חברת תשלומי המובייל של מייסד טוויטר הגדילה את מכירות הביטקוין במחצית השנייה של 2018

חברת סקוור האמריקאית, בראשותו של ג'ק דורסי, דיווחה אתמול על תוצאותיה ברבעון האחרון של 2018 • הכנסותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר - מתוכם 5% משירות מכירת המטבעות הדיגיטליים באפליקציה שלה • המניה יורדת ביותר מ-3% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: רויטרס
ג'ק דורסי, מייסד טוויטר וסקוור / צילום: רויטרס

חברת סקוור (Square) האמריקאית, שאפליקציית המובייל שלה מספקת שירותי תשלומים מקוונים, דיווחה אתמול (יום ד') על תוצאותיה הכספיות ברבעון האחרון של 2018. החברה, שאותה מוביל מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, היכתה את תחזיות האנליסטים, אבל גם סיפקה תחזית הכנסות מעורבת לשנת 2019.

סקוור דיווחה, בין השאר, על הכנסות של יותר מ-166 מיליון דולר ממכירות ביטקוין באמצעות שירותיה בשנה שעברה. ואולם, הרווח הנקי של החברה ממכירות הביטקוין הסתכם בכ-1.7 מיליון דולר. מכירות הביטקוין (BTC ) של סקוור סיפקו תוצאות טובות יותר במחצית השנייה של 2018, שבה הניבו לחברה הכנסות של 95 מיליון דולר, לעומת 71 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.

הכנסותיה הכוללות של החברה הסתכמו בשנת 2018 ב-3.3 מיליארד דולר - מתוכם 5% משירות מכירת המטבעות הדיגיטליים באפליקציה שלה. מניית החברה, הנסחרת בבורסת ניו יורק, יורדת כעת ביותר מ-3% עם פתיחת המסחר בוול סטריט, לאחר שירדה כ-6% במסחר המאוחר אתמול לאחר פרסום הדוחות.

לפי דוחות סקוור, שווי החזקות הביטקוין של החברה בסוף 2018 היה 200 אלף דולר. סקוור הוסיפה אפשרות למכירה וקנייה של ביטקוין באפליקציה שלה, שנקראת Cash, כבר בנובמבר 2017, אבל בשלב הראשון האפשרות ניתנה רק לקבוצה מצומצת של משתמשים, והחברה הרחיבה אותה לכל המדינות בארה"ב רק באוגוסט 2018. ביוני האחרון קיבלה החברה מרשות השירותים הפיננסיים של מדינת ניו יורק (NYDFS) רישיון BitLicense, שאפשר לה לספק שירותי קריפטו גם בניו יורק.

דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר וסקוור, הידוע בעמדות "השוריות" שלו ביחס לביטקוין, אמר בעבר לגבי פעילותה של סקוור: "אנחנו מאמינים שהביטקוין הוא טכנולוגיה מחוללת שינוי עבור התעשייה שלנו, שתתן לאנשים גישה נוספת למערכת הפיננסית". בכנס של תעשיית הבלוקצ'יין שנערך במאי האחרון בניו יורק, אמר דורסי: "האינטרנט ראוי למטבע טבעי משלו - ויהיה לו מטבע כזה".