גל עזיבות הבכירים בפייסבוק נמשך: יורשו של צוקרברג עזב

ייתכן שהעזיבה של קוקס נבעה מחוסר הסכמה לגבי הכיוון החדש של חברת הענק • עזיבתו דרמטית גם מאחר שלפי הערכות שונות, קוקס היה צפוי להתמנות למנכ"ל במקרה בו צוקרברג יעזוב את התפקיד

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס leah millis
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס leah millis

גל עזיבות הבכירים בפייסבוק נמשך: מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע כי סמנכ"ל המוצר של החברה, כריס קוקס, עוזב אותה.

בנוסף, צוקרברג הודיע על עזיבה של בכיר נוסף בחברה - סגן הנשיא האחראי על וואטסאפ, כריס דניאלס. מניית פייסבוק  ירדה בלמעלה מ-2% בשעות שלאחר המסחר בעקבות ההודעה על העזיבות.

פוסט שהתפרסם בבלוג הרשמי של פייסבוק הביא באופן פומבי דברים שצוקרברג כתב לעובדי החברה על העזיבות. צוקרברג כתב כי קוקס היה אחר מ-15 המהנדסים הראשונים שעבדו בפייסבוק. וציין כי בשנות עבודתו בחברה, הוא פיתח מספר מוצרי מפתח, בהם הניוז פיד, ניהל את אפליקציית פייסבוק, וניהל את האסטרטגיה עבור כלל האפליקציות בחברה.

בחשבון הפייסבוק שלו, קוקס התייחס לחזון החדש שצוקרברג פרסם לאחרונה, הנוגע לשירותים מוצפנים של הודעות פרטיות "כמו שמארק תיאר, אנחנו פותחים דף חדש לגבי המוצרים שלנו, שממוקד ברשת הודעות מוצפנות. זה יהיה פרויקט גדול ונצטרך מנהיגים שנרגשים מהכיוון החדש" כתב.

מדבריו של קוקס עולה כי ייתכן שהעזיבה שלו נבעה מחוסר הסכמה לגבי הכיוון החדש של חברת הענק. עזיבתו דרמטית גם מאחר שלפי הערכות שונות, קוקס היה צפוי להתמנות למנכ"ל במקרה בו צוקרברג יעזוב את התפקיד.

לגבי עזיבתו של דניאלס, צוקרברג ציין בדבריו כי יחליף אותו וויל קאטקארט בתור ראש וואטסאפ. לפני כן, קאטקארט ניהל את אפליקציית פייסבוק.

שתי העזיבות מצטרפות לגל של בכירים שעזבו את פייסבוק, בהם מייסדי האפליקציות וואטסאפ - יאן קום ובריאן אקטון, ואינסטגרם - קווין סיסטרום ומייק קריגר, שהחברה רכשה.