ת"א ננעלה בעליות חדות; מניית שיכון ובינוי זינקה כ-10% בעקבות חשיפת "גלובס"

הפניקס עברה לירידות על רקע חשיפת "גלובס" כי המנכ"ל לפידות במו"מ לניהול שיכון ובינוי • כן פייט ביופארמה צנחה בצל כישלון בניסוי בחולי סרטן הכבד • המדדים בוול סטריט עולים בחדות

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות חדות, בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה 1.34%, ת"א 90 טיפס ב-1.56% ומדד הבנקים עלה 0.46%.

מניית שיכון ובינוי  זינקה ב-9.55% על רקע חשיפת "גלובס" כי המנכ"ל של הפניקס  איל לפידות בדרכו לניהול קבוצת הנדל"ן.

מניית טבע  איבד 0.5%, נגד המגמה, ורשמה במהלך המסחר תנודה של 4% בצל הדיווח לפיו החברה לא נכללה בהסדר הפשרה שנחתם במסגרת התביעות כנגד יצרניות התרופות האופיואידיות.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.18 מיליארד שקל.

16:50

מתחזקות העליות בבורסה בתל אביב על רקע הסנטימנט החיובי בוול סטריט. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.3%, ת"א 90 עולה 1.1% ומדד הבנקים מטפס 0.6%.

מניית טבע  יורדת נגד המגמה בצל הדיווח לפיו החברה לא נכללה בהסדר הפשרה שנחתם מול התובע הכללי באוקלהומה, במסגרת התביעות כנגד יצרניות התרופות האופיואידיות.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-970 מיליון שקל.

15:45

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות שהתגברו ברקע לפתיחה החזקה במסחר בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה 1%, ת"א 90 עולה 0.8% ומדד הבנקים מטפס ב-0.4%. 

מניית הפניקס  יורדת על רקע חשיפת "גלובס" כי המנכ"ל לפידות במו"מ למינויו לתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי  שמזנקת בתגובה בכ-7%. מניית הפניקס עברה מעליות של יותר מ-1% לירידות של 2.5% בעקבות הדיווח.

מניית כן פייט ביופרמה  צונחת ב-25% בצל כישלון בניסוי התרופה לטיפול בחולי כבד. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-678 מיליון שקל.

12:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.6%, ת"א 90 מקפץ ב-1% ומדד הבנקים עולה 0.5%. 

מניית אביליטי  צונחת בכ-5% על רקע הדיווח כי משרד הביטחון זימן לשימוע את נציגי החברה וחברת אביליטי מערכות ביטחוניות, וזאת בשל פעילות החברות המהווה הפרה לכאורה של חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני. על-פי החשד, שתי החברות ביצעו פעולות שיווק ויצוא ביטחוני של מערכות האזנה ואיכון ללא רישיונות ובניגוד לדין.

מניית בזק  עולה ביותר מ-2% על רקע העלאת המלצה של סיטיגרופ, דלק  עולה 2% ודלק קידוחים  מטפסת 2.7%. הבוקר נערך כנס משקיעים של הקבוצה.

בי קומניוקיישנס  קופצת ב-5.7%, נייר חדרה  עולה ב-1%, מניית מטריקס  מטפסת ב-1.3%.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-300 מיליון שקל בלבד.

בשוק המט"ח הדולר יורד 0.2% ל-3.615 שקלים, לאחר הקפיצה אתמול. לדברי יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו: "האירועים בזירה הביטחונית, לצד ביקושי מט"ח מקומיים גררו לעודפי ביקוש לדולר ולפיחות השקל אל עבר רמת 3.63 שקלים. סביב רמה זו, יצואנים ופעילים על בסיס אלגוריתמי החלו למכור מט"ח בהיקפים משמעותיים ובלמו את המשך פיחות השקל אתמול".

"ירידת תשואות האג"ח בארה"ב בדולר גוררת לצמצום פער הריביות שבין השקל לדולר ותומכת בהתחזקות השקל בטווח הבינוני והארוך", הוסיף פריימן. "התמתנות הציפיות לעלייה עתידית בריבית הדולר, תורמת ותומכת במטבעות המרכזיים, אולם, החשש מאפקט היציאה הבלתי מוסדרת של בריטניה מהאיחוד האירופי, ממשיכה לתרום לצמצום האחזקה בליש"ט ובאירו. 50% מהייצוא האנגלי מגיע לגוש האירו, ומנגד שלוש מהמדינות המרכזיות באיחוד האירופי מייצאות כשליש מהייצוא שלהם לאנגלי דבר היוצר תלות משמעותית בסחר שבין בריטניה לבין מדינות האיחוד, כך יש צורך אמיתי להסדיר את הסחר בין בריטניה לאיחוד בטרם תצא ממנו".

