"חמאס מצמץ ראשון": התחייבות מול מצרים לנצור את האש

לפי גורם דיפלומטי בכיר בליכוד החמאס והג'יהד האיסלמי התחייבו מפני המתווכים המצרים כי לא ירו אם הצד השני ינצור את האש • בסוף השבוע יציינו ברצועה שנה ל"צעדות השיבה" בעצרת ענק ובהפגנות ליד הגדר, שם יהיה עוד מבחן להבנות עם חמאס בתיווך המצרי

חמאס/צילום:shutterstock
חמאס/צילום:shutterstock

גורם דיפלומטי מאשר כי ישראל ומנגד חמאס והג'יהאד האיסלמי התחייבו בפני המתווכים המצרים כי לא ירו אם הצד השני ינצור את האש. ההסכמה הגיעה לאחר 12 שעות של שקט מאז המטחים שהיו לפנות בוקר. ההסכמה הזו אפשרה לצה"ל להודיע על חזרה לשגרה הדרגתית הכוללת פתיחת מחסומים בכבישי הדרום, חידוש תנועת הרכבות וחידוש הלימודים מחר.

גורם פוליטי בכיר בליכוד אישר את הדברים, ולטענתו חמאס היה זה שפנה למצרים בבקשה שיפנו לישראל כדי שתפסיק את ההפצצות. "חמאס מצמץ ראשון", כדבריו. ועם זה אמר כי מדובר בפתרונות זמניים וכי יהיה צורך לפתור את הבעיה בדרך חזקה בהרבה, לאחר הבחירות.

רגיעה זו, כמו ההבנות הקודמות עם חמאס, בנויה על המצרים כגורם מתווך, דבר המאפשר להגיד שלא מדברים ישירות עם חמאס. הבעיה כעת היא הגדרת מה היא הפרה. ישראל דורשת שזה יכלול בלוני תבערה והפגנות על הגדר. חמאס מסרב ואומר שאלה פעולות של התארגנות עממית.

בסוף השבוע יציינו ברצועה שנה ל"צעדות השיבה" בעצרת ענק ובהפגנות ליד הגדר, שם יהיה עוד מבחן להבנות עם חמאס בתיווך המצרי.