בנט במתקפה מימין על נתניהו לאחר שכינה את הימין החדש "מפלגה עם שומנים מיותרים"

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, פרסם הבוקר שתי הודעות התוקפות את נתניהו מימין על "רפיסותו במאבק בטרור הפלשתיני"

קרוליין גליק, איילת שקד, נפתלי בנט / צילום: דוברות הימין החדש
קרוליין גליק, איילת שקד, נפתלי בנט / צילום: דוברות הימין החדש

בימין החדש קיבלו ברצינות הראויה את הפרסומים כי נתניהו "סימן" אותם כמפלגה עם "שומנים מיותרים" - כך הציטוט שפורסם מישיבת בכירי הליכוד אתמול - ולכן ימקד את התקפותיו ימינה רק אליהם וימנע מפגיעה באביגדור ליברמן ובכחלון שעל סף אחוז החסימה. שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, פרסם הבוקר שתי הודעות התוקפות את נתניהו מימין על "רפיסותו במאבק בטרור הפלשתיני".

הודעה הראשונה נכתבה בתגובה לפרסום הבוקר על החשש מתסיסת אסירים ביטחוניים בעקבות החרמת טלפונים סלולריים ע"י שב"ס והכוונה למסך את בתי הכלא הבטחוניים. נתניהו מותקף בה ישירות: "תפסיק כבר לפחד מהמחבלים, מר נתניהו, ‏המחבלים מאיימים שיתעצבנו אם יחסמו להם את הטלפונים הסלולריים הבלתי חוקיים בכלא, אז מתקפלים? ‏גם במגנומטרים שידרת את אותו פחד אל מול איומים, וכעת המחבלים השתלטו על הר הבית . ‏למה אתה מחכה, אדוני שר הביטחון וראש הממשלה ?‏חסום להם כבר היום." ובסיום הערה שלא ניתן לפרשה אלא כלעג :"‏אתן לך גיבוי מלא".

ההודעה השניה עסקה בפרסום הודעה בדבר הכוונה להרוס בתי מחבלים, אך לטענת בנט מעידה רק על גרירת רגליים: "תפסיק לפחד מהמחבלים. במקום להוציא הודעות לתקשורת - תתחיל לבצע הריסות. אי אפשר לזרז הריסה אם אתה בעצמך לא הוצאת את הצו להרוס! המחבלים אינם מפחדים מפושים באתרי החדשות, הם מפחדים מפושים של D9 על בתי משפחותיהם. עד לרגע זה אפילו לא הוצאת צו הריסה (!) לביתו של המחבל המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. חמאס אינו מורתע מאיתנו כי מערכת הביטחון משדרת גרירת רגליים וחשש מ"התלקחות".

בנט משווה את נתניהו למתחרהו העיקרי הרמטכ"ל לשעבר שספג סיקורת על היותו הססן: "זו "תסמונת גנץ", ואתה נדבקת באותה תסמונת גנץ, אדוני ראש הממשלה. אם אתה באמת רוצה להשיב את ההרתעה שאבדה לנו תהרוס כבר היום את בית הרוצח של אורי אנסבכר ז"ל, תסיר באופן מיידי את פעילות המחבלים מהר הבית, תעצור כבר עכשיו את תנאי הכליאה הנהדרים של המחבלים, כולל חסימת הטלפונים הסלולריים שלהם. ככה משיבים הרתעה, במעשים - לא בכותרות" .

ההודעות מעידות על הקו שאותו תנקוט מפלגת "הימין החדש" כדי למנוע את זליגת המנדטים לליכוד כפי שקרה בבחירות הקודמות ועל רקע הסכסוך בין בנט ושקד לראש הממשלה נתניהו. השניים שהיו כזכור בכירים בלשכתו, עזבו לאחר קרע עם נתניהו ופנו למחוזות פוליטיים אחרים. רוב הסקרים מעידים כי המהלך האחרון של הקמת "הימין החדש" הייתה צעד מוצלח וביחד עם איחוד מפלגות הימין, עולה האגף הזה של הימין שרובו מהציונות הדתית, על 12 מנדטים.

ובתוך כך גם "עוצמה יהודית" פרסמה הודעה התוקפת את נתניהו לאחר הפיגוע שהיה הבוקר ומאיימת כי לא תיכנס לקואליציה בראשותו אם ימשכו הפיגועים: "הקווים האדומים של עוצמה יהודית לכניסה לקואליציה מאוד ברורים, וזהו אחד מהם: מציאות בה יהודים נפגעים בפיגועים על בסיס שבועי לא תאפשר כניסת עוצמה לקואליציה. רק התחייבות של ראש הממשלה לטיפול ביד ברזל כנגד הטרור הערבי הבלתי פוסק תאפשר כניסת עוצמה לקואליציה בממשלת ימין אמיתית".