חברת הביומד אנלייבקס השלימה את המיזוג לתוך השלד הבורסאי ביובלאסט

חברת Enlivex, מפתחת הטיפול לתופעת לוואי קטלנית של טיפולי השתלת מח עצם, ביצעה כחלק מהמהלך גיוס של 5.3 מיליון דולר, בפרמיה של 6% על מחיר המניה עם סגירת העסקה • שווי החברה הממוזגת "לאחר הכסף" יהיה כ-120 מיליון דולר • מאז ספטמבר גייסה אנלייבקס 10.6 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר

חברת אנלייבקס (Enlivex), המפתחת טיפול נגד "מחלת השתל נגד המאכסן" (תופעת לוואי קטלנית של טיפולי השתלת מח עצם), הודיעה על השלמת מיזוגה לתוך השלד הבורסאי ביובלאסט  הנסחר בנאסד"ק.

כחלק מהמהלך, ביצעה החברה גיוס של כ-5.3 מיליון דולר לפי מחיר של 12.25 דולר למניה - גבוה ב-6% מהמחיר שבו נסחרה עם סגירת העסקה. שווי החברה לאחר המיזוג ו"לאחר הכסף" יעמוד על כ-120 מיליון דולר (כרגע נסחר השלד ביובלאסט לפי שווי של כ-5 מיליון דולר). מספטמבר האחרון גייסה אנלייבקס 10.6 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי.

אנלייבקס הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה בבית החולים הדסה, כחלק מקבוצת החברות אייץ' בי אל - הדסית ביו החזקות (HBL), חברת מסחור הטכנולוגיות של הדסה שהונפקה בבורסה בתל אביב ב-2007. לאחר עסקת המיזוג תחזיק HBL כ-18% מהחברה הממוזגת. איש העסקים וינסנט צ'נגוויז, אשר מוביל את הדסית ביו הולדינגס (38.72%), יחד עם חברת הדסית מו"פ (27.4%), בירך על המיזוג ואמר כי "אנו מלווים את הקבוצה מתחילת הדרך ומאמינים בפעילות החברות ובפיתוחים שאנלייבקס מובילה. המיזוג ישיא ערך לבעלי המניות בשני הצדדים".

המוצר של אנלייבקס מאזן את פעילות המערכת החיסונית במקרים שבהם היא יוצאת משליטה. במחלת השתל נגד המאכסן תאי חיסון שברקמה המושתלת בחולה מזהים אותו כגוף זר ותוקפים אותו. בהתוויה לסיבוכים אחרי השתלת מח עצם החברה נערכת לכניסה לניסוי שלב II/III. המוצר עשוי להתאים גם לטיפול באלח דם (ספסיס), קריסת מערכות שנגרמת בעקבות תגובת יתר של מערכת החיסון לזיהום. בהתוויה זו המוצר נמצא בשלב Ib/II של הניסוי הקליני.

אנלייבקס מסרה כי היא תמשיך לפתח את המוצר גם למחלות אחרות הקשורות בפעילות לא רצויה של המערכת החיסונית.

ב-2014 הוביל שי נוביק, לשעבר נשיא חברת פרולור (שנמכרה לאופקו האמריקאית ב-480 מיליון דולר), תהליך של השקעה באנלייבקס. במסגרת תהליך זה מונה נוביק ליו"ר, והודיע על כוונתו להביא את החברה לנאסד"ק - תהליך שמתממש כעת. מנכ"ל החברה הוא ד"ר שמואל הס.