טאטא נבחרה במכרז האוצר לשירותי מחשוב לבנקים - תקבל מענק ראשוני של 105 מיליון שקל

החברה עוסקת בטכנולוגיות מידע, ומתמחה בתחום השירותים, הפיתוח והתחזוקה של מערכות תוכנה וחומרה

יוגב גרדוס / צילום:מתן פורטנוי
יוגב גרדוס / צילום:מתן פורטנוי

חברת "TCS" נבחרה כספק הזוכה לקבלת מענק ממשרד האוצר לצורך הקמת לשכת שירותי מחשוב בנקאיים. החברה, שתהיה מחויבת להציע את שירותי הלשכה לכלל הגופים הפיננסיים שיהיו מעוניינים בכך, חתמה כבר עתה על הסכם לאספקת שירותי מחשוב לקבוצת "מריוס נכט" אשר עתידה להקים בנק חדש ולקבוצת "אופק" אשר עתידה להקים אגודת אשראי. לדברי האוצר עצם החתימה האמורה מהווה צעד משמעותי בדרך להקמת אגודת אשראי ובנק חדשים. חברת "TCS" היא חברה-בת של תאגיד "טאטא" ההודי. החברה עוסקת בטכנולוגיות מידע, ומתמחה בתחום השירותים, הפיתוח והתחזוקה של מערכות תוכנה וחומרה.

המכרש לאספקת שירותי מחשוב קודם במסגרת יישום הרפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית בישראל. המענק מאפשר להוזיל באופן ניכר את עלות הקמת התשתית הטכנולוגית הנדרשת לבנק חדש, ובכך מביא להסרת אחד מחסמי הכניסה המשמעותיים ביותר לשחקנים חדשים בתחום הבנקאות, חסם המחשוב. כתנאי לקבלת המענק מהמדינה, הלשכה מחויבת להציע שירותים לכל שחקן פיננסי אשר ירצה בעתיד להשתמש בשירותיה, וצפויה להוזיל משמעותית את עלויות המחשוב לשחקנים פיננסים שיצטרפו ללשכה.

בשלב הראשון תקבל TCS, בכפוף לעמידה באבני הדרך, מענק של 105 מיליון שקל. יצוין כי במסגרת הכללים למתן המענק ישנו תמריץ לספק הזוכה לחתום עם גופים פיננסיים נוספים על הסכם לאספקת שירותי מחשוב, שכן כך יגדל המענק עד לסכום מקסימלי של 200 מיליון שקל.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "זהו יום גדול לקידום התחרות בבנקאות, אני בטוח שנתחיל לראות תחרות על משקי הבית והעסקים הקטנים".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר אמרה כי "הקמת לשכת מחשוב היא צעד משמעותי לקידום התחרות בתחומי הבנקאות בישראל. לאחר שנים שלא קם בנק חדש בישראל, אנו בוחנים ומלווים את הגופים שמבקשים להקים בנק ושמחים מאוד על ההתקדמות החשובה שנרשמה היום".

סגן הממונה על התקציבים ויו"ר הצוות המקצועי שגיבש את הכללים למתן המענק יוגב גרדוס אמר כי "אני שמח שהצלחנו להסיר את אחד מחסמי הכניסה המשמעותיים ביותר למערכת הבנקאית, ומאמין שהצעד יסייע לכניסת שחקנים לענף וליצירת שוק בנקאי תחרותי לטובת הצרכנים בישראל".

יוגב גרדוס / צילום: דוברות משרד האוצר
 יוגב גרדוס / צילום: דוברות משרד האוצר