תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מוכרים ברשת? כך תוכלו לייצא בקלות לחו"ל

למרות הפוטנציאל העצום שגלום בכך, שיעור היצוא האישי מישראל באמצעות הרשת אינו גבוה בהשוואה ליבוא • עד לאחרונה, היו קיימים חסמים שונים שהקשו על הפעילות • מהם הפתרונות החדשים, שמקלים על היצואנים הקטנים

הכתבה בשיתוף דואר ישראל

בשנים האחרונות היקף הקניות של ישראלים ברשת, במה שנקרא יבוא אישי, הולך וגדל בקצב מסחרר. על פי נתוני אתר Statista.com, אשר מרכז נתונים סטטיסטיים ומגמות על מגוון ענפים בעולם, היקף היבוא האישי בישראל ב-2018 מוערך בכ-13 מיליארד שקל - פי 10 מלפני שמונה שנים. אז הוערך הסכום ב-1.3 מיליארד שקל. חיזוק לתופעה ניתן לראות גם בנתוני חברת דואר ישראל, אשר מפרסמת כי בשנת 2018 מסרה לא פחות מ-65 מיליון חבילות, מעט יותר מפי 2 (32 מיליון) שחילקה רק ארבע שנים קודם לכן. עם זאת, בעוד שתחום היבוא האישי הולך ומשגשג בישראל, תחום היצוא האישי עדיין לא מממש את הפוטנציאל שלו. ההערכות בענף מדברות על 300 אלף יצואנים קטנים, המוכרים באתרי סחר בינלאומיים.

הפער בין היבוא האישי ליצוא האישי מעורר תהיות רבות. אם הישראלים מייבאים באמצעות הרשת מוצרים בהיקף כה גדול, מדוע הדבר לא בא לידי ביטוי גם בנתוני היצוא? "ישראל נתפסת כמדינה מתקדמת והמוצרים בה זוכים לעניין רב בעולם", מסביר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל. "אנו רואים יצוא לחו"ל דרך הרשת בתחומים שונים, כגון מוצרי יודאיקה, קוסמטיקה טבעית מים המלח, פרטי אמנות, מזון, ביגוד ועוד, המהווים אטרקציה בעולם. הצרכן הישראלי למד היטב את יתרונות הרכישה ברשת והפך אותה לחלק משגרת חייו. לכן, המעבר למכירה ברשת אמור להיות פשוט וקל, ויאפשר לרבים להתפרנס מתחום היצוא האישי ולמכור מוצרים לקהלים רבים".

מחסנים לוגיסטיים וסל שירותים מקיף

פלטפורמות סחר גלובליות כגון אמאזון, איביי ועלי אקספרס, מאפשרות כמעט לכל אדם ברחבי העולם ולישראלים, לייצא מוצריהם, באמצעות חנות וירטואלית; אחרים עושים זאת באמצעות אתר עצמאי. עם זאת, מאחר שמדובר, לרוב, בעסקים קטנים, החסמים הלוגיסטיים רבים: צריך לאחסן את המלאי, לארוז אותו, לשנע למשלוח ולהתגבר על החסמים במדינה אליה מייצאים - החל משפה וכלה ברגולציה ומיסוי. מדובר בפעולות אשר לעסקים קטנים רבים אין את הידע, את כוח האדם ואת השטח הלוגיסטי לבצע.

בעולם, חלק מהחסמים מתבטלים בעזרת המחסנים הלוגיסטיים, שפלטפורמות הסחר הגדולות מתפעלות. לאמאזון, למשל, מעל ל-70 מחסנים לוגיסטיים ברחבי העולם, מה שמאפשר ליצואנים לשלם לה דמי שירות ידועים מראש, וכך להתמקד בשיווק ומכירה של המוצרים. אמאזון דואגת עבורם לכל הלוגיסטיקה הנלווית, הכוללת, בין השאר, שינוע, אחסון ושילוח. גם לעלי-באבא, הבעלים של פלטפורמת הסחר עלי-אקספרס, הסכמים עם עשרות מרכזים לוגיסטיים שונים שמאפשרים שירותים מסוג זה.

יצואנים, דואר ישראל מספק לכם פתרונות שילוח כוללים. לפרטים הקליקו כאן>>

עבור היצואנים הישראלים מציעה חברת דואר ישראל סל של פתרונות, הפונים לפלח השוק של עסקים קטנים ובינוניים.

לפני שנתיים, הוקם מרכז הסחר הגדול של דואר ישראל במודיעין, אשר נותן מענה לגידול ביבוא האישי ויכול לקלוט ולמיין עד 100 מיליון חבילות בשנה. דני גולדשטיין אומר, כי בימים אלה מתאימים בדואר ישראל את מרכז הסחר המקוון גם לתחום הייצוא. בחברה מקימים מערך שלם התומך ביצואנים, לרבות איחסון מוצרים ומחסן לוגיסטי, שיקצר את זמן מסירת החבילות ויאפשר שילוח מהיר שלהן בתוך הארץ ומחוצה לה, וכן מערך שליחים רחב שמסוגל לאסוף חבילות מפתח בית העסק במאות נקודות ברחבי הארץ ולשנע אותן עד למטוס. החברה גם מספקת סל שירותים נרחב ליצואנים, שכולל פתרונות טכנולוגיים של מעקב ובקרה אחרי המשלוח, ייצוג במכס, טיפול במסמכי היצוא וביטוח.

"אנו מבינים את השוק הגלובלי, ויש לנו ניסיון מול מאות מינהלות דואר בעולם והיכרות עם תהליכי רגולציה במדינות רבות", מוסיף גולדשטיין. "במהלך שנת 2020 אנו צפויים לפתוח מחסנים לוגיסטיים, סמוך למרכז הסחר במודיעין. בשילוב שירותי השליחים נוכל להציע מגוון שירותים שיסייעו להזניק את היקף הייצוא המקוון של העסקים הקטנים והבינוניים מישראל".

לאור כל זאת, עולה שאלה חשובה. האם היקף היצוא המקוון מישראל יצמח בשיעור דומה לזה של ענף היבוא? על פניו, נראה כי השוק נמצא במגמה חיובית, שכוללת הסרת חסמים משמעותיים ומתן כלים נרחבים ליצואנים הקטנים והבינוניים. מה שבטוח הוא שהפוטנציאל עצמו קיים.

גם עסק קטן יכול למכור לחו"ל בגדול, הכירו את פתרונות היצוא של דואר ישראל. לפרטים הקליקו כאן>>