ארגון הפרקליטים מגיב: "דוחים בשאט-נפש את התקפות נתניהו"

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, כתבה במכתב שהוציאה לפרקליטים הבוקר: "אנו דוחים בשאט-נפש את ההתקפות החמורות והאישיות של ראש הממשלה ושל בכירים נוספים נגד פרקליטים ופרקליטות במדינת ישראל. מדובר בחציית כל הקווים האדומים"

עו"ד אורית קורין, יו"ר ארגון הפרקליטים / צילום: עו"ד אורית קורין
עו"ד אורית קורין, יו"ר ארגון הפרקליטים / צילום: עו"ד אורית קורין

ארגון הפרקליטים, המאגד את כלל הפרקליטות והפרקליטים בשירות המדינה, יוצא נגד ההתקפות המתעצמות על פרקליטות המדינה. כהגדרת הארגון, מדובר ב"מעבר להתקפה אישית של פרקליטים ופרקליטות העוסקים בחקירות ראש הממשלה".

ועד הפרקליטים הודיע הבוקר (א'), במכתב שהוציא, על תמיכה מוחלט במקצועיותם וביושרם של כל העוסקים במלאכה.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, כתבה במכתב שהוציאה לפרקליטים הבוקר: "אנו דוחים בשאט-נפש את ההתקפות החמורות והאישיות של ראש הממשלה ושל בכירים נוספים נגד פרקליטים ופרקליטות במדינת ישראל. מדובר בחציית כל הקווים האדומים".

לדברי עו"ד קורין, "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית בה ביקורת עניינית היא דבר לגיטימי ונחוץ, גם על פרקליטות המדינה, אך בין זה לבין התקפות אישיות ופרועות על אנשים ישרים שהצדק והחוק הם הערכים היחידים שעומדים לנגד עיניהם - המרחק רב. אני קוראת לחדול מההתקפות הללו, שמעבר לפגיעה האישית בפרקליטים, מהוות פגיעה ממשית בשלטון החוק בישראל". 

נזכיר כי ביום חמישי האחרון, אחרי פרסום החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד והפרת אמונים, יצא נתניהו במתקפה על הפרקליטות. בין היתר תקף נתניהו חזיתית את פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ואת פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, ליאת בן-ארי. נתניהו טען כי ניצן נקט אכיפה בררנית נגד אנשי ימין, וכי בן-ארי החליטה כביכול ב-2012 להקפיא חקירה נגד ציפי לבני בגלל הקדמת הבחירות.

משרד המשפטים הכחיש את טענות נתניהו. ביחס לדברים על ניצן נמסר כי נתניהו ציטט מפסק דין שגוי של בית משפט השלום, שבוטל בהמשך על-ידי בית המשפט המחוזי. ביחס לדברים שאמר נתניהו על עו"ד בן-ארי, נמסר כי ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק עליו דיבר נתניהו, וכי אין דמיון בין המקרים.