תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

בעידן של אינסוף מידע, איך מצליחים לגבות את כל הדאטה בארגון?

כמויות המידע האדירות שארגונים מייצרים כיום אינן מתאימות לאחסון פיזי • הפתרון: שימוש בענן ציבורי ללא הגבלת נפח, המגבה את כל המידע ומאפשר להשתמש בו בכל עת

פתרון Azure. כל הדאטה נשמרת בענן/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
פתרון Azure. כל הדאטה נשמרת בענן/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בזק בינלאומי

אחת הפעולות הכי חשובות בעולם העסקים וככל הנראה מהפחות מדוברת - היא פעולת הגיבוי. כל ארגון חייב לגבות את הנתונים שלו, על מנת לא להגיע למצב שבו כל המידע שייצר יעלם לעד. כיום, כל ארגון מגבה את עצמו באופן קבוע, לעיתים בכמה ערוצים במקביל. אבל, ככל שעובר הזמן כמות המידע הדורש גיבוי הולכת ועולה - הן בשל הצטברותו, והן משום שקצב ייצור המידע מתגבר. וכך, כלל לא נדיר לדבר היום על מאגרי מידע בנפח של כמה טרות (אלף ג'יגה) ואף בפֶּטוֹת (אלף טרות, או מיליון ג'יגה) ואת כל אלה צריך לגבות.

דבר אחד ברור: גיבוי כמויות כאלו של מידע דורש משאבים רבים וכרוך בעלויות לא מבוטלות. אם ארגון ייבחר לעשות זאת בצורה פיזית (על דיסק קשיח, לדוגמה, או על שרת שלם), הוא יצטרך להיפרד מסכום לא מבוטל. "מחירו של התקן אחסון בנפח הקטן ביותר מתחיל היום מ-20 אלף דולר ויכול להגיע עד חצי מיליון דולר עבור ארגונים גדולים, אלו המכונים אנטרפרייז", אומר איל קוזי, ארכיטקט ענן בבזק בינלאומי המתמחה במתן פתרונות גיבוי לעסקים. "למחיר הזה צריך להוסיף משתנים שבדרך כלל לא נוטים להתייחס אליהם, משום מה, בשוק הישראלי: עלות החשמל לכל שרת אחסון, עלות הנדל"ן - הרי השרת תופס מקום, צריכת מזגן שפועל על 21 מעלות 24/7. יש כאן הוצאות נוספות, מעבר לעלות החומרה שנרכשת לטובת הגיבוי".

אז איך מגבים כמויות מידע אדירות במחיר שפוי? הפתרון לבעיה הוא ענן ציבורי - מרחב אחסון וירטואלי אינסופי, הנגיש לשימוש אנשי הארגון. קוזי מסביר: "נניח שאני בעל תפקיד בחברת הפקות וידאו, שמייצרת חומרים על גבי חומרים. במשרד יש לי יחידת אחסון שיכולה להכיל עד 100 טרה, אבל הצוות שלי צילם סדרת טלוויזיה חדשה שיש בה המון חומר גרפי, ואני צריך לאחסן ולגבות 100 טרה נוספים של חומרה. כדי שזה יקרה אני צריך לגשת למנהל הכספים ולקבל אישור תקציבי לרכוש חומרה נוספת, לפנות לספָּק, לבדוק אם יש לו את מה שאני צריך במלאי ולחכות שתגיע החומרה. מדובר בתהליך שיכול לקחת חודשים. בענן, בלחיצת כפתור אחת, אני מקבל תוספת של 100 טרה ומסיים עם הסאגה המורכבת הזאת בשניות. זהו פתרון גמיש, נוח ומהיר, כי בענן אין בעיה לספק כל נפח אחסון".

Microsoft Azure - פתרון הענן לאחסון אינסוף מידע. לפרטים הקליקו כאן>>

מענה לכל סוגי הארגונים

כיום מציעה בזק בינלאומי כפתרון גיבוי בתחום הענן את Microsoft Azure Backup. זהו למעשה מוצר שמייקרוסופט פיתחה על גבי הענן הציבורי עצום הממדים, המאפשר לכל חברה להעלות אליו חומר ולגבות בו את כל המידע שברשותה, ללא הגבלת נפח ומכל סוג.