11:25

עליות בבורסה בת"א, מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  עולים עד 0.7% בשעה זו. מדד הבנקים עולה 0.5%.

מניית יצרנית השבבים טאואר  קופצת ביותר מ-3% בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה ממגדל העמק דיווחה בבוקר כי חתמה על הארכת הסכם השותפות עם ענקית האלקטרוניקה היפנית פנסוניק בשלוש שנים נוספות, עד 2022.

מניות קבוצת דלק  ודלק קידוחים  עולות, 2.45% ו-1.6% בהתאמה.

מניית המכון לחקר האינטרנט  מזנקת 17.7%.

מניות הקנאביס, ביניהן הרודיום השקעות  וקנביט , מרכזות עניין בעליות שערים.

מניית טאואר  מזנקת ביותר מ-4%, לאחר שחברת הסמיקונדקטורים הודיעה היום על חתימת הסכם מחייב עם פנסוניק לרכישת מוצרים ממפעלי החברה ביפן. החברות חתמו על הארכת הסכם השותפות בשלוש שנים נוספות, עד 2022. טאואר-ג'אז צופה ניטרול של השפעת מבנה התמחור החדש על המכירות ושיעורי הרווחיות בזכות פעילויות חיסכון וצעדי התייעלות וכן גידול במכירות הכוללות עלייה משמעותית במכירות טכנולוגיית ה-300 מ"מ שלה.

09:45

אמצע שבוע המסחר בת"א נפתח הבוקר במגמה חיובית, המדדים העיקריים, ת"א-35, ת"א-125 ות"א-90 עולים עד 0.5%. מדד הבנקים עולה 0.8%.

מניית בזק עולה 1% עם הפתיחה.

קבוצת דלק עולה מעל 1%.

08:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר על רקע נעילה שלילית אתמול, ונעילה מעורבת בבורסות ארה"ב. תנודתיות נרשמת בשוקי אסיה, כשבורסה טוקיו קופצת 2%, ובורסת שנחאי יורדת בלמעלה מ-1% בשעה זו.

כאמור, נעילה שלילית אתמול בתל אביב.  ת"א-35 איבד 0.35%, ת"א-90 ירד ב-0.93% ות"א-125 נפל ב-0.6%. ת"א-ביומד צנח ב-1.9% ות"א-ביטוח התרסק ב-2.6%. מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.39 מיליארד שקל. 

ביקום  זינקה אתמול בכ-9%. מניית הפניקס  ירדה בלמעלה מ-3%. בזק  עלתה ב-2.4%, לייבפרסון  עלתה ב-2.8%, שפיר הנדסה  ירדה בכמעט 3%.

המצב הביטחוני המתוח משפיע על הנעשה בשווקים. יממה לאחר ירי הרקטה שפגעה בבית במושב משמרת שבשרון, צה"ל תקף הלילה עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, ועשרות רקטות נורו במהלך הלילה לשטח ישראל.

בין המטרות שהותקפו היו מתחמים צבאיים של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון הרצועה, וכן לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, מטה סודי המשמש את המודיעין הכללי והצבאי של הארגון בצברא ומשרדי ביטחון הפנים ברימאל.

דובר צה"ל אישר כי יותר מ-60 רקטות נורו מרצועת עזה, אף על פי שבחמאס הודיעו אמש כי הושגה הפסקת אש אחרי שבכלי תקשורת פלסטיניים דווח על "מאמצים קדחתניים" מצד מצרים למניעת הסלמה. כמה מהרקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", אחת הרקטות פגעה בבית בשדרות, אך לא דווח על נפגעים, והשאר נפלו בשטח פתוח.

רכבת ישראל מסיימת את 2018 עם הפסד כספי חריג של 330 מיליון שקל, כך עולה מהדוחות הכספיים השנתיים של החברה שפורסמה בלילה. זו השנה השלישית ברציפות בה מפסידה הרכבת, אך הפעם מדובר בגידול ניכר של ההפסד - 660% לעומת הפסד של 50 מיליון שקל ב-2017.

ההפסד הוא אחד הגורמים להדחת מנכ"ל הרכבת, שחר איילון. הלילה הודיעה החברה על מינוי ממלא מקום מנכ"ל, אורי שריר, שמשמש כמנהל חטיבת המטענים. במקביל, הליכי המכרז למינוי מנכ"ל חדש נמשכים, עם שמונה מועמדים סופיים.

קיבוץ עין גדי, אשר פועל בשנה וחצי האחרונות להכשיר שטח למתקן גידול ולמפעל ייצור בתחום הקנאביס, מתכנן כניסה לבורסה בת"א באמצעות יציקת פעילותו לשלד בורסאי בת"א, בד בבד עם גיוס מתוכנן של 25 מיליון שקל לטובת פיתוח הפעילות.