פיגוע משולב: הרוג ושני פצועים קשה בשני צמתים בשומרון

מבדיקה ראשונית עולה כי מחבל דקר גבר בצומת אריאל, גנב את נשקו ולאחר מכן ירה ופצע שניים, גבר בן 35 וצעיר בן 20, בצומת גיתי הסמוך • הפצועים פונו לבית החולים בילינסון • דיווח: חילופי אש בין כוח צה"ל לבין המחבלים באזור ברקן

אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי

שני פיגועים אירעו הבוקר (א') תוך זמן קצר בשומרון, ובמסגרתם אדם נהרג, ושניים נפצעו באורח קשה: בתחילה נפגע צעיר בצומת אריאל, ונבדק החשד כי הוא נדקר. בהמשך, אירוע ירי התרחש בצומת גיתי שבאזור. כפי הנראה יש במקום שני פצועים באורח קשה.

מסתמן כי שני האירועים קשורים זה לזה. נבדק החשד כי המחבל גנב רכב ואיתו עבר בין הזירות. כפי הנראה הוא נטש את הרכב ונמלט רגלית. שניים מהפצועים קשה, גבר בן 35 וצעיר בן 20, פונו לבית החולים בילינסון בפתח-תקווה.

במסגרת המצוד אחר המחבל, המשטרה סגרה לתנועה את כביש 5 ממזרח למחלף קסם ובודקת את כלי הרכב. צה"ל הציב מחסומים והחל בבדיקת כלי רכב במרחב חטמ"ר אפרים. כוחות גדולים בדרכם לזירת האירוע, וכוחות מד"א הוזעקו לזירה והעניקו טיפול רפואי לפצועים. בתקשורת הפלסטינית דווח על חילופי אש בין צה"ל לבין המחבלים באזור ברקן.

מדובר צה"ל נמסר: "התקבל דיווח על ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית 'אפרים'. הפרטים בבדיקה". בהמשך נמסר כי מתנהל מרדף אחר המחבל".

חובש רפואת חירום במד"א, חננאל הס, סיפר כי "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".