"ה־Azure מציע גיבוי בסיסי של קבצים ותיקיות - החל במכונות פיזיות, כגון מחשבים, שרתים וכדומה, ועד סביבת עבודה וירטואלית שמתארחת על שרת פיזי", אומר טל קרבר, גם הוא ארכיטקט ענן בבזק בינלאומי. "מדובר בפתרון גמיש מאוד, שיכול להתאים לכל אחד - מהארגון הקטן ביותר ועד לאנטרפרייז, וגם מודול המכירה שלו (הדרך שלפיה נקבע התשלום על השירות - י.נ.) גמיש מאוד ומאפשר לך לשלם לפי השימוש. אפשר גם לקבוע מראש בכל כמה זמן יתבצע הגיבוי - פעם ביום, פעם בשבוע ועוד".

כל ארגון נדרש לגבות נתונים ללא הפסקה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 כל ארגון נדרש לגבות נתונים ללא הפסקה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

כאן חשוב להדגיש שגיבוי הוא לא הדבר היחיד שמציע Azure: הוא כולל כמה כלים חשובים נוספים, שאחד מהם, למשל, הוא ה-Azure Site Recovery) ASR). בעגה המקצועית נקרא הכלי הזה פתרון Disaster Recovery) DR), התאוששות מאסון. הוא מאפשר את המשך שגרת העבודה על גבי הענן, גם במקרה של תקלה כוללת במחשבי הארגון ועשוי לחסוך משאבים רבים לארגון, ודאי ובוודאי כשמדובר באנטרפרייז. כיום, לא מעט חברות גדולות בוחרות לשלב בין הכלי הזה לבין פתרונות הגיבוי הנוספים של Azure, כדי לקבל את המענה המקיף ביותר - כזה שיכול לסייע בכל בעיה - במקום אחד.

אלפי מ"ר של יחידות אחסון ברחבי העולם

אז הצלחנו להבין בגדול מה הוא הרעיון ומה הם היתרונות שבגיבוי בענן, אך עדיין ישנו פרט שחשוב להתעכב עליו: כיצד מצליחה מייקרוסופט להבטיח נפחי אחסון גדולים כל כך? וכיצד יכול כל לקוח יכול ליהנות מהם (בתשלום, כמובן) - בלחיצת כפתור?

"מרכזי המידע הפיזיים של מייקרוסופט, המשמשים לגיבוי, נבנים בצורה מסוימת", מסביר קוזי. "בכל מרכז כזה יש מעין שלושה מתחמים צמודים זה לזה, המגבים זה את זה. בכל מתחם ישנן יחידות אחסון המשתרעות על אלפי מטרים רבועים, ולצידן עוד אלפי מ"ר של שרתים ואלפי מטרים של מתגים ("צומתי תקשורת"). כיום יש למייקרוסופט 54 מרכזי מידע מסוג זה בעולם. לשם השוואה, לאחת השחקניות המתחרות הבכירות בשוק, יש 20 מתחמים. כל זה מאפשר לכל לקוח שעושה שימוש בענן הציבורי של מייקרוסופט לזכות ביכולת גיבוי רחבת היקף".

אחרי כל זה, נותרה עוד שאלה אחת פתוחה: עד כמה הרעיון הזה מיושם בשטח, והאם כבר היום הוא תופס נתח שוק משמעותי? "עוד ועוד אנשים מפנימים ואומרים היום: 'למה להשקיע בחומרה פיזית? אשקיע ברישוי של הגיבוי בענן, ואחסוך הון'", מספר קוזי. "חברות מוכנות להקשיב לנו. לדוגמה, ממש בימים אלו אנחנו מבצעים תהליך כזה עבור רשת מלונות ישראלית. המנכ"ל שלה החליט שעד לסוף השנה הנוכחית הוא רוצה שכל הדאטה של החברה יישב בענן, וכרגע אנחנו בתהליך המיגרציה עצמו. בסופו של דבר, נגיע למצב שבו כל המידע יתקיים ב־Azure, בלי שיש בחברה שרת פיזי אחד".

"מייקרוסופט משקיעה סכומים אדירים מדי שנה בפתרון הזה", מסכם קרבר. "הם יצרו אותו עבור ארגונים המגבים את כל המידע - כדי לחסוך להם את רכישת החומרה, את תחזוקת המערכות, את כוח האדם, את הבלאי של רכיבי האחסון, את הוצאות החשמל והמיזוג ועוד. אנו מצידנו בוחנים כל פרויקט ומנסים לאפיין אותו ברמה מקצועית כדי לספק לכל לקוח באמצעות Azure את פתרון הגיבוי המדויק, עבורו".

Microsoft Azure - פתרון הענן לאחסון אינסוף מידע. לפרטים הקליקו כאן>>