בוטיק | פודקאסט

"יש כאן דור שלם שרוב היום במשרד – ורוצה לעבוד אחרת"

דן זכאי הקים יחד עם יותם אלרואי את חברת חללי העבודה המשותפים "מיינדספייס" • מלוקיישן בשדרות רוטשילד התפתח המיזם ל-28 חללי עבודה בשבע מדינות, וחברה שמעסיקה כ-200 עובדים לאחר גיוס 75 מיליון דולר • מה דור המילניאלז רוצה ממקום העבודה שלו? • האזינו

"חללי עבודה משותפים אמנם קיימים לא מעט שנים, אך בתקופה האחרונה רואים שהשוק עובד לשלב הבא. תראה אותנו, כשהגענו לישראל בשנת 2014 לא היה כאן שום דבר כזה, והיינו הראשונים בישראל שהכנסנו את קונספט חללי העבודה המשותפים (Co-Working Spaces - ע.פ. ) כמו שהיום מכירים אותם בישראל - החלטנו שאנחנו הולכים על זה בכל הכוח. וכיום יש עשרות שחקנים בשוק".

דן זכאי הוא שותף-מייסד בחברת חללי העבודה המשותפים מיינדספייס, אותה הקים בשנת 2014 יחד עם שותפו יותם אלרואי. לאחר שהקימו את חלל העבודה הראשון בישראל, הם כיום מחזיקים ב-28 חללים בשבע מדינות שונות, ומעסיקים מעל ל-200 עובדים לאחר שגייסו מעל ל-75 מיליון דולר. בריאיון לפרק החמישי של "עוד פודקאסט לסטארטאפים" (עונה 6), שוחחנו עם דכאי על ראשית ימיה של החברה, ועתיד שוק חללי העבודה המשותפים.

למה בעצם צריך חללי עבודה משותפים?

זכאי: "בעבר, חברות רצו לתכנן עשור קדימה, לבנות את המשרד בעצמן ולהתעסק בכל הנושאים מסביב. כיום, התפיסה של חברות גדולות כקטנות מתיישבת עם התפיסה של מיינדספייס -אין רצון להתעסק בבניית המשרד, ריהוט, לוגיסטיקה, ספקים, ועוד. ויש צורך בגמישות. גם בעלי הנכסים מעדיפים את זה, ואנחנו נכנסים בתווך שבין שני הגורמים הללו, ומאפשרים לעסקים ואנשים פרטיים לשכור חללי משרדים בצורה גמישה ונוחה".

במיינדספייס אוהבים לראות עצמם כשחקן הבוטיק של התעשייה, אשר מובלת בימי חברות ענק כמו WeWork. "אנו רוצים להיות אלו שנותנים את השירותים ברמה הכי גבוהה שיש", מבהיר זכאי. "חשוב לנו שהמקומות עצמם ייראו טוב וינוהלו בצורה איכותית ומקצועית. מבחינתנו, אנחנו בסופו של דבר רוצים לתת שירות טוב ושהלקוח יהיה מרוצה".

ובכל זאת, אתם רוצים שהדיירים ירגישו שהם חלק מקהילה.

"זה נכון. אנשים מבלים את רב היום שלהם במשרד, ויש כאן למעשה דור שלם שרוצה לעבוד בצורה אחרת - ולכן, אנחנו בונים מסביב למיינדספייס קהילה. יש פעיליות כמו יוגה, פילאטיס וקבוצות ריצה. שירותים שונים, הנחות, הטבות ותכנים מיוחדים לכל מי שנמצא אצלנו. אנחנו לא מסתכלים על הלקוחות שלנו כ'דיירים' (Tenants, במקור) אלא כ'חברים' (Members, מקור)".

לדברי זכאי, לא השירותים הנלווים צריכים להיות הסיבה להצטרף כשוכרים בחלל עבודה משותף: "אנו נמצאים היום בנקודה בה לא צריך באמת להסביר למה זה הדבר הנכון", הוא מבהיר. "כולם מבינים את המוצר. לנו נותר לשים דגש על רמת שירות וביצוע, להשקיע המון, ולגרום לאנשים להרגיש בבית".

אתם חברת טכנולוגיה או חברת נדל"ן?

"אנחנו לא חברת טכנולוגיה, אבל בהחלט עושים שימוש בטכנולוגיה כדי לגדול ולתת שירות טוב יותר. יש לנו למשל אפליקציה שמשרתת את כל מי ששוכר מקום אצלנו, וזה קורה בין היתר כי השוק לא מפותח ואין מספיק פתרונות מדף בנושא. אנחנו עושים קצת טכנולוגיה, קצת נדל"ן - וגם קצת שירותים. אנחנו בסוף חברה של העולם החדש, שמאפשרת לאנשים לעבוד בצורה קצת אחרת".

האם חברות חללי העבודה המשותפים הן סטארט-אפ, או עסק נדל"ני? לאן השוק הולך, והאם מדובר בבועה שהולכת להתפוצץ? איך הופכים את המשרד למשהו שהוא יותר ממקום עבודה? ואיך גורמים לשוכרים להרגיש שהם בעצם חלק מקהילה?
האזינו

■■

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).