האג"ח של GFI החזירו את נפילות דצמבר במלואן: מוכרת מתחם מגורים במישיגן תמורת 79 מיליון דולר

לחברת הנדל"ן הזרה שתי סדרות הנסחרות בבורסה בת"א בהיקף של 454 מיליון שקל ערך נקוב • נכון לסוף ספטמבר 2018 עמד שווי מתחם "הארבור קלאב"  בספרים על 77 מיליון דולר • הרוכש הפקיד מקדמה של 5 מיליון דולר שאינה ניתנת להחזרה והשלמת העסקה צפויה במהלך אפריל

נכס של ג'י.אפ.איי בארה"ב/ צילום: מצגת החברה
נכס של ג'י.אפ.איי בארה"ב/ צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן הזרה ג'י.אפ.איי (GFI) דיווחה היום כי חתמה על הסכם מחייב למכירת מתחם המגורים "הארבור קלאב" שבמישיגן, תמורת 79 מיליון דולר במזומן. בחברה הדגישו כי מחיר המכירה גבוה מערך הנכס בספריה. עוד ציינה ג'י.אף.איי כי במועד החתימה על ההסכם הפקיד הרוכש מקדמה (שאינה ניתנת להחזרה) על סך של 5 מיליון דולר, וכי השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך חודש אפריל השנה. העסקה הנוכחית מחליפה עסקה קודמת בה התקשרה החברה באוגוסט אשתקד, למכירת 49% מההון המועדף של הנכס תמורת 23 מיליון דולר.

הארבור קלאב הוא מתחם מגורים להשכרה, שממוקם בעיירה בלוויל (Belleville) וש-95.83% ממניותיו מוחזקות בידי GFI. נכון לסוף ספטמבר 2018 עמד שווי המתחם בספרים על 77 מיליון דולר, ושיעור התפוסה הממוצע בו עמד על כ-85%.

מדוחות GFI עולה כי ברבעון השלישי של 2018 ייצר המתחם NOI (רווח גולמי מהשכרה) של 3.2 מיליון דולר, לעומת NOI של 1.1 מיליון דולר שנרשם ברבעון הראשון של השנה. לצמיחה זו תרמה בין השאר עלייה של 13.5% בדמי השכירות השנתיים הממוצעים (מ-10.3 דולר לרגל רבועה ל-11.7 דולר לרגל רבועה).

אג"ח ג'י אפ פי בשנה האחרונה
 אג"ח ג'י אפ פי בשנה האחרונה

לדברי חברת GFI, מכירת מתחם הארבור קלאב תואמת את התוכנית העסקית אשר הוצגה למשקיעים בחודש שעבר. בחברה החליטו שבמקום להיכנס להשקעות כבדות בשיפוץ ותיקון הנכס, עדיף כיום למכור אותו ולהתמקד בנכסים מודרניים יותר ובאיכות גבוהה יותר.

הארבור קלאב הוא קומפלקס בעל 1,112 יחידות דיור, שנרכש בידי GFI עוד בשנת 2006. הקומפלקס כולו משתרע על שטח של 643 דונם וכולל מגרש גולף, מעגן סירות עם גישה פרטית לאגם בלוויל, מרכז כושר, מרכז עסקים ובריכת שחייה.

לדברי אלן גרוס, בעל השליטה ומנכ"ל GFI, "עם ההשלמה הצפויה של מכירת מתחם הארבור קלאב באפריל, החברה הוציא לפועל את תוכנתה העסקית לפני המועד המתוכנן. המשקיעים צריכים להמשיך לבטוח באסטרטגיה של החברה ובחוסנה הפיננסי", הדגיש גרוס.

ל-GFI אג"ח מסדרות א' וב' הנסחרות בבורסה בת"א בהיקף של 454 מיליון שקל ערך נקוב, וזאת לאחר שהחברה פרעה בסוף דצמבר בפירעון מוקדם תשלומי קרן לשתי הסדרות בהיקף כולל של 118 מיליון שקל. בפני החברה עומדים תשלומי קרן וריבית של 130-150 מיליון שקל בכל אחת משלוש השנים הקרובות.

עוד קודם לכן, ספגו איגרות החוב של GFI ירידות חדות של יותר מ-20% במשבר האג"ח המסוכנות שנרשם במהלך חודש דצמבר. עם זאת, מאז הספיקו האג"ח של GFI לרשום תיקון מהיר והחזירו את נפילות דצמבר במלואן.