה שלו - "השנה הייתה 1942, הייתי בן 11 והשקעתי את כל מה שהיה לי, 114.75 דולר, שאגרתי מגיל שש. קניתי שלוש מניות בחברת הגז Cities Service. הפכתי לקפיטליסט, וזה הרגיש טוב".