רשת מתאים לי קורסת שוב: "קניונים מאיימים בניתוק החנויות מהחשמל"

הבקשה למינוי מפרק זמני לרשת האופנה חושפת כי בשל עיקולים שהוטלו בחשבונות החברה, אין באפשרותה לשלם את שכר עובדיה עבור חודש פברואר • מדובר בקריסה השנייה של מתאים לי בתוך 5 שנים • הרשת מפעילה כ-25 חנויות ומעסיקה כ-120 עובדים • עו"ד גיל הירשמן מונה למפרק

חנות של רשת מתאים לי (ML) / צילום: פרטי
חנות של רשת מתאים לי (ML) / צילום: פרטי

בקשה למינוי מפרק זמני לרשת האופנה מתאים לי חושפת כי החברה לא שילמה את שכר חודש פברואר למחצית מעובדיה. מדובר בקריסה שנייה של הרשת בתוך 5 שנים. 

בית המשפט אישר היום (ה') את הבקשה, והשופטת עירית נוטוביץ וינברג מינתה לתפקיד המפרק הזמני את עו"ד גיל הירשמן.

הבקשה מפרטת כי מנכ"ל החברה, שאול מור יוסף, אישר כי "בשל עיקולים שהוטלו בחשבונות החברה, אין באפשרותה לשלם את שכר עובדיה" עבור החודש האחרון, וכי "קניונים שונים כבר מאיימים על החברה בניתוק החנויות מרשת החשמל ככל ולא יוסדר החוב בעניינם, כאשר קניון אחד לפחות - קניון ערים בכפר-סבא- כבר פעל לפני מספר ימים באופן חד-צדדי, סגר את חנות החברה ואינו מאפשר להוציא את הסחורה המצויה בה".

"לאחרונה התפרסמו פרטים מדאיגים לגבי מצבה הכספי של החברה, המעידים כי החברה נקלעה למשבר תזרימי קשה המונע ממנה לעמוד בהתחייבויותיה השונות לספקים ונושים שונים שלה", נכתב בבקשה שהגישה עו"ד חיות גרינברג המייצגת את העובדים לבית המשפט המחוזי מרכז, תוך שהיא מפרטת כי "המשבר החריף, עד שבמהלך הימים האחרונים לא עלה בידי החברה לשלם את שכר חודש פברואר לכמחצית מעובדיה". 

עו״ד חיות גרינברג / צילום: שני נחמיאס
 עו״ד חיות גרינברג / צילום: שני נחמיאס

מתאים לי, הרשומה תחת חברת גלובל ריטייל גרופ מחזיקה במותג האופנה הוותיק "מתאים לי", מעסיקה כ-120 עובדים ומפעילה כ-25 חנויות בפריסה ארצית, מתוכן 4 בזכיינות, מקריית שמונה ועד אילת.

קריסתה הפתאומית של מתאים לי מהווה "תזכורת כואבת", כמתואר בבקשה, שכן רק לפני 5 שנים בלבד קרסה החברה לאחר שהגיעה לקשיי תזרים, כאשר כעת נדרשים העובדים "שוב לחוות את טראומת חוסר הביטחון במקום עבודה שנקלע לחדלות פירעון ואי-תשלום שכרם במועד".

בבקשה מציינת עו"ד גרינברג כי מדובר בקריסתה של רשת אופנה נוספת, המצטרפת לרשימה ארוכה של רשתות אופנה גדולות שקרסו במהלך השנה החולפת - בהן הוניגמן, זברה, סליו, יפו תל-אביב ואחרות - אשר נובעת מ"התמורות המתרחשות בשוק האופנה הישראלי ומהגידול בשוק הרכישות המקוונות, שפוגע אנושות בתחום האופנה והטקסטיל".