יורדים נמוך: הליכוד בקמפיין חדש בווטסאפ - "בני גנץ לא כשיר נפשית"

שפל חדש במערכת הבחירות: חברי ליכוד משתמשים בראיון של בני גנץ אמש בערוץ 12 כדי לרמוז שהרמטכ"ל לשעבר ומנהיג רשימת כחול לבן אינו כשיר לעמוד בראשות הממשלה

בני גנץ./ צילום : שלומי יוסף
בני גנץ./ צילום : שלומי יוסף

על רקע הביקורת הגוברת בימין ובציבור ככלל על המדיניות המכילה מול חמאס ברצועה, הליכוד החל להשתמש היום (ג') בראיון של מועמד כחול לבן בני גנץ אמש בערוץ 12 כדי לרמוז כי הוא אינו יציב בנפשו. בראיון לא הצליח גנץ לענות בבירור לשאלות שהעלתה יונית לוי, והתגובות הראשונות בציבור לכך היו בעיקר משועשעות - אבל בליכוד לקחו את זה כמה צעדים קדימה, עד כדי הכרזה כי הראיון מעיד שגנץ אינו כשיר לעמוד בראשות הממשלה.

שרת התרבות מירי רגב צייצה בטוויטר כי "אור הזרקורים באולפן היה גדול על בני גנץ וגרם לו לבהלה, אז מה הוא יעשה כשאור הזרקור המדיני יהיה עליו? יש רגעים שהמעמד פשוט גדול על האדם. אתמול בני גנץ חווה זאת. הנשיא טראמפ חיבק את נתניהו ונתן באמצעותו לעם ישראל את ההכרה המיוחלת. לגנץ המבוהל נותר רק לגמגם ולהתפלל לסיום הראיון הכל כך מביך מבחינתו. בפחד שגנץ שידר אתמול מול עדשת המצלמה צפו גם בכירי החמאס שעוקבים בדריכות בתקשורת הישראלית בזמן ההפצצות בעזה. הם בוודאי מחככים ידיים בציפייה ומתפללים שהאיש החלש והמבוהל הזה ייבחר לראשות הממשלה בישראל".

בטוויטר של הליכוד נכתב: "בני גנץ איבד את זה. ההופעה שלו מדברת בפני עצמה. גנץ מבוהל וחלש. כנראה שגנץ עדיין מאמין שראש הממשלה נתניהו שולח מרצחים להתנקש בו וששלח את הרוסים לפרוץ לטלפון שלו. אדם כזה פרנואיד שאומר שהחודש האחרון היה הקשה בחייו, לא יחזיק אפילו דקה בלחצים בהם עומד ראש ממשלת ישראל בכל יום".

דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, צייץ: "גנץ נראה לא שפוי. לא פחות מסכנה למדינה. שיהיה בריא".

אוריך לא הסתפק בכך והליכוד הפיץ סרטון ערוך של ראיון גנץ עם יונית לוי ובו אפקטים ויזואליים שהדגישו והקפיאו הבעה אחת של גנץ, וסאונד הלקוח מסרטי אימה. הסרטון קודם בעדיפות גבוה וזכה להפצות רבות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות.

בליכוד מפיצים גם ציטוטים של אנשי תקשורת ובהם ביקורת על הראיון, כמו מגיש הרדיו ינון מגל שלפיו "גנץ הוא איש טוב אבל זה לא מספיק כדי להיות פה ראש ממשלה. ההופעה שלו הערב היתה מביכה ורעה מאד. מאד. על הדרך, יונית קיבלה אצלנו מחמאה גדולה: ‘אבא היא ימנית?'".

העיתונאי אריאל שנבל צייץ: "ראיון מעולה של יונית לוי ומחשבות נוגות על מצבו של בני גנץ. אולי זה ג׳ט לג, אולי עייפות, אולי לחץ מסוג אחר, ליועציו היה אסור לאפשר את המאורע הזה. בשלב מסוים זה היה מעורר רחמים ". סגן עורך משפחה, אריה ארליך, כתב: "צופה בראיון ה’יונית, יונית, יונית’ של בני גנץ, רואה את הגמגום, הלחץ, המתח ואבדן העשתונות מול שאלות לא קשות במיוחד, ונבעת מהמחשבה שיש מי שחושב שהאיש המבוהל הזה אשכרה מסוגל לקבל החלטות מורכבות של חיים ומוות. איש נחמד, ישר וטוב בבסיסו, אבל תפקיד ראשות הממשלה גדול עליו במאתיים מידות".

באחת מקבוצות הוואטסאפ הפוליטיות כתב אחד ממשתתפיה שבעת האחרונה ובעיקר ביממה האחרונה הביע אכזבה מנתניהו ומדיניותו הבטחונית  - "הוא מגמגם - חזרתי סופית לנתניהו".