דרוש קונה: קסטרו מחפשת רוכש לחנויות שלה בגן העיר בת"א

בקסטרו שכרו לשם כך את שירותיו של משרד עורכי הדין פישר בכר חן • מדובר בשתי חנויות ששייכות לחברה, האחת בקומת הכניסה והשנייה בקומה התחתונה • בחודש שעבר עזבה המשביר לצרכן שטח משמעותי במתחם גן העיר

חנות של קסטרו / צילום: איימי נקדאי
חנות של קסטרו / צילום: איימי נקדאי

רשת אופנה נוספת בדרך החוצה מגן העיר: קסטרו החלה לחפש רוכש לנכסים שלה במתחם התל-אביבי הוותיק. כבר קרוב לשנה שבוחנים בקסטרו את עזיבת המתחם, כשבתחילה תוכנן להשכיר חנות אחת מתוך השתיים שבבעלותה. בהמשך הוחלט על מכירה, ועתה בקסטרו החלה לנקוט גם צעדים אקטיביים בניסיון למצוא רוכש, ובחברה שכרו לשם כך את שירותיו של משרד עורכי הדין פישר בכר חן.

מדובר בשתי חנויות ששייכות לחברה, האחת בקומת הכניסה, שבה פועלת כיום חנות של קסטרו שמשתרעת על שטח של 400 מ"ר; והשנייה בקומה התחתונה (1-), שבה פועל היום סניף של בגדי הילדים של קסטרו המשתרע על שטח של 110 מ"ר.

הצעד הזה מצטרף לאסטרטגיה של קסטרו להרחיב חנויות בקניונים מובילים ולסגור חנויות הפסדיות במתחמים חלשים יותר. כך סגרה לאחרונה קסטרו את החנות שלה במתחם שרונה בתל-אביב וחנות נוספת במתחם נמל תל-אביב, כשבמקביל שיפצה והרחיבה לקונספט החדש שלה את החנויות הקיימות שלה בעיר, ביניהן בקניון רמת-אביב, בקניון עזריאלי תל-אביב, ביפו ובדיזנגוף סנטר, וזאת במקביל לחנות החדשה יחסית בקניון גינדי TLV.

לפני כחודשיים עזבה קמעונאית נוספת - המשביר לצרכן - שטח משמעותי במתחם גן העיר. השטח אותו פינתה המשביר עמד על כ-1,500 מ"ר, כשבאחת הקומות של החנות הוקם סניף חדש של רשת הפארם Be (לשעבר ניו-פארם), וחלקה השני יושכר לשוכר נוסף.

בתוכנית המקורית חשבו בהנהלת גן העיר להכניס למתחם סופרמרקט מוזל במקום אחת הרשתות הללו כשנוהלו מגעים ממושכים מול לפחות שתי רשתות מזון שונות, אולם נראה כי דמי השכירות היו גבוהים מדי עבור פעילות כזו.

כבר תקופה ארוכה שמתחם גן העיר מתקשה להיות עדכני ולעשות את ההתאמות לשינויים בענף הקמעונאות והמרכזים המסחריים, כשהשוכרים ממשיכים להידרש לשכר דירה גבוה, מה שכבר הביא לעזיבה של מותגים נוספים את המתחם. עבור המשביר המצב הזה הפך לבלתי משתלם וגרם לה ללא מעט הפסדים, וכבר תקופה ארוכה שהתקיימו חיפושים בניסיון למצוא עבורה מחליף, ונראה שכעת הגיע תורה של קסטרו.