מי הסיר את שלט "האצבע המשולשת" של מפלגת ישר מאיילון

השלט בו נראים נתניהו, גבאי, גנץ ואחרים עושים "אצבע משולשת" כוסה בבד שחור שעות ספורות בלבד לאחר שהוצב • לנציגי מפלגת ישר נמסר כי השלט כוסה בעקבות לחצים כבדים שהופעלו לכאורה ע"י מפלגות מתחרות

שלט מפלגת ישר באיילון / צילום: אליהו אליהן
שלט מפלגת ישר באיילון / צילום: אליהו אליהן

מדוע הוסר השלט של מפלגת ישר משלט הפרסום באנילביץ באיילון, ומי אחראי להסרתו? מדובר בשילוט חוצות שבו נראים מובילי רשימות כמו בנימין נתניהו, אבי גבאי, בני גנץ ואחרים עושים "אצבע משולשת", כפרפרזה ליחס שאותם פוליטיקאים נותנים למי שמצביע עבורם ביום שאחרי הבחירות.

השלט, אותו העלה עבור המפלגה משרד הפרסום "ברבור שחור", כוסה בבד שחור שעות ספורות בלבד לאחר שהוצב. החברה שהשלט בבעלותה היא חברת "בסט לוקיישן", שעם בעלי המניות שלה נמנה משרד הפרסום "לעומק התודעה". און גולדשטיין, מבעלי המשרד, נמנה עם הקבוצה שמנהלת את קמפיין הפרסום של מפלגת כחול לבן עוד מהתקופה של טרום החיבור גנץ-לפיד.

עם כיסוי השלט פנתה מפלגת ישר לחברת "בסט לוקיישן" במכתב, על-מנת להבין את הסיבות שהביאו אותה לכסות את השלט שעות ספורות לאחר חשיפתו. מהמכתב עולה כי לנציגי המפלגה נמסר על-ידי נציג "בסט לוקיישן" כי השלט כוסה בעקבות לחצים כבדים שהופעלו לכאורה על-ידי מפלגות מתחרות שאינן מעוניינות בהמשך הפרסום הפוליטי.

במפלגת ישר הבהירו כי מעבר לכך שמדובר בהפרת חוזה, הרי שהסתרת השלט היא גם עבירה על חוק הבחירות - דרכי תעמולה, האוסר על אפליה בין מפלגות שונות במתן שירותי פרסום. "כל עוד 'בסט לוקיישן' מספקת שירותי פרסום למפלגות אחרות המתמודדות לכנסת ה-21, סירובה לתת שירותים שוויוניים עולה לכדי אפליה פסולה", נכתב במכתב.

בהמשך פנתה מפלגת ישר בתלונה לוועדת הבחירות המרכזית וליו"ר הוועדה, השופט העליון חנן מלצר, בבקשה לקבל צו מניעה שיורה ל"בסט לוקיישן" להסיר מיידית את הכיסוי לשלט. ביום שישי נעתרה "בסט לוקיישן" לצו, והשלט הוסר.

גולדשטיין אמר היום ל"גלובס" כי אין כל קשר בין הפעילות שלו בקידום הקמפיין של כחול לבן להסרת השלט. לדבריו, "אני בעל מניות בחברת 'בסט לוקשיין' וגם בעלים של הבניין המדובר. כשראיתי את הגרפיקה הבוטה והצורמת בה מוצגים מנהיגי המפלגות מכל הקשת הפוליטית, באופן נמוך, בוטה וגס, נתתי הוראה להוריד את השלט, מחשש לפגיעה ברגשות הציבור.

"לא נראה לי יאה או מכבד בשום צורה להציג את ראש ממשלת ישראל או כל מנהיג פוליטי אחר בצורה כזו. אנו מוכרים את השלט הנ"ל לכל דיכפין, ולראיה - בשלט זה עלו מפלגות שונות כגון כולנו ומפלגתו של יום טוב סמיה, ויעלו עוד מפלגות בהמשך. לאחר קבלת בקשת ועדת הבחירות המרכזית להשיב את השלט, כך עשינו, תוך שעתיים מקבלת הבקשה. צר לי שמפלגות חדשות מנסות לעשות על חשבוני סיבוב יחצ"ני. אני מאחל להן בהצלחה בבחירות".