מאות מפגינים נגד נתניהו בת"א מול עשרות תומכים מהימין

המפגינים נגד נתניהו התכנסו מול תאטרון הבימה וקראו להתפטרותו • בכרזה שקוראת להצטרף להפגנת הימין מופיעה כיכר רבין בשמה הקודם - "כיכר מלכי ישראל" • פעילי מרצ הפגינו גם בירושלים מול בית רה"מ

מפגיני השמאל מול מפגיני הימין / צילום: אמיר מאירי
מפגיני השמאל מול מפגיני הימין / צילום: אמיר מאירי

מאות פעילי מרצ מפגינים הערב (מוצ"ש) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות פרסום מכתב הכוונות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו אישומים על שוחד והפרת אמונים בשלוש פרשיות, בכפוף לשימוע.

בתל-אביב התכנסו פעילי מרצ ברחבה מול התאטרון הלאומי הבימה. ח"כ מיכל רוזין אמרה כי נתניהו היה להתפטר מיד לאחר פרסום האישומים במכתב מנדלבליט: "השבוע נתניהו היה צריך לפתוח את הנאום שלו בשתי מילים: אני מתפטר. במקום זה הוא בחר שוב להסית ולהכות את שלטון החוק. אדם שמאיים בלי פחד על התובעים שלו, על שומרי הסף, על הפרקליטות נוהג כמו ראש ארגון פשע, לא כמו ראש ממשלה".

מפגיני השמאל מול מפגיני הימין / צילום: אמיר מאירי
 מפגיני השמאל מול מפגיני הימין / צילום: אמיר מאירי

ח"כ אילן גילאון אמר כי לנתניהו אין מנדט מוסרי וערכי להמשיך בתפקידו: "עידן הסיאוב והשחיתות מגיע לסיומו. כבר ראינו שאת המעשה המובן מאליו, שהוא לקחת אחריות ולהתפטר, נתניהו לא יעשה, הוא הרי למען הישרדותו חתם על הסכם עם 'העוצמה הגזענית', אבל אנחנו לא ניתן לו להתחמק. אנחנו נזכיר לו פעם אחר פעם שאת זכותו להנהיג הוא איבד".

מהעצרת ליד הבימה צעדו המפגינים אל מצודת זאב בתל-אביב, שם עמדו וקראו לנתניהו להתפטר. מולם התייצבו כמה עשרות מתומכי נתניהו שהחלו את הפגנתם בכיכר רבין. בכרזה שקראה להפגנה כונתה הכיכר בשמה הקודם, כיכר מלכי ישראל, וכן נכתב לצד תמונת נתניהו "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

מפגינים בעד נתניהו / צילום: אמיר מאירי
 מפגינים בעד נתניהו / צילום: אמיר מאירי

להפגנה הגיעו כמה עשרות פעילים, שנשאו שלטים ועליהם סיסמאות בחירות של הליכוד, אף שהמפלגה לא קראה רשמית להצטרף להפגנה. בין השאר נשאו שלטים "נתניהו ליגה אחרת". המשטרה חצצה בין שתי ההפגנות, מנעה חיכוך מיותר וכן חסמה את רחוב המלך ג'ורג' לזמן מה.

מול בית ראש הממשלה בירושלים הפגינו כמה מאות מפעילי ארגוני הציונות הדתית מהמרכז-שמאל "עוז לשלום" ו"תג מאיר", במחאה על צירופם של אנשי "עוצמה יהודית", ממשיכי דרכו של הרב מאיר כהנא, אל איחוד מפלגות הימין בתיווכו של נתניהו.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "לא שמים גזענות בקלפי". גדי גבריהו, יו"ר תג מאיר, אמר בהפגנה כי הצירוף של עוצמה יהודית אינו רק אימוץ משנתו הגזענית של כהנא, אלא אישור לזילות דמם של ערבים חפים מפשע בשטחי יהודה, שומרון ומדינת ישראל.

לדבריו "עוצמה יהודית וכל מי שנמצא סביבם מסייעים הלכתית, ציבורית, מוסרית ומשפטית 24/7 לפעילי טרור יהודי, שפושטים על כפרים פלסטיניים, שכותבים כתובות גרפיטי בנוסח 'מוות לערבים' ו'ערבים החוצה' ליד בתים של משפחות חפות מפשע, שמציתים ומשחיתים מכוניות, עוקרים עצי זית, מציתים ומחללים מסגדים, כנסיות ומנזרים, מציתים בתים מיושבים, מציתים ילדים ורוגמים אמא לשמונה ילדים.

"אין מדובר בעשב שוטה, מדובר באידיאולוגיה חולנית שיש לה כאמור גבוי הלכתי, ציבורי ומשפטי וזוהי 'עוצמה יהודית'".

בהפגנה השתתפו גם עשרות פעילי מרצ שקראו להתפטרות נתניהו. חבר הכנסת מוסי רז אמר בהפגנה כי "אחרי שנתיים של הפגנות מתברר שצדקנו. יוגש כתב אישום נגד נתניהו. עליו להקשיב לנתניהו עצמו ולהתפטר בדיוק כפי שהציע בעבר לאולמרט" רז קרא לראשי מפלגות הימין להודיע שגם אם לא יתפטר נתניהו, ימליצו להטיל את הרכבת הממשלה על איש ליכוד אחר.