חממת נקסטייג' מגיעה לבורסה – תתמזג עם השלד מיקרומדיק

נקסטייג' היא פלטפורמת הטכנולוגיה לתחום הקנאביס של חברת פיתוח התרופות נקסטאר

צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק
צמח הקנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת מיקרומדיק  הבורסאית, אשר פעלה עד לאחרונה בתחום בדיקות לאבחון סרטן, ולפני כמה חודשים הודיעה על כוונתה לחפש פעילות בתחום הקנאביס, עשתה אתמול צעד ראשון לקראת מימוש כוונתה. החברה הודיעה על חתימת מזכר הבנות לא מחייב למזג לתוכה את חברת נקסטייג', הפועלת בתחום מחקר ופיתוח מוצרי קנאביס. בעקבות ההודעה עלתה אתמול מניית מיקרומדיק 59% והיום עולה עוד 2.8% למחיר המגלם לחברה שווי של כ-30 מיליון שקל.

נקסטייג' הוקמה על ידי חברת נקסטר, חברה ותיקה בתחום פיתוח פורמולציות לתרופות (פורמולציה פירושה - השילוב בין כל החומרים הלא פעילים בתרופה לבין החומר הפעיל). החברה היא ותיקה ומוערכת בתחום התרופות בישראל, ופועלת כמה מעל לעשור. החברה היא בבעלות האחים אורנה דריזין ואבי סמל ונקסטייג' מנוהלת על ידי אברהם דריזין, בנה של אורנה.

נקסטייג' עוסקת בפיתוח פורמולציות ייחודיות וטכנולוגיות לתחום הקנאביס. היא הוקמה ב-2017, ופעילותה נחלקת לשלושה סוגים עיקריים. החברה מעניקה שירותי מחקר ופיתוח למוצרים מבוססי קנאביס עבור חברות מגדלות וחברות מיצרות בישראל ובעולם; נקסטייג' משקיעה בסטארט אפים המפתחים טכנולוגיות ומוצרים מבוססי קנאביס וכן היא מיצרת חומרי גלם לתעשיית הקנאביס, על ידי מיצוי חומרים מסויימים מתוך הצמח, כגון THC , CBD וחומרים נוספים, וכן יש לה יכולות למיצוי הצמח השלם.

לדברי אברהן דריזין: "כמו בכל תעשיית התרופות, אנחנו מוכרים חומרי גלם שיצרני המוצר הסופי יכולים להוסיף למוצרים שלהם. היום לפעמים יצרן של מוצר קנאביס רוצה להוסיף למוצר הסופי שלו חומר פעיל מסויים, והוא יכול לקבל אותו אצלנו". על פי רפורמת הקנאביס שעומדת להיכנס לתוקף בלעדי בעוד שבוע, חברות הקנאביס לא תוכלנה למכור כל מוצר שהוא אלא רק מוצרים עם ריכוזי חומרים פעילים מסויימים מאוד. הצמחים המצויים היום בשוק לא מכילים חומרים פעילים בדיוק בריכוזים הללו, ולכן כנראה שידרשו גם חומרי גלם מסוג זה, אם כאלה שיופקו על ידי המגדלים והיצרנים עצמם ועם בעזרתה של נקסטייג'.

החברה פונה גם לשוקי חו"ל, בכל תחומי הפעילות שלה (השקעה בסטארט אפים, מתן שירותים לגורמים חיצוניים ויצור חומרי גלם - פן של הפעילות שיתאפשר כאשר יותר ייצור של חומרים קנבינואידים מישראל). מתקן היצור של החברה מאושר לפני תקן ה- GMP האירופאי, אישור שהחברה האם נקסטר קיבלה עבור פעילות יצור התרופות שלה.

במסגרת העסקה תקבל נקסטר 83% מהחברה הממוזגת, אם וכאשר המהלך יצא לפועל. מיקרומדיק כיום היא בשליטת חברת ביולייט  הבורסאית (23.7%) ומנכ"ל טבע לשעבר ישראל מקוב (3.7%).