כוכב "פרשת המסרונים", עו"ד ערן שחם-שביט, פורש מרשות ני"ע

שמו של עו"ד שחם-שביט, יועמ"ש מחלקת החקירות ברשות ני"ע, עלה לכותרות לפני כשנה, אז פורסם כי החליף מסרוני וואטסאפ עם השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שדנה בהארכות המעצר של החשודים בפרשת בזק •  בעקבות הפרשה הושעה עו"ד שחם-שביט מתפקידו ברשות, אולם בהמשך שב אליו לאחר שביהמ"ש קיבל את ערעורו בנושא

עו"ד ערן שחם-שביט / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ערן שחם-שביט / צילום: שלומי יוסף

עו"ד ערן שחם-שביט, היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, הודיע היום (ד') ליו"ר הרשות, ענת גואטה, על התפטרותו מתפקידו. 

שמו של עו"ד שחם-שביט עלה לכותרות לפני כשנה, במסגרת "פרשת המסרונים" שנחשפה בפברואר 2018, במסגרתה פורסם בערוץ עשר כי בהארכות המעצר בפרשת בזק (תיק 4000) הוחלפו מסרונים בוואטסאפ בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ שדנה בדיוני המעצר - בין היתר של ניר חפץ ושל שאול אלוביץ - לבין עו"ד שחם-שביט, המייצג באותם תיקים את רשות ניירות ערך, שחקרה ביחד עם המשטרה את הפרשה. מההתכתבות בין נציג התביעה לשופטת עלה כי השניים תיאמו את הארכות המעצר בתיק "מעל הראש" של המשטרה ו"מעל לראשם" של החשודים. 

בעקבות הפרשה הושעה עו"ד שחם-שביט מתפקידו ברשות ניירות ערך, אולם בהמשך שב לתפקידו, וזאת לאחר שבדצמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעורו על החלטת בית הדין המשמעתי של עובדי הציבור להדיח אותו מתפקידו עד שנת 2020.

כעת, כאמור, הודיע עו"ד שחם-שביט כי הוא מתפטר מתפקידו, אליו שב רק לאחרונה. 

מרשות ניירות ערך נמסר היום: "היועץ המשפטי של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, לאחר 11 שנות שירות ברשות ניירות ערך. עו"ד שחם-שביט ליווה תיקי חקירות רבים ומגוונים במהלך שנותיו במחלקת החקירות, ביניהם: אי.די.בי, סימנס, מנופים פיננסיים ובזק. קודם לכן, שימש עו"ד שחם-שביט כפרקליט במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. במסגרת תפקיד זה ניהל תיקי ניירות ערך רבים, בהם תיק חפציבה, תיק דסאו, תיק גורבץ', תיק יונידרס ותיקים רבים נוספים".

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, מסרה: "אני מודה לערן על תרומתו הרבה לאורך השנים למחלקת חקירות ולרשות ניירות ערך. ערן היה שותף להובלת תיקי חקירה רבים ומשמעותיים אשר הטביעו את חותמם על עיצוב הנורמות בשוק ההון. אני מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

מנהלת מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, עו"ד ציפי גז, מסרה: "אני מודה לערן על הדרך הארוכה והמשותפת בה צעדנו יחד. לאורך כל השנים, במעלה הדרך שהייתה מאתגרת לא פעם, הוכיח ערן את מסירותו ואת מחויבותו הרבה לארגון ולמטרותיו".

עו"ד שחם-שביט מסר: "אני עוזב בתחושת סיפוק רבה על עשייה משמעותית בארגון שהיווה לי בית במשך מרב שנותיי המקצועיות. למדתי להכיר אנשים מקצועיים, חדורי תחושת שליחות, וזאת לצד התנהלות הגונה ועניינית